Posted By: bivoy (Bivoj the Boarhunter) on 'CZdungeon' Title: Re: Humanoidi & Co. Date: Thu May 29 12:40:40 1997 A jeste dalsi vec k humanoidum: podle me zkusenosti jsou stejne nejlepsi rasy pro jednotliva povolani (pokud uvazuju i ucast v druzince a v boji) v DrD tyto: valecnik - barbar (kroll je sice peknej, ale ty eventualni 1 az 2 zivoty navic a o neco vetsi sila se projevej velmi neucelne vzhledem k nizke obratnosti-nizkemu oc-navic s obourucni zbrani...; o trpaslikovi totez) hranicar - elf nebo clovek (barbar nema proti cloveku vyhodu v utocnem cisle, protoze ta se pri sirokem meci vyrovnava rodovou zbrani, vyhodou elfu je jeste vyssi obratnost a navic inteligence) alchymista - clovek nebo elf (ti kuduci a hobiti jsou sice pekni, ale v souboji tvari v tvar muzou nepritele leda vazat bojem, protoze ho maj minimalni sanci zabit, elf je obdobne obratny, a ta odolnost je prece jen vedlejsi) kouzelnik - elf (vyhodou cloveka by byla eventualni vyssi odolnost a sila, ale elfi obratnost, IQ, cha ji asi prevazi, protoze kouzelnik stejne moc bojovat nemuze) zlodej - elf nebo clovek (tady plati totez jako u alchymistu) u hranicaru a zlodeju je velkou vyhodou cloveka bonus +1 na siroky mec, vsude se pak podle mne vyuzije relativne vysoka sila ci obratnost. navic podle me aby rozdil v obratnosti vyvazil rozdil v odolnosti, tak musi byt na jeden bod v obratnosti vyvazen tak dvema ale spis tremi body odolnosti (pocitam jenom obrane cislo a pocty zivotu, ne strelnou zbran. Bivoj the Boarhunter mail: slanina@ff.cuni.cz Some things DO work - crime does NOT pay (at least I believe so)