Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon' Title: Re: Zbrane a vubec Date: Fri Oct 10 13:01:46 1997 > Neni pravda ze zbrane nemaji ocividne parametry, u modernich zbrani jsou > udany dokonce cisly (napriklad u kanonu se udava raze (tedy nicivost) a > delka (tedy presnost), neco jako napr. 150L75) - ale no tak.....bavime se snad o chladnych zbranich a tam je ten rozdil sakra velky :-, > a ani je znat nemusi. Cisla nejsou ani tak pro informaci hrace, jsou tu pro > GM, hrac jen hlasi spolu s tim co dela take to jak dobre se mu to dari a nez > by to zdlouhave popisoval vlastnimi slovy, rekne radeji cislo. - mno zatim jsem eliminoval cisla zbrani, ale pravdepodobne dojde i na dalsi nicmene stejne se bez nich neobejdu, to je jasny. Ale stale nevim proc by mel hrac vedet presne jake ciselne parametry ma jeho zbran? a zaroven hned vedet jake ciselne parametry ma zbran soupere? Vzdyt jak uz jsem rekl - zbrane se od sebe zase tak moc v jednom typu nelisi a tak ani rozdil nebude fatalni. A neexistuje parapetr, ktery je vzdy vyhodny. Pokud cisla zna GM uplne to postaci. nebavim se ted o utoku apod. ale jen konkretne o zbranich, protoze proste nechci zadne "mece +5" a jine zhovadilosti. - Zbrane intuitivne nepozna nikdo - pokud na to ma znalosti (a hrac ty znalosti mit musi, pokud je nema bude nucen si neco precist (i treba primo v pravidlech) pokud tedy chce hrat valecnika, pokud ne nemusi to ani hrat) tak to proste pozna, staci mu aby obdrzel ciselne rozmery zbrane, proporce a vahu. Kdyz dostane vice zbrani muze porovnavat. Zbran muze vyzkouset...apod. Je to sice zdlouhavejsi, ale realistictejsi, nez kdyz na nej kovar hned vybleje cisla. > BtW, kovari byli (treba u keltu a germanu) zhusta povazovani za kouzelniky, > takze proc by nemohli fungovat jako kouzelnici i v RPG? - pochopitelne hrac muze povazovat kovare za kouzelnika, proc ne? Ale to preci neznamena, ze kovar bude ovladat magii apokud ano tak leda nejake nizsi formy....nicmene to sotva pomuze k vykovani magicke zbrane. > fungovalo a za "magicky" mec s runou proti reznuti jedna postava zaplatila > desetinasobek ceny. (runa proti reznuti byla znacka jednoho kovare, kteremu > se podarilo vyrobit castecne nereznouci ocel). - to je ale neco jineho.....i kdyz hrac veri ze za to muze magie, magie to neni :-) a prvni pohled zadny rozdil, ale pri setkani s opravdovou magii (jednou za uhersky rok) si muze myslet co chce a nepomuze to. > Jinak nelibi se mi v DrD a ADaD ze povazuji magicke zbrane za kvalitativne > odlisne od normalnich. U me jsou magicke zbrane proste lepsi nez obycejne, > nekdy byvaji okouzlene, ale to ze se mec ve tme rozzari jeste nemusi > znamenat ze ma bonus na utok. - mno zbran ktera se rozzari uz je magicka a takove ja nevedu vubec, ale fakt je, ze zadna takovahle zbran )ani ta nerezavejici) nema na zaklade tohoto zadny bonus navic. Vliv na parametry maji jen rozmery/vahy/proporce technologie a zpracovani + material. > Richi Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo! . . WWWW . / |<< Vas posledni pohan z usvitu veku . . [##] .. . II | . . . Wothan z Haribola #-#-#-#-#-#-#-##-#-# . . . [##|#II/II#|#####|] E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz . [##|#II II#|#####|] Hpege:http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm [##|#II II#|#####|]