Posted By: Kdokoli (jo, to jsem ja) on 'CZbikes' Title: Re: Plynulost provozu Date: Mon Jun 5 12:10:58 2000 > Jaxi tady procitam debatu o brzdeni, prisla mi na mysl podivna poznamka z > novin, kde stalo, ze pri NIZSI rychlosti aut budou silnice PRUJEZDNEJSI, > ponevadz se zmensi vzdalenost mezi vozidly a tim se jich tam vejde vic. > Timto > se obhajovalo zavadeni zpomalovacich prahu a snizovani rychlosti ve velkych > usecich v obcich vubec. *** Zpomalovaci prahy se urcite neobhajovaly prujezdnosti, ale bezpecnosti. > Prosim vas, vysvetlete mi jako odbornici tuto logiku. IMHO kdyz pojedou auta > > pomalejs, tak proste ujedou mensi vzdalenost, a tudiz jich za jednotku casu > nejakym mistem musi projet MIN (a tudiz budou vetsi zacpy). Vyjadreno > fyzikalne je plosny tok vozu nejakym mistem umerny jejich rychlosti. > > Nebo se mylim?? *** Rekl bych, ze mylis. Pokud budeme uvazovat, ze se bude dodrzovat nejaka 'bezpecna' vzdalenost mezi auty, tak ta by IMHo mela byt umerna vzdalenosti potrebne k zastaveni. Ta ovsem stoupa zhruba s druhou mocninou rychlosti (viz posty vyse), proto by prujezdnost mela byt neprimo umerna rychlosti. Tohle je teorie, v praxi je to trosku jinak, protoze sledujes nejen auto tesne pred sebou, ale i jedno az dve pred nim, takze tu vzdalenost muzes trochu snizit. Jinak se prave kvuli tomu vyvyjeji automaticke ridici systemy, ktere by zvysovaly prujezdnost dalnic tim, ze by se auta 'zapojovaly' do vlaku, vsechny by jely stejne rychle s minimalnimi rozestupy, pohyb cele kolony by ridila technika bez zasahu cloveka. Sorry ze to neni o motorkach ;-) Lumir _____________________________________________________________________ "Kroky septaji podlaze, ze ji to prijde moc draze, kdyz tady lezi svehlave, necha si slapat po hlave."