Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Takze....
Date:      Wed Sep 24 09:58:09 1997

> Hola hej!
> 
> Wothanova idea hry podle mytu a legend je sice hezka, ale nikterak 
> originalni. Jako jedna z prvnich RPG vysla hra Pendragon. Byla postavena 
> na legendach o krali Artusovi a rytirich kulateho stolu. Magie v nim bylo 
> poskrovnu, bojovalo se a umiralo rychle a vydatne. 

- o tom vim a vim ze nejsem tak docela originalni, ale ja jsem chtel pojmout 
  svet ponekud sireji a tak v plne verzi tohoto bude mozne hrat svet o rozloze 
  Evropa, Asie, Severni Amerika a zaroven taky casove obdobi (predbezne):

a) pravek (doba kamenna) spise ale pro fajnsmekry....proste chutovka na 
          odreagovani a zmenu, nez plna hra a to diky omezenym moznostem te
          doby i samotnych hracu - lidi v te dobe.
 
b) mladsi doba bronzova - to uz umoznuje daleko vetsi moznosti.
c) antika (Rim)
d) ranny stredovek - 7-10 st.
e) vrcholny stredovek - 11-12 st. a konec.

Kazde obdobi by obsahovalo hruby prehled nejdulezitejsich udalosti v danem 
obdobi i hrube dobove mapy (nebo rekonstrukce) hlavnich dolozenych mistapod. 
Dalsi z pomerne dulezitych detailu by asi byla strategie, takze hraci by mohli
sjednotit kmeny v kralovstvi, vest vojenske vypravy ci se treba v 11 stoleti 
zucastnit vypravy Normanu do Anglie....nebo bojovat v ruznych bitvach historie
(ovsem je na jejich znalostech posoudit, jestli nelezou do prohrane bitvy, 
nebo jestli z naznaku GM poznaji o jakou bitvu se jedna....a padnout lze i ve 
vyhrane bitve :-)) ) . Nicmene tohle je uz hodne narocne na GM....prumerny GM 
nicmene muze aniz by zasahoval do historie (navazal na historiclke dolozene 
udalosti jinak nez zminkou o nich apod.) stejne umoznit hracum aby si 
vytvorili jistou karieru apod. ....neni pezpodminecne nutne, aby druzina byla 
banda dobrodruhu pohybujicich se stylem hospoda-jeskyne-hospoda-jeskyne.

> Hra se nijak zvlast 
> neujala a nerozsirila. Hraci chteli Conan-like hrdiny, mocnou magii, 
> neobvykle potvory. Myslim, ze Wothanova hra je odsouzena k podobnemu 
> neradostnemu osudu.

- proto jsem si tu udelal takovou malou jakoanketu abych zjistil jak na tom 
  jsou hraci momentalne ted a ti zdejsi a jestli ma vubec smysl to delat.

> Pokousel jsem se o neco podobneho a dockal jsem se jen deperse z marneho
> usili. 

- mozna ze jednou prece jen bude dost tech inteligentnejsich nez tech
  kill stupidu, kterym to IMHo vubec nikdy nemelo prijit do ruky ....lecit
  komplexy lze i jinde a jinak.....kdo vi, ale zatim bych to nevzdaval.
 
> a na zaklade tohoto systemu by se daly vytvaret svety, ktere by obsahovaly
> GEOGRAFII, HISTORII, POLITIKU daneho sveta
> OBYVATELE tohoto sveta
> DOVEDNOSTI vcetne dodatku k souboji a magie
> ZBRANE, STAVBY a obecne veci vyskytujici se v tomto svete

- s tim souhlasim, ale nechtel jsem delat obecny system, protoze bych byl 
  nerad aby ho nekdo pouzil prave na to, cemu se snazim vyhnout :-) proto
  mam system vymysleny jako neprenosny a pevne navazany na dany svet.

> naopak v nadstavbach by se mohl vyradit po libosti.

- ja jsem omezil GM jen tim, ze jsem mu zakazal tvorit postavy jinak nez jak
  dovoluje system (elfove jsou napr. mythologicti skritci...nikoliv jen "jini
  lide" apod.) a tam kde dovoluje system a cetnosti jakou dovoluje system - 
  ale system je strop branici jen zhora....v danych moznostech si muze Gm
  delat co chce + ma temer nekonecne moznosti - cim vice se vyzna v historii
  tim vice toho muze delat a navic je tu moznost napr. bojovat s hraci.

vytvorit znudene armadu skretu a poslat ji na hrace a divat se jak ji hrave 
pobijeji je IMHO nudne....ale vzit se napr. do postavy draka tak dokonale, ze 
GM jej muze hrat jako hraci postavu (sam sebe) a pouze pravidla jej jasne deli
stropem od GM jako takoveho (stret zajmu) a to spis aby mu usnadnila moznosti 
a ulehcila svedomi :-) Zkratka - jakmile hraje GM draka, vyuzije vsech 
moznosti az k systemovym stropum (aby nemohl zneuzit nekterych moznosti GM)
a bude ho hrat jako zivou samostatnou bytost snazici se prezit za kazdou cenu, 
i kdyby to melo stat zivot vsechny postavy druziny. Idealni by logicky bylo, 
kdyby se definovala dalsi postava - hrac ktery by hral specialne pouze tyhle
postavy ve spolupraci s GM...ale i samotny GM by to mohl zvladnout. Takze 
proti hracum bude stat opravdu nemilosrdny souper, kteremu vubec nezalezi na 
tom, zda nekdo prezije...spis naopak :-)) 

> Howgh
  -"-
                                                    Zef
Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo!   .             .  WWWW    .   /  |<<
     Vas posledni pohan z usvitu veku      .       .     [##] ..  .  II  | .
   .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#
      .                                .      .         [##|#II/II#|#####|]
E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz                        . [##|#II  II#|#####|]
Hpege:http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm    [##|#II  II#|#####|]

Search the boards