Posted By: Ticcino (Ticcino) on 'CZcars'
Title:     Zavada razeni
Date:      Tue Mar 21 13:16:44 2006

Ahoj kamaradi,

Tak mi moje FIAT Tempra 1,4 benzin s karburatorem zacala zlobit.

Jednak v mirnych kopcich pri nizsich rychlostech a otackach (kopec za Mladou 
Boleslavi na dalnici na Prahu pri 90hm/h na petku) motor nahle prestane 
tahnout. Na pridani plynu reaguje dalsim snizenim vykonu. Naopak pri pusteni 
plynu ma tendenci pridavat :-) Pomohlo vyradit rychlost, nechat chvili 
volnobeh (zajet do odstavnyho pruhu protoze rychlost se dost brzy dostala na 
dost nizkou hodnotu) a po cca 10-15 ti sekundach se zase jelo dal. Auto 
nebylo nealozeny, byl jsem tam sam. Udelalo to jeste parkrat, ale to uz jsem 
nebyl tak vyplasenej.
Moje diagnoza: zkontrolovat karburator, predstih, svicky, zapalovani a tak.

Dalsi problem nastal, ze zacly velmi spatne jit radit "dopredne" rychlosti 
1-3-5. A trojka jeste v pravotocivych prudkych zatackach (rezanych) 
vypadavala ven.
Moje diagnoza (po spolupraci s internetem):Budto hnuta kulisa u tahel nebo 
odchazi prevodovka nebo je prasklej silentblok na zavesu motoru a cely je 
to nakrivo.

No dal jsem to do servisu.
Jestli se to bude dusit, kdo vi, ale budou novy svicky, palivovej filtr a 
palec rozdelovace. Co se prevodovky tyce, tak tam byl zarizlej nejakej 
hlinikovej dil, co spojuje snad tahla s tyci co vede k saltrpace. Oprava 
celkem bude vcetne materialu necely 4000. Ach jo. Ale snad to bude zase 
jezdit.

Tak jen abyste vedeli.

   
 ___________________________
(___   _____________________)
    | |_ __ __ _ __  __
    | | | _| _| |  |  |
    |_|_|__|__|_|_|_|__|   It's better to burn out than fade away.

Search the boards