Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon'
Title:     Re: generace postavy
Date:      Thu Feb 26 14:30:53 1998

> Rozepisovat se dal o Melkorove systemu je asi zbytecne, jen par bodu.
> hrac nezna zadna cisla (vyjma kouzelniku, kteri znaji svuj level kuli
> kouzlum) takze zadne HP, zadna sila 15,obr 14 atd. .... zadny utocny a 
> obrany cisla hrac prakticky jen mluvi .... vsechny tyhle veci ma napsany PJ 
> u sebe tak aby do nich mohl vzdy v pripade potreby nakouknout. .... Tzn. 
> hrac nemusi vzit za celou hru do ruky kostku. 
Tohle mi pripada zoufale z nasledujicich duvodu:
i. klade to hroznou zatez na DM: 
 -musi sam sledovat cisla misto aby mu je hraci rikali, 
 -musi vsechno sam odhazet nebo spocitat nebo jak to vlastne dela, 
 -krome toho musi jeste plnit sve normalni povinnosti.
ii. omezuje to predstavu hracu o sve postave: 'obratnost slabe nadprumerna' - 
  ja proste nevim, co si pod tim predstavit. kdyz vim, ze clovek ma obratnost 
  9-14 a ja vim, ze mam 12, tak vim, ze ciste teoreticky maji 2/6 lidi +  
  nedefinovane procento procento tvorene zlodeji a alchymisty lepsi obratnost 
  nez ja. proste vim, na cem jsem. a to v realite vetsinou vim. je to 
  neromanticke, ale jasne. 

Pripada mi rozhodne lepsi 'technicke' reseni, ktere pouziva VtM: hrac ma tolik 
a tolik bodu, ktere si mezi sve vlastnosti rozdeli. Jednak to vylucuje 
nahodne silne a nahodne slabe postavy, jednak clovek v dotycnem systemu 
presne vi, co a jak. 
V DrD to delam stejne: na kazdou kostku, kterou by hazel, dam hraci zhruba 3.5 
bodu s tim, ze do jiste miry dohlednu na to, jak si ty body rozdeli. Jediny 
problem je, ze v DrD ruzne vlastnosti viditelne nejsou stejne dulezite. 

>                           Feldon z bozi vule clovek

                                   Bivoj (the Boarhunter ?)
                                   http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj
There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>

Search the boards