Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Expy Date: Fri May 30 15:22:28 1997 > Napadla me jedna vec. Expy (zkusenosti) jsou sice zatracovane, ale porad > na tom dost systemu beha. Tedy bych vznesl otazku. Jaky je ekvivalent v > nasem svete jednoho expu, nebo co si pod tim predstavujete. Napriklad > zkusenosti u nestvur jsou jasne. Udolal jsem zrudu, tedy vim jak na ni a > mam expy. Ovsem tenhle system zacina pozbyvat smyslu ve chvili, kdy si uvedomis, ze dobrodruh napriklad zabije baziliska a nauci se za ziskanou zkusenost cist a psat. Ve svoji nove kampani se chystam udelat experiment: Nebudou zadne expy, postavy se proste uci (vetsinou za penize) nejakou dobu. Napriklad kdo se uci pul roku sermovat, dostane se z 1.urovne sermu na 2. uroven. Vyjimecne se mohou zlepsit i behem hry. Teziste hry bych pak dal jinam - hraci by se mohli soustredit na vyvoj postavy, jeji financni situaci, spolecenske postaveni, slavu atd. Uvidime jestli to bude fungovat. > Z vyzkumu taky, ale jde o ekvivalent. Technicka > podotazka: Co nekteri maji proti systemu zkusenosti a levelu? Proti systemu levelu mam hlavne to, ze je nerealisticky, takze ponekud krecovity (jde hlavne o povolani, je to dost nesikovne). Navic postavy ve hrach s povolanimi maji tendenci byt povrchni - napriklad v ADaD pokud se hraci opravdu nesnazi, vsichni kouzelnici jsou stejni, vsichni zlodeji take. Da se rici ze herni system s povolanimi a urovnemi nepodporuje pestrost charakteru, tudiz se hodi hlavne pro zacatecniky, kteri by stejne prilis zajimavou postavu udelat nedokazali. > s nenulovou inteligenci. Treba takoveho beholdera bych i zahral :-) To by te asi dlouho nebavilo, beholder nesnese ve sve blizkosti nikoho, ani druheho beholdera. A rikat jenom: Vidim nekoho? Ano? Tak ho zabiju! to rychle omrzi :) Nedavno jeden hrac zkousel hrat vlkodlaka v ADaD (v druzine lidi) ale neuspesne: pri prvnim uplnku sezral cely zbytek druziny. > > Martin >