Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon' Title: Re: smrt postav Date: Thu Feb 26 12:20:09 1998 Hmm. Mel bych nekolik poznamek: Podle meho nazoru velice zalezi jeste na nekolika dalsich vecech: i.typ systemu: v levelovych systemech, zvlast DrD je treba omezit umrtnost postav, protoze nove postavy jsou bud neprijatelne slabe (1.uroven) nebo nepropracovane (zapoceti na vyssi urovni) - vymysleni historie nikdy neni tak ucinne jako ji skutecne prozit. naopak systemy typu VtM, kde se postupuje hrozne pomalu zacleneni nove postavy usnadnuji. ii. velikost druzinky: kdyz jsou dve postavy a jedna chcipne, tak prinejmensim v akcne orientovanych vecech jako DrD chcipne i druha. i u triclenne druzinky je oslabeni o jednu postavu casto fatalni, coz neni nesmyslne, uvedomime-li si stredovekou situaci. neco jineho jsou opet veci typu VtM. proste mala druzinka musi pri ztrate postavy troubit na ustup, a i tak muze snadno a rychle pochcipat. a vybit druzinku je urcite nezadouci. > 1. O jak velky prohresek se jedna (opomenuti, nedbalost, risk v zajmu > druziny, riskovani jen tak, atd). Podle meho nazoru by pri nesplneni techto podminek mel DM falsovat kostky. Obecne a. vedome riskovani bez ohledu na situaci. b. chyba vcetne nedbalosti a opomenuti. > 2. Jak hodne hrac lpi na postave a jak on se diva na pripadnou smrt sve > postavy a jak by se divali na jeho smrt spoluhraci. > 3. Kolik postav a jakym zpusobem mu jiz chciplo:-) > Vsechny tyto aspekty zvazit a pak se podle toho zachovat treba nasledovne: > b) V opacnem pripade pak stanovit jen tak procenta a hodit tajne za hrace. V > pripade neuspechu pak dukladne zvazit okolnosti a bud postavu zachranit (coz > by se asi moc nelibilo Haribolovi) a nebo ji nechat hodit znovu. Tohle mi pripada prilis okate. Podle mne by mel zmenit veci, ktere hraci nevidi, cili postave prisel fatalni neuspech, ale jeji souper to nevyuzil (ridce), nebo upravit nebezpecnost jedu a podobne. > Maca Bivoj (the Boarhunter ?) http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>