Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Highlander.....uvaha
Date:      Thu Jun 26 16:07:46 1997

> - viz. jine zbrane ze? :-)) jenze chodit po meste s ocelovym mecem a
> sermovat
>   se sermiri (ne se mlatit klackem s kdejakym hejhulou) na urovni tak se
> bude
>   cool hra - honit se s klackari po meste s ruzovym mecem, budu si pripadat 
>   jako debil...v lepsim pripade :-) v horsim pripade jeste s prihlednutim na
>   tu barvu.....:-))
Jiste, to byl vtip - i kdyz autori LARPu to tak mozna vazne mysleli.

> > usudku ST, ale ja jsem ST delal a neni to nic prijemneho rozhodovat o vsem
> > kdyz si nejsem stoprocentne jisty, radsi se uchylim ke kostkam - mam pak 
> > urcite "alibi", vzdycky muzu rict ze to "padlo" ;)
> 
> - to je ta potiz v hrach, kdyz se simuluje neco co tady v realu nefunguje
> :-)
>   tam to ani jinak nejde, to celkem vzato chapu, ale simulovat i veci, ktere
>   v realu jsou mi prijde zbytecne a hloupe.....napr. povahu a schopnosti
>   (tedy schopnosti prirozene).....proboha proc?
Asi narazis na "voleni vlastnosti" a "hody proti pasti" v DrD - nic takoveho 
se v Storytelling systemech nedeje, hrac si postavu vytvari a hraje sam, 
kostky pomuzou a napovi, ale hrace nenahradi.
Ovsem muze se stat ze hrac chce hrat treba pocitacoveho experta aniz by sam 
pocitacovym expertem byl. V tom pripade se system docela hodi.

>   Takze proto davam prednost realu - nic jej totiz nenahradi. Na druhou 
>   stranu uznavam, ze ne kazdy ma tu moznost.....ale michat do sebe real a 
>   nahrazovat realne veci vypomoci z rpg by mi prislo hloupe - ale je mozne 
>   ze jsem nepochopil jak jsi to myslel :-) 

Je pravda ze treskot mecu vytvari lepsi atmosferu nez chresteni kostek. Ale 
nekteri clenove moji skupiny nesermuji a ani strilet po sobe neni idealni 
reseni. Hody jsou tu nastesti dostatecne ruznorode a "zmanipulovatelne" - 
kdyby ST dal prilis nizkou obtiznost hodu na utok, nemeli by amateri naprosto 
zadnou sanci (i tak ji vetsinou nemaji) - jde o to ze v DrD se hazi a podle 
toho se urci jak by to ve skutecnosti melo vypadat, zatimco ve Vampirovi je 
nejdrive treba urcit co se vlastne deje a pak se (pripadne) hazi. 

Problem realu je ten, ze neumoznuje rozvinout prilis slozitou zapletku, je to 
spise akcni.

 > - IMHO neverim ze lze verne simulovat sermirsky souboj na zaklade nahody, 
>   protoze nahoda samozrejme hraje svoji roli i v souboji v realu, ale je 
>   to ve vetsine pripadu to posledni cemu lze vycitat neuspech :-)

Jiste, proto chci pouzivat ve Vampirovi upraveny bojovy system - kazdy ma dve 
akce obranne (kryt a uhyb) a jednu utocnou - stejne silni protivnici (kdyz se 
kryji) maji jen minimalni sanci se zasahnout, kdyz se nekryji tak se vetsinou 
trefi oba (sousek). Ovsem pokud maji rozdilne sermirske kvality, je jen otazka 
casu kdy lepsi sermir zvitezi - staci mu utocit serii kratkych utoku nebo 
provest nejaky zalud a obrance nakonec neco nevykryje. A jakmile nekdo 
nevykryje uder, je uz na polovicni ceste do pekla, protoze postihy za zraneni 
jsou opravdu tucne. 
Jde hlavne o to stanovit, jakou roli hraje nahoda a podle toho se pak urci co 
a jak se ma hazet. 

>    .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#

Richi

Search the boards