Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Expy
Date:      Fri May 30 15:22:28 1997

> Napadla me jedna vec. Expy (zkusenosti) jsou sice zatracovane, ale porad 
> na tom dost systemu beha. Tedy bych vznesl otazku. Jaky je ekvivalent v 
> nasem  svete jednoho expu, nebo co si pod tim predstavujete. Napriklad 
> zkusenosti u  nestvur jsou jasne. Udolal jsem zrudu, tedy vim jak na ni a 
> mam expy. 
Ovsem tenhle system zacina pozbyvat smyslu ve chvili, kdy si uvedomis, ze 
dobrodruh napriklad zabije baziliska a nauci se za ziskanou zkusenost cist a 
psat.

Ve svoji nove kampani se chystam udelat experiment: Nebudou zadne expy, 
postavy se proste uci (vetsinou za penize) nejakou dobu. Napriklad kdo se uci 
pul roku sermovat, dostane se z 1.urovne sermu na 2. uroven. Vyjimecne se 
mohou zlepsit i behem hry. Teziste hry bych pak dal jinam - hraci by se mohli 
soustredit na vyvoj postavy, jeji financni situaci, spolecenske postaveni, 
slavu atd. Uvidime jestli to bude fungovat.

 > Z vyzkumu taky, ale jde o ekvivalent. Technicka 
> podotazka: Co nekteri maji proti systemu zkusenosti a levelu?

Proti systemu levelu mam hlavne to, ze je nerealisticky, takze ponekud 
krecovity (jde hlavne o povolani, je to dost nesikovne).
Navic postavy ve hrach s povolanimi maji tendenci byt povrchni - napriklad v 
ADaD pokud se hraci opravdu nesnazi, vsichni kouzelnici jsou stejni, vsichni 
zlodeji take. Da se rici ze herni system s povolanimi a urovnemi nepodporuje 
pestrost charakteru, tudiz se hodi hlavne pro zacatecniky, kteri by stejne 
prilis zajimavou postavu udelat nedokazali.

> s nenulovou inteligenci. Treba takoveho beholdera bych i zahral :-)
To by te asi dlouho nebavilo, beholder nesnese ve sve blizkosti nikoho, ani 
druheho beholdera. A rikat jenom: Vidim nekoho? Ano? Tak ho zabiju! to rychle 
omrzi :) 
Nedavno jeden hrac zkousel hrat vlkodlaka v ADaD (v druzine lidi) ale 
neuspesne: pri prvnim uplnku sezral cely zbytek druziny. 


> 
> Martin
>  

Search the boards