Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Ohybani, lamani, krouceni a uzlovani zbrani
Date:      Tue Oct  7 13:50:20 1997


>      No, vtipne, verne a (hlavne) inteligentne hrany paladin ti jen tak 
> nevlitne do jeskyne, kde se zrovna "rochni" tri grizzly a neutece tak zbytku
> druziny.

- s tim se asi neda nez souhlasit....jeste doplnim v me predstave by opravdu
  stacil i jen jeden medved a onen trouba by bud utikal, nebo bojoval o svuj
  bidny zivot - bojoval by o preziti, ne o bezvyznamne vitezstvi...slo by mu
  tvrde o kejhak a to tak ze sance na uspech i s jednim medvedem typu Grizzly
  by byla jeho sance na uspech minimalni a na uspech bez zraneni rozhodne-li
  se pro boj prakticky nulova.

> Obvykle neni problem poznat, jestli je jeskyne obydlena (stopy, 
> zapach, velikost jeskyne atd..), zvlast pokud se v duzine nachazi nejaky elf

- presne tak...ja jsem sice elfy apod. verbez zavrhl a i kdyz nemam primo
  povolani jako hranicar ci ranger....jiste by se nejaky ten zkuseny stopar
  v druzine lidi v lidskem svete nasel.

> medved neni jen nejaky bezny suchar, ktereho skoli kdejaky hejhula. Pokud si

- stejne tak hladova smecka vlku - na co vlastne jsou potreba silene a 
  nesmirne nesmyslne caste nadprirozene potvory svou cetnosti tak zprofanovane
  ze hrac nedela rozdilu mezi medvedem, skretem a zoombii? Vzdyt i obycejna
  zver ...napr. hladova smecka vku v zimni krajine muze byt smrtelne 
  nebezpecna......a tim spis se hrac bude bat kdyz nakonec jednou opravdu
  narazi na neco nadprirozeneho.

> clenove druziny nedaji pozor, muze to nektery z nich sliznout. A pokud do 
> jeskyne vleti dokonce paladin, ktery by mel sam tohle dobre vedet, tak bych 
> ho klidne nechal zhebnout, jelikoz se jako paladin moc nechova ;)). >      

- presne tak...zhebnout a to hned bez ohledu na nej, na pribeh na druzinu...
  to je jedina cesta jak zajistit, aby se hraci o sve postavy opravdu bali
  a nedelali zadny podobny hovadiny - jde o zivot ne? Aby hrac spolehal na to
  ze pokud mu pujde o zivot mimo hlavni linii pribehu, nemuze se mu skoro nic
  stat proto ze ho z toho GM stejne vytahne je zle...naopak GM by IMHO mel
  jit po tom hraci tak aby ho pokud mozno dostal ...pokud mu ale bude stesti
  opravdu prat (kdyz ale minimalni sance tak minimalni - zadna pomoc GM navic!)
  pak unikne....

> Tohle byla jen takova pripominka, ale tim chci rict, ze by se hracum 
> nemely podobne voloviny jen tak promijet. System by mel byt tvrdy, ale 
> tvrdy uz od zacatku, aby hraci vedeli, ze je nejaka hloupost muze stat zivot 

- presne tak...uplne presne moje vize.

> > a aby si vic cenili kazdeho postupu sve postavy a davali si na to pozor.
> bylo by take vhodne, aby je vzdycky PJ pred nejakou takovou volovinou jeste 
> varoval a pokud si nedaji rict, jejich chyba (aspon hraci pak budou mit v 
> realu koho mlatit ;-)).

- za blbost se plati...kdyz se hraje proto aby se "zazili" veci, ktere se
  v realu zazit nedaji a to boj o zivot a smrt jiste je (mno daji...ale zkuste 
  to? .-) ) , je podle mne jen zadouci toho vyuzit a jet opravdu tak aby slo
  o zivot vsude kde to jen bude mozne a logicke.....pokud druzina bude tak
  pitoma ze vleze nekam kde nemela co delat ac "mela vsechny potrebne informace
  se svobodne a rozumne rozhodnout" pak GM muze povrazdit celou grupu bez 
  nejmensich vycitek svedomi.......

>                                    Farflame the Brave Paladin

Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo!   .             .  WWWW    .   /  |<<
     Vas posledni pohan z usvitu veku      .       .     [##] ..  .  II  | .
   .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#
      .                                .      .         [##|#II/II#|#####|]
E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz                        . [##|#II  II#|#####|]
Hpege:http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm    [##|#II  II#|#####|]

Search the boards