Posted By: Ticcino (Ticcino) on 'CZcars'
Title: Zavada razeni
Date: Tue Mar 21 13:16:44 2006
Ahoj kamaradi,
Tak mi moje FIAT Tempra 1,4 benzin s karburatorem zacala zlobit.
Jednak v mirnych kopcich pri nizsich rychlostech a otackach (kopec za Mladou
Boleslavi na dalnici na Prahu pri 90hm/h na petku) motor nahle prestane
tahnout. Na pridani plynu reaguje dalsim snizenim vykonu. Naopak pri pusteni
plynu ma tendenci pridavat :-) Pomohlo vyradit rychlost, nechat chvili
volnobeh (zajet do odstavnyho pruhu protoze rychlost se dost brzy dostala na
dost nizkou hodnotu) a po cca 10-15 ti sekundach se zase jelo dal. Auto
nebylo nealozeny, byl jsem tam sam. Udelalo to jeste parkrat, ale to uz jsem
nebyl tak vyplasenej.
Moje diagnoza: zkontrolovat karburator, predstih, svicky, zapalovani a tak.
Dalsi problem nastal, ze zacly velmi spatne jit radit "dopredne" rychlosti
1-3-5. A trojka jeste v pravotocivych prudkych zatackach (rezanych)
vypadavala ven.
Moje diagnoza (po spolupraci s internetem):Budto hnuta kulisa u tahel nebo
odchazi prevodovka nebo je prasklej silentblok na zavesu motoru a cely je
to nakrivo.
No dal jsem to do servisu.
Jestli se to bude dusit, kdo vi, ale budou novy svicky, palivovej filtr a
palec rozdelovace. Co se prevodovky tyce, tak tam byl zarizlej nejakej
hlinikovej dil, co spojuje snad tahla s tyci co vede k saltrpace. Oprava
celkem bude vcetne materialu necely 4000. Ach jo. Ale snad to bude zase
jezdit.
Tak jen abyste vedeli.
___________________________
(___ _____________________)
| |_ __ __ _ __ __
| | | _| _| | | |
|_|_|__|__|_|_|_|__| It's better to burn out than fade away.