Posted By: Bubrak (Alencin) on 'CZbikes' Title: Re: spojka - reakce Date: Tue Apr 16 18:52:37 2002 Pokud nejsou lamely jiz na konci sve zivotnosti, pak mne napada, ze nektera z nekovovych lamel je praskla (coz mi prijde dost nepravdepodobne, pokud ji ale nebylo pri montazi ublizeno) nebo jinak poskozena, nebo se mezi lamely neco dostalo. Kovova lamela by se snad rozsypat nemela Mion ----------- Asi te zklamu ale na sve 350 se spojka nedala rozume seridit. Mel jsem dve varianty: 1. Trochu jsem to povolil. Bude to zabirat na volnobeh ale nebude to klouzat ve vyssich otackach. V tomto pripate navic v podstate neslo vyradit z jednicky neutral u stojiciho motocyklu. Zaber se navic zvysoval u zahrateho motocyklu. 2. Zase jsem to utahl. Pude vyradit, nebude to brat pri vyplou spojkou ale ve vyssich otacky pri plnem zataku to bude klouzat. (pro mne neprijatelna varianta) Jo, uz je to nastesti davno ..... Dan ----------- Lamela by taky mohla byt prohnuta, nejaky to oblozeni muze bejt spatny. Proste to chce spojku rozebrat a prohlidnout. U Jawky je to prajednoducha vec, staci vyndat baterku a povalit ji na pravy bok. Sundat leve viko, odjistit tri kolicky a lamely vyndat. Dobry je zkontrolovat zuby na vnejsim obvodu lamel ktere zasahuji do bubnu spojkoveho kose. Ty byvaji omackany a ozvejkany a tyhle mackaniny take obcas znemoznuji lehky pohyb lamely v kosi. Takze peclive je zapilovat do roviny rozhodne neuskodi. Oblozeni na lamelach by melo bejt alespon 0.5 mm nad plochou kovu, ale spis vic je lip. Mas-li tam jeste stary korkovy oblozeni, je dobry ho vymenit za ferodove, bo korkovy teplem a olejem trochu bobtna a tim unasi spojku pri vypnutem stavu. Spojkovy kos by mel byt na hrideli otocny ale bez velkych vuli - dava se tam myslim nejaka vlozka, uz presne nevim. Poloautomat ma byt serizen tak ze pri sepnutem stavu spojky (pustena packa rizeni) by mela byt vule mezi kulickou paky poloautomatu a kulisy cca 0.5 - 1 mm a kulicka by mela byt nad stredem kulisy, tj. nejnizsi casti jejiho profilu. Rozhodne se nesmi kulisy dotykat nebot tak porad vystavuje spojku a ta poradne nezabira. JirkaBmw vyskrabujici stare vedomosti z palice --------- Tak jaks to popsal bych si vsadil na ojety lamely. Pokud rikaz ze jsou OK, je mozne, ze chybi kulicka - prevod mezi jednotlivymi tycinkami spojky, resp. kulicka v pakovem prevodu v poloautomatu. Kdyz sundas leve viko a podivas se do prevodu spojky (packa) mela by byt jedna kulicka v osazeni, ktere je "dorazem" pro tycku prevadejici tlak na lamely. Druha kulicka je mezi jednotlivymi tycinkami (1x kratka-cca 3cm, 1x delsi cca 10cm - pokud si dobre pamatuju). Dalsi moznou pricinou je prilis husty olej v prevodovce - dost pravdepodobne v tvem pripade :o) - potom by se to po zahrati motoru melo spravit. Rosi XT@XRV -------- No ja bych to na 80% tipoval na vymackany spojkovy kos kde ty doliky brani volnemu pohybu lamel. Staci vzit pilnik a zapilovat je. RadekCX -------- To byly reakce - no a vcera mi to kamos (David Pleskot, asi ho znate z Jawamanie) zkusil seridit ten poloautomat a spojku jak to ma byt a dela to proste to samy, takze dneska otevrem levy viko a kouknem na ty lamely a kos a uvidime co tam je. Bubrak Kdo brzdi, ten ztraci. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- E-mail: j.kubrt@sh.cvut.cz ICQ: 9813416 HomePage: http://web.pinknet.cz/~bubrak/bubrak -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-