Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Ars Magica II Date: Mon Dec 1 11:50:50 1997 > **** Zastavam nazor, ze kouzlo s nejakym doprovodnym efektem je snazsi > udelat nez kouzlo neviditelne ... IMHO kouzlo ktere se nejak projevuje > navenek jaxi 'netesni' a funguje jako zarovka - cast energie se > spotrebuje na neco jineho nez na zadany efekt. Jak kde - pole MtA je ve staticke realite snazsi udelat kouzlo bez efektu, nebot tomu se realita tolik nebrani. Ovsem v dynamicke realite je lepsi delat kouzla s efekty, nebot to lidi ocekavaji :) Ovsem treba zmineny fireball v ArM nema zvukove efekty - boucha pouze specialni verze jakehosi bojoveho maga (jmeno nevim). > **** Hmm, me spis pripada, ze sahodlouhe proslovy (pet minut a vic) patri > do domeny Zloduchu Z Akcnich Filmu a jsou urceny jen k tomu aby je > Kladasove behem nich definitivne odrovnali. :) To ted psal Pratchett (Muzi ve zbrani): Kdyz na vas nekdo miri samostrilem, modlete se aby byl zly: zloduch musi poradne vychutnat vitezstvi a proto s vami bude dlouze rozmlouvat. Dobrak vas proste zastreli :) > Kdyz budu chtit nekoho > kuchnout (v RPG), tak se bude muset sakra rychle smekat, aby mi v tom > zabranil a na nejaky vykecevani mu nezbude cas ... Ale vetsinou nez nastane boj na zivot a na smrt, snazi se to obe strany vyresit jinak - alespon u nas nastane boj jedine tehdy, kdyz je jasne ze to "neukecame" (a to i s jasne slabsimi protivniky). > Davam prednost nejdriv kouzlit a pak kecat. Ono staci, kdyz by mag nechal > vudce/nejdrsnejsiho Zlone tak trochu oslepnout (seslat tmu nebo odpojit > zrakovy nervy - to jde i v reale) a pak mu vysvetlil, ze to priste bude o > hodne horsi. bohuzel v ArM nejsou zrakovy nervy - na oslepovani se pouziva kombinace Perdo Corporem, nasledky jsou ovsem trvale. > > Zef Richi