Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Ars Magica II
Date:      Mon Dec  1 11:50:50 1997

> **** Zastavam nazor, ze kouzlo s nejakym doprovodnym efektem je snazsi 
> udelat nez kouzlo neviditelne ... IMHO kouzlo ktere se nejak projevuje 
> navenek jaxi 'netesni' a funguje jako zarovka - cast energie se 
> spotrebuje na neco jineho nez na zadany efekt.

Jak kde - pole MtA je ve staticke realite snazsi udelat kouzlo bez efektu, 
nebot tomu se realita tolik nebrani. Ovsem v dynamicke realite je lepsi delat 
kouzla s efekty, nebot to lidi ocekavaji :)
Ovsem treba zmineny fireball v ArM nema zvukove efekty - boucha pouze 
specialni verze jakehosi bojoveho maga (jmeno nevim). 

> **** Hmm, me spis pripada, ze sahodlouhe proslovy (pet minut a vic) patri
> do domeny Zloduchu Z Akcnich Filmu a jsou urceny jen k tomu aby je
> Kladasove behem nich definitivne odrovnali. 
:) To ted psal Pratchett (Muzi ve zbrani): Kdyz na vas nekdo miri samostrilem, 
modlete se aby byl zly: zloduch musi poradne vychutnat vitezstvi a proto s 
vami bude dlouze rozmlouvat. Dobrak vas proste zastreli :) 

> Kdyz budu chtit nekoho 
> kuchnout (v RPG), tak se bude muset sakra rychle smekat, aby mi v tom 
> zabranil a na nejaky vykecevani mu nezbude cas ...
Ale vetsinou nez nastane boj na zivot a na smrt, snazi se to obe strany 
vyresit jinak - alespon u nas nastane boj jedine tehdy, kdyz je jasne ze to 
"neukecame" (a to i s jasne slabsimi protivniky).

> Davam prednost nejdriv kouzlit a pak kecat. Ono staci, kdyz by mag nechal 
> vudce/nejdrsnejsiho Zlone tak trochu oslepnout (seslat tmu nebo odpojit 
> zrakovy nervy - to jde i v reale) a pak mu vysvetlil, ze to priste bude o 
> hodne horsi. 
bohuzel v ArM nejsou zrakovy nervy - na oslepovani se pouziva kombinace Perdo 
Corporem, nasledky jsou ovsem trvale. 


> 
>                                                             Zef
Richi

Search the boards