Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Jeste i tady - Dotazek:
Date:      Tue Sep 23 15:55:54 1997

Nazdar lidi!
> takze jeste i tady jak na Snow se optam vas, co jste to tam necetli co si 
> myslite o hernim systemu, ktery by:
> 
> a) byl vice realistictejsi nez jine systemy:
.....
.....

> e) vsechny zbrane/zbroje/stavby/politicka-ekonomicka situace sveta v dane
> dobe
>    by vychazela z historickych pramenu a v pripade jakekoliv pochybnosti o
>    autenticnosti dane veci v dane dobe (zbran/zbroj apod.) by byla
> vypustena,
>    takze pro fantasy napady (nesmyslne zbrane a zbroje co stavby) by
> nezustal
>    ZADNY nebo prakticky zadny prostor.
> 

Az sem je to v pohode, takovy system existuje, dokonce uz ve tretim vydani a 
jmenuje se Ars Magica. Bohuzel neni prilis rozsireny, v Cechach jsou pokud 
vim jen dva vytisky (jeden mam ja). 

> d) magie by ve hre byla, ale jen ve velmi omezene forme a mire, ke ktere by
> se
>    dostali jen ti nejlepsi....mistr mag by na tom ale byl ve srovnani s
> jinou
>    rpg podstatne hure nez prumerny fireballista jinde...nicmene za prakticke
>    absence magie by to i tak znamenalo velkou moc. Lidi kteri by ale 
>    praktikovali prirodni umeni a znalosti lecitelstvi apod. by bylo vice
>    (bylinky, masti, leky, drogy, jedy apod.).

A jsme u toho. Ars Magica je totiz o kouzelnicich Hermetickeho radu v myticke 
Evrope (kolem roku 1000 n.l.). Takze je to hlavne o kouzleni. Samozrejme je 
mozne hrat i nekouzlici postavy, ale tolik si to neuziji - polovina pravidel 
je o kouzleni, magickych tradicich, vytvareni kouzel atp. Na druhou stranu i v 
tomto ohledu se autori pomerne verne drzi mytologickych a historickych 
pramenu. Kouzla jsou velmi mocna a nebezpecna, casto maji vedlejsi ucinky at 
uz na prijemce nebo na samotneho maga.

> d) hraci by hrali historii okorenenou spetkou baji a sem tam nejakou tou 
>    mythologickou postavou ci magii (ale vubec by neslo o samozrejme veci), 
>    takze by nakonec mohli vsechno co by se v teto hre naucili a pochytili
>    pouzit i v realu (zbrane, zbroje, pisma apod.) aniz by jim to nejak
>    pokrivilo znalosti historie (spis naopak). 

Tady je spise problemem nedostatecna znalost historie ze strany hracu a GM.
  
>  A na zaver - byl by jste a popripade kolik z vas ochotno tohle hrat?
> V nicem by se to nepodobalo vasemu zazitemu Tolkienovi ani jeho pohledu na 
> svet ani jinym klasickym na nem postavenym  fantasy systemum, presto by to 
> melo IMHO neco do sebe.....hodne by jste umirali a tezko zili, nez by jste 
> prisli na system a presto by prezit tady znamenalo mnohem vice nez vitezit 
> jinde :-) 

Me byse to libilo, bohuzel se to nelibi mym spoluhracum - radeji zustavaji u 
ADaD nez by zkusili neco noveho.

> - u mne silne ano) a spolehat se na nejake "prirozene vlohy k magii" apod. 
> blbosti muzou tohle klidne preskocit (to pisu brzo co? ) :-))

V Ars Magice maji Elfove opravdu silne vlohy k magii - ne k Hermeticke ale ke 
sve vlstni, elfi magii. Ziji v oblastech s aurou elfi magie a maji 
vlastni magickou auru (podobne jako treba draci, nemrtvi, jednorozci a obri).

Hrac tu muze hrat i elfa (s jeho nevyhodami - nesnasi zelezo, cirkevni auru, 
pronasleduje ho kde-kdo), vlkodlaka, pulobra, muze byt nesmrtelny, muze mit 
strazneho andela ap.  Vetsina techto "vyhod" jsou vsak vyhodami spise jen na 
prvni pohled a rekl bych ze hrat neco takoveho v Ars Magice je mnohem tezsi 
nez hrat obycejneho cloveka. 

>    .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#

Richi

Search the boards