Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Jeste i tady - Dotazek: Date: Tue Sep 23 15:55:54 1997 Nazdar lidi! > takze jeste i tady jak na Snow se optam vas, co jste to tam necetli co si > myslite o hernim systemu, ktery by: > > a) byl vice realistictejsi nez jine systemy: ..... ..... > e) vsechny zbrane/zbroje/stavby/politicka-ekonomicka situace sveta v dane > dobe > by vychazela z historickych pramenu a v pripade jakekoliv pochybnosti o > autenticnosti dane veci v dane dobe (zbran/zbroj apod.) by byla > vypustena, > takze pro fantasy napady (nesmyslne zbrane a zbroje co stavby) by > nezustal > ZADNY nebo prakticky zadny prostor. > Az sem je to v pohode, takovy system existuje, dokonce uz ve tretim vydani a jmenuje se Ars Magica. Bohuzel neni prilis rozsireny, v Cechach jsou pokud vim jen dva vytisky (jeden mam ja). > d) magie by ve hre byla, ale jen ve velmi omezene forme a mire, ke ktere by > se > dostali jen ti nejlepsi....mistr mag by na tom ale byl ve srovnani s > jinou > rpg podstatne hure nez prumerny fireballista jinde...nicmene za prakticke > absence magie by to i tak znamenalo velkou moc. Lidi kteri by ale > praktikovali prirodni umeni a znalosti lecitelstvi apod. by bylo vice > (bylinky, masti, leky, drogy, jedy apod.). A jsme u toho. Ars Magica je totiz o kouzelnicich Hermetickeho radu v myticke Evrope (kolem roku 1000 n.l.). Takze je to hlavne o kouzleni. Samozrejme je mozne hrat i nekouzlici postavy, ale tolik si to neuziji - polovina pravidel je o kouzleni, magickych tradicich, vytvareni kouzel atp. Na druhou stranu i v tomto ohledu se autori pomerne verne drzi mytologickych a historickych pramenu. Kouzla jsou velmi mocna a nebezpecna, casto maji vedlejsi ucinky at uz na prijemce nebo na samotneho maga. > d) hraci by hrali historii okorenenou spetkou baji a sem tam nejakou tou > mythologickou postavou ci magii (ale vubec by neslo o samozrejme veci), > takze by nakonec mohli vsechno co by se v teto hre naucili a pochytili > pouzit i v realu (zbrane, zbroje, pisma apod.) aniz by jim to nejak > pokrivilo znalosti historie (spis naopak). Tady je spise problemem nedostatecna znalost historie ze strany hracu a GM. > A na zaver - byl by jste a popripade kolik z vas ochotno tohle hrat? > V nicem by se to nepodobalo vasemu zazitemu Tolkienovi ani jeho pohledu na > svet ani jinym klasickym na nem postavenym fantasy systemum, presto by to > melo IMHO neco do sebe.....hodne by jste umirali a tezko zili, nez by jste > prisli na system a presto by prezit tady znamenalo mnohem vice nez vitezit > jinde :-) Me byse to libilo, bohuzel se to nelibi mym spoluhracum - radeji zustavaji u ADaD nez by zkusili neco noveho. > - u mne silne ano) a spolehat se na nejake "prirozene vlohy k magii" apod. > blbosti muzou tohle klidne preskocit (to pisu brzo co? ) :-)) V Ars Magice maji Elfove opravdu silne vlohy k magii - ne k Hermeticke ale ke sve vlstni, elfi magii. Ziji v oblastech s aurou elfi magie a maji vlastni magickou auru (podobne jako treba draci, nemrtvi, jednorozci a obri). Hrac tu muze hrat i elfa (s jeho nevyhodami - nesnasi zelezo, cirkevni auru, pronasleduje ho kde-kdo), vlkodlaka, pulobra, muze byt nesmrtelny, muze mit strazneho andela ap. Vetsina techto "vyhod" jsou vsak vyhodami spise jen na prvni pohled a rekl bych ze hrat neco takoveho v Ars Magice je mnohem tezsi nez hrat obycejneho cloveka. > . . Wothan z Haribola #-#-#-#-#-#-#-##-#-# Richi