Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon' Title: Re: generace postavy Date: Thu Feb 26 14:30:53 1998 > Rozepisovat se dal o Melkorove systemu je asi zbytecne, jen par bodu. > hrac nezna zadna cisla (vyjma kouzelniku, kteri znaji svuj level kuli > kouzlum) takze zadne HP, zadna sila 15,obr 14 atd. .... zadny utocny a > obrany cisla hrac prakticky jen mluvi .... vsechny tyhle veci ma napsany PJ > u sebe tak aby do nich mohl vzdy v pripade potreby nakouknout. .... Tzn. > hrac nemusi vzit za celou hru do ruky kostku. Tohle mi pripada zoufale z nasledujicich duvodu: i. klade to hroznou zatez na DM: -musi sam sledovat cisla misto aby mu je hraci rikali, -musi vsechno sam odhazet nebo spocitat nebo jak to vlastne dela, -krome toho musi jeste plnit sve normalni povinnosti. ii. omezuje to predstavu hracu o sve postave: 'obratnost slabe nadprumerna' - ja proste nevim, co si pod tim predstavit. kdyz vim, ze clovek ma obratnost 9-14 a ja vim, ze mam 12, tak vim, ze ciste teoreticky maji 2/6 lidi + nedefinovane procento procento tvorene zlodeji a alchymisty lepsi obratnost nez ja. proste vim, na cem jsem. a to v realite vetsinou vim. je to neromanticke, ale jasne. Pripada mi rozhodne lepsi 'technicke' reseni, ktere pouziva VtM: hrac ma tolik a tolik bodu, ktere si mezi sve vlastnosti rozdeli. Jednak to vylucuje nahodne silne a nahodne slabe postavy, jednak clovek v dotycnem systemu presne vi, co a jak. V DrD to delam stejne: na kazdou kostku, kterou by hazel, dam hraci zhruba 3.5 bodu s tim, ze do jiste miry dohlednu na to, jak si ty body rozdeli. Jediny problem je, ze v DrD ruzne vlastnosti viditelne nejsou stejne dulezite. > Feldon z bozi vule clovek Bivoj (the Boarhunter ?) http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>