Posted By: bivoy (Bivoy) on 'CZdungeon'
Title:     Re: PC DM
Date:      Thu Feb 12 08:19:31 1998

> Sledovani celeho sveta pocitacem je myslim zbytecne. Ale mel by sledovat 
> vsechno, co je v okruhu jednoho dne cesty jakkoliv od druziny. Plus 
> samozrejme pocasi, zver, lesni pozary, atd...
No tady jde o to, v jakem rozsahu se hraje. Pokud jsou postavy zavrene v 
nejake monstrozni self-sufficient jeskyni, tak staci sledovat tu jeskyni, 
pokud se pohybujou v prostredi vladnich spicek (nebo pokud jsou sami takove 
spicky - podle mne v 95% chyba DM), tak je treba sledovat v hrubych rysech 
politicky vyvoj celeho kontinentu - prinejmensim si ho vymyslet. 

Ale nevim, jestli by to masina dokazala natolik realisticky, a zaroven 
nevypocitatelne, jako zivy DM. Proste jde o to, ze jakykoli program by se asi 
zvrhnul v pomerne predvidatelnou sekvenci beznych jevu, bez nejakych 
nesmyslnych nahod, ktere cini zivot zajimavym. 

> A pak rekne prave DMovi, ze skupina potkala NPC a ty se snaz. A masina by 
> mela udrzovat VESKERE udaje o postavach, hrac zna jenom osobnost, ne udaje. 
Hmm. Mam pocit, ze ve vetsine RPG jsou ty udaje stejne natolik obecne, ze je 
to v zasade jedno. Krome toho davaji hraci predstavu o jeho postave. Je to 
jako s kreslenim mapy - hraci si ji casto musi kreslit i v situaci, kdy si ji 
postavy urcite nekresli, proste proto, aby si dokazali predstavit situaci a 
aby DM mel doublecheck, ze si ji presdstavuji spravne. 

> Cili hrac rekne: chci skocit pres propast. Masina zjisti sirku, provede 
> nahodu a hopsne. Aby hrac ani nevedel, ze ma sanci to skocit. Pouze ze 
> zkusenosti, tak jako v RL. Ty nevis, ze mas treba obratnost 14, ale vis, ze 
> vetsinou skocis 4,30 metru. Nekdy jo, nekdy ne. A neznas udaje. Proc by to 
> mel znat hrac, kdyz masina to zvladne lip. atd...
Hmm. A predtim by se mela masina zeptat hrace, jestli jeho postava odhaduje, 
zda ma sanci preskocit nebo ne. Obavam se, ze obecne udaje maji svuj smysl.  

Taky mam pocit, ze prace DM spociva v tom, vymyslet, jak resit situace, ktere 
se dostavi. Ktere proste nemuzes natolik predvidat, abys je do programu 
nacpal a ktere se navic kolikrat opakuji treba jen jednou za Chronicle (jak 
se tehle veci rika mimo VtM ?). A navic jsou kolikrat zdanlive nepatrne 
rozdily, ktere DM proste poznava citem (kdyz je dobry - musi byt). Jak 
pocitac pozna, jestli se hrac do nejakeho NPC skutecne zamiloval (me se to 
jako hraci parkrat stalo - samozrejme ne na te urovni, jako kdyz se 
zamilovavam v realite, ale do jiste miry jo), nebo jestli chce tu holku jenom 
svest. Samozrejme, ze se hraci muze povest oklamat i DM (nebo i sebe), ale 
precejen to ma tezsi. 

> Martin
> Ale aspon neco. V chatu jsem Mrqa, emajl je krupickam@writeme.com

                                   Bivoj 
                                   http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj

Search the boards