Posted By: znouza (fuck off Ceska Lipa) on 'CZcars'
Title:     Re: aditiva do nafty
Date:      Sun Jun 10 21:48:06 2012

> > > A pro me osobne to znamena, ze moje dalsi auto bude turbobenzin, asi
> neco 
> > > jako 1,8TSI nebo 1.6 ecoBoost -> dnesni CR diesely s DPF jsou jenom
> > kasicka 
> > > na problemy...
> > > 
> > > diesel
> > 
> > Konecne si dostal rozum, jeste si zmen nick ;-),
> > 
> 
> Mam este oldschool diesel 1.9TDI, ktery jde jeste bezproblemove pouzivat.
> Do dnesnich CR kasicek bych uz ale nesel....
> 
> Treba Mondeo, 1,6 ecoboost s 118 kW je o 100 litru levnejsi, nez 2.0TDCI...
> Tech sto litru rozdilu ceny se mi v zivote nemuze vratit na nizsi spotrebe 
> TDCI, navic je ecoboost silnejsi, o metrak lehci... 
> 
> U Octavie dtto 1.4 TSI versus 1.6TDI, i kdyz tam je cenovy rozdil mensi.
> 
> V dobe choulostivych CR DPF dieselu a primovstrikovych turbobenzinu se
> situace 
> otocila, dneska je diesel do osobaku nesmysl.
> 
> Navic EU planuje od roku 2013 nastavit zdaneni paliv podle produkce CO2 (a 
> nafta ma z litru o tretinu vic) -> konec dieselu v osobacich v Evrope.
> 
> diesel
>  

no nevim.. ale treba 2.0TDCi (120kW) ma 139g CO2 a benzinova verze, 
1.6Ecoboost (118kW) ma 158g CO2 .. pokud to daji jakoze obecne z litru, tak je 
to stejnej nesmysl, jakoze z kila uhli je tolik a tolik skodlivin - pritom 
hodne zalezi na celym procesu spalovani, ze .. 
 
                                             - znouza -
--
  At a higher altitude with flag unfurled
  We reached the dizzy heights of that dreamed of world...
                                                          --

Search the boards