Posted By: Zef (Vagabundus Vulgaris) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Takze....
Date:      Wed Sep 24 09:24:29 1997

	Hola hej!

Wothanova idea hry podle mytu a legend je sice hezka, ale nikterak 
originalni. Jako jedna z prvnich RPG vysla hra Pendragon. Byla postavena 
na legendach o krali Artusovi a rytirich kulateho stolu. Magie v nim bylo 
poskrovnu, bojovalo se a umiralo rychle a vydatne. Hra se nijak zvlast 
neujala a nerozsirila. Hraci chteli Conan-like hrdiny, mocnou magii, 
neobvykle potvory. Myslim, ze Wothanova hra je odsouzena k podobnemu 
neradostnemu osudu. Bude ji hrat par nadsencu pro historii a ostatni 
zustanou u pobijeni skretu a draku s dvourucnim mecem v kazde ruce a 
firebally slehajicimi z oci a vsech dostupnych telnich otvoru. 
Pokousel jsem se o neco podobneho a dockal jsem se jen deperse z marneho usili. 

Idealni by byl system, ve kterem by se jako jadro hry definovalo 
JESTLI je class/level nebo skill based
JAK se tvori rasy a nestvury
CO je vlastnost (maji vsechny bytosti) a co dovednost (kterou se nauci)
JAK se uplatnuji dovednosti (vcetne souboje)
souboji by mel zakladni pravidla (jestli se pocita HP nebo kriticka zraneni)
a podrobnosti v rozsirujicich pravidlech

a na zaklade tohoto systemu by se daly vytvaret svety, ktere by obsahovaly
GEOGRAFII, HISTORII, POLITIKU daneho sveta
OBYVATELE tohoto sveta
DOVEDNOSTI vcetne dodatku k souboji a magie
ZBRANE, STAVBY a obecne veci vyskytujici se v tomto svete

Jadro hry by GM neupravoval vubec, nebo jen na vlastni nebezpecei, naopak 
v nadstavbach by se mohl vyradit po libosti.

			Howgh

                                                    Zef
Kazdy sermir na hovno                   <xvolm05@sorry.vse.cz>
kdyz nepratel nerovno                     Phone: 0326/724697
(elfsky s~proch)                     http://sorry.vse.cz/~xvolm05

Search the boards