Posted By: Ismael (Ismael Majesticus) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Magove & Co.
Date:      Wed Dec 10 12:52:46 1997

> Proc by nemohl byt schopnym bojovnikem a zaroven spickovym carodejem? 
> Priklady mame (Tycho de Brahe, Lugh :)
> Uvedomte si ze carodej je predevsim ucenec a ucenci ve stredoveku byli 
> nejmobilnejsi skupinou lidi. A v krajich kde nebylo bezpecno (a nebylo 
> bezpecno skoro nikde) se jim bojove dovednosti (sem tam treba podporene 
> nejakou tou magii) jiste znacne hodily.
> Wothan si carodeje predstavuje jako "laboratorni krysu" ktera cely zivot 
> nevyleze z knihovny, ale ve stredoveku se moudrost merila spise
> zcestovalosti 
> nez velikosti knihovny. Takze mag je IMHO jednim z nejlepsich dobrodruhu - 
> vydava se na cesty bez pobizeni proste proto aby videl neco noveho, zatimco 
> ostatni postavy potrebuji od GM nejruznejsi motivace. 

Zde s Richim naprosto a bezvyhradne souhlasim. Mag, jako nekdo kdo prahne 
(podobne filozof, protoze jak psal Wothan - Magie je filozofie) po vyssi 
pravde, absolutnim poznani, nebo jak by se to dalo vyjadrit, jde do sveta za 
zkusenosti. Cast je obraz celku, mikrokosmos = makrokosmos, atd., proto 
sleduje, co se deje, sam se toho deni musi zucastnit, ale prece jen s jakymsi 
odstupem, aby zustal nad veci, byl objektivni (temer). Jit s druzinkou je 
vlastne nejvyhodnejsi, protoye ve meste, vesnici, ci ve sve vezi toho moc 
nezazije.
A aby neco zazil, a zaroven prezil a ponechal si svuj odstup nekoho, kdo vi 
nebo umi vic nez ostatni, musi zakonite ovladat i napr. boj s holi, mecem, 
nebo ovladat jine dovednosti.
Proto jsou systemy RPG, kde je postave prirceno nejake povolani a z toho 
plynouci schopnosti a dovednosti velice nepruzne a nerealne. Podstatne lepsi 
jsou systemy dovednostni, ne profesni, kde je povolani vytvoreno az v 
dusledku toho, co postava umi. (Bohuzel, zadne takove RPG neznam, jinak bych 
ho uz davno hral.) 

> Richi

Ismael M.
     ...a bohove s Vami.

Search the boards