Posted By: Alnagon (Na to se me neptej) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Jeste herni systemy
Date:      Fri Oct  3 08:20:01 1997

> >  Proc rychlost dominuje jen v druhem pripade?
> > 
> >  Ja bych rekl, ze by parametry mely byt minimalne tyto:
> >  rozmery, nabeh, setrvacnost, manipulovatelnost,typ zraneni(hrot, hrana, 
> > plocha) 
> 
> No... kdyz uz je tu rec konkretne o cislech, tak bych k tomu taky neco
> pridal.
> Pripada mi, ze hodne zalezi na zpusobu jak se ktera zbran da pouzit, tzn.
> jina
> cisla bude mit sekyra a jina mec.
>  U mece by myslim bylo vhodne rozlisit utok bodnutim a sek - at uz je veden 
> jakkoliv a moznost utoku naplocho. Z toho mi vychazi minimalne tri cisla.
> Minimalne proto, ze se mi zda logicke rozlisit fazi zasahu, fazi prorazeni
> aktivni obrany, zbran kontra brneni a velikost zraneni (jasne ze tohle je uz
> spis pro pocitac, nez na nejake kostky). Dalsi co by se myslim hodilo je
> nejaky parametr na rychlost (tipuju ze rapirem se da zautocit nejmin
> dvakrat,
> nez se souper vzpamtuje z pokusu o uder nejakym tezkym kyjem). No a jeste
> by bylo hezke mit cislicka na postih k obrane po ruznych typech utoku.

 Takze abych to shrnul (a jeste neco pridal) podivame se na to technicky.

 Dobrodruha prepadne nepritel. Bylo by vhodne vedet, jak rychle se je schopen 
dobrodruh pripravit k boji. Nejde jen o to, pri jake cinnosti je pristizen, 
ale take a v tomto pripade hlavne o to, jak rychle je schopen tasit.
 Rekneme, ze se mu podarilo tasit a je nucen celit souperove utoku, takze je 
treba vedet, jak vhodna je zbran v obrane (mec a kladivo se bude urcite dost 
radikalne lisit). Dobrodruh utok vykryl a utoci sam. Ted je zase potreba 
vedet, jak rychle a jak kvalitne(coz zavisi take na rozmerech zbrane a 
prostredi, v uzke chodbe se mecem asi neozenes stejne dobre jako na plani.) 
zautoci. Mam pocit, ze se daji utoky rozdelit do tri skupin - na 
bod (translace zbrane ve smeru dlouhe osy), sek (rotace zbrane kolem 
"drzadla") a tes [mozna nevhodny termin] (translace zbrane kolmo na dlouhou 
osu). To hlavne proto, aby se zohlednilo to, jak dobre je bojovnik schopen 
takovy utok provest. Pokud se do soupere trefi, musi se urcit typ uderu- 
bodnuti, seknuti, riznuti (myslim, ze je rozdil mezi tim, jestli zbran 
dopadne "celym" ostrim a jede do hloubky, nebo jestli dojde k "parani"), a 
tupy uder. Proti kazdemu z techto utoku muze byt souper ruzne odolny. No a ted 
je tu jeste problem, jak hodne jsem soupere zranili, jek jsme mu poskodili 
zbroj a jak rychle se nam podari vytahnout zbran z rany.
 No a pak je jeste potreba vedet, co to s nasim dobrodruhem udela, kdyz mine 
(nemyslim psychicky, ale jak s nim zacvici setrvacnost zbrane).

 Celkem sila takovej skoro realistickej system.

                               Alnagon

               <Redbull, LSD a Libresse vam davaji kridla>

Search the boards