Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: PC vs. PJ Date: Wed Feb 18 12:45:58 1998 > 3. Podle mne to co by stalo za to naprogramovat jako pomucku pro PJ by bylo: > a) pro zacinajici PJ nejakej "generator jeskyni" (treba v grafice) Tak to bych byl zasadne proti - nahodne generovane jeskyne jsou zvrhlost ktera se vyskytla v DaD (z ktereho to okopirovalo DrD) a nastesti neprezila (v celosvetovem meritku) vydani ADaD. Daleko vhodnejsi se mi jevi pouzivani predem pripravenych dobrodruzstvi (v ADaD moduly) ktere jsou vyzkousene, (nekdy) zajimave a zacinajici GM se z nich muze i necemu priucit. Jsem rozhodne proti pouzivani nahodnych generatoru jeskyni (tzv.sileni zednici) a nahodnemu hazeni nestvur nebot nahodny dej zavede hru zcela bezpecne do propadliste nudy. Jedine ospravedlneni nahodneho vytvareni deje je, kdyz chce GM rychle a bez vetsi namahy udelat rozsahlou kampan. I tehdy vsah musi jednotlive sceny pripravit, nahodne je pouze jejich rozmisteni v pribehu. Takto vznikne sice zcela bezobsazne dobrodruzstvi s literarni kvalitou serialu Dallas, ovsem pokud maji hraci dobre postavy, mohou dobrodruzstvi ozivit, takze to nakonec nebude nudne, ale uspech rozhodne neni jisty. > nekteri hraci si na hodech kostkou zakladaji. Pokud vim tak skoro vsichni. > c) Mno a nakonec by takovej programek moh umet generovat mapy sveta a > tisknout je. PJ by je ruzne upravoval zoomoval podle potreby atd. proste > takovej mensi GIS. Jo, to by se DOST hodilo. Idealni by byl program ktery by obsahoval jak mapu tak i databazove udaje, napr. pocty obyvatel, hospodarske udaje atd. Taky by se docela hodila nejaka inteligfentni databaze postav, ktera by mapovala charaktery postav a jejich vzajemne vztahy (autori televiznich serialu neco takoveho urcite maji :) Chystam se neco takoveho napsat, ale cert vi kdy (a jestli) to dokoncim. > Maca Richi