Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Telling adventure
Date:      Fri Mar 13 10:23:08 1998

> navic v podstate u nas neexistuje pravy GM, jenom jeden z nas (asi ja ;)
> hraje 
> za ostatni nehracske postavy ap. a simuluje jine udalosti, cili dela v 
> podstate vypravece. Kdyz jhe potreba tak nekoho upozorni na udalost, kterou 
> by mel znat (napr mag by mel citit pritomnost magie atp.) nebo citit atd. 

- jo to je fakt...neni to tak davno co jsem tam GM delal ja :-)...tedy
  GM v tehle hre znamena mimo jine hrat (alespon u mne to tak bylo)
  i ruzne prapodivne predmety s jeste prapodivnejsim nazorem na svetove
  deni....napr. nudici se krapnik....v zemi spiciho krtka do pribehu
  nikterak nezasahujiciho a pro pribeh nepodstatneho apod. :-))

> Jinak ovsem dej ridi svym jednanim kazdy hrac a podle jednani kazdeho se 
> odviji. Samozrejme jisty narys pribehu tu vetsinou je, uz proto, ze mi 
> hrajeme pribehy na pokracovani, takze vzdycky navazujeme, ale ten se muze 
> diky hracum zvrtnout do naprosto neskutecneho dobrodruzstvi, no znate to 

- jo to je fakt...akorat GM musi cas od casu nektere prilis iniciativni
  hrace drzet na uzde, prave pro to aby kazdej nemel svuj vlastni pribeh
  a nezvrhavalo se to v bezcilne placani.....ale to alespon s tema lidma
  co tam hravali myslim nebyl zadny velky problem.

> tomto smeru celkem usnadnene a hlavne, jde tady hodne o ten pribeh, zabavu a
> atmosferu spis nez o pravidla cili dle predstavivosti a fantasie (a ze ji 
> mame nekdy az moc ;))) cele situace se da hrat celkem rozumne "realne". Kdyz

- jo musim uznat, ze i po varovani ze se bude zabijet za chyby to bylo
  potreba snad jen jednou a to se ten clovek vlastne nechal zabit spis
  schvalne....nicmene zranenim jsem nesetril....obcas byl ale problem
  aby si hraci uvedomovali ze zraneni neni barevna kolonka na dispeji
  ktera ubyva a pribyva bez prime souvislosti s konkretnim zranenim
  ale ze se kazde nejak projevi...kazde jinak....nekterym lidem vadilo
  me upozornovani emkem na to ze se nechovaji dostatecne "zranene"
  ale celkove myslim to bylo i docela realisticke...
- vetsi problem ve vypatych situacich za realtimu delal ale laaag 
 
> je nejaky zajimavy napad, tak to vetsinou stoji za to, protoze se toho hraci
> nadherne chytnou, rozhodne zabava je skvela.

- lokalni napady byli celkem vzdy prima zpestreni....ale nesmi odvadet
  pozornost od hlavni linie pribehu.....napr. kdyz nekoho honite a on
  ma fest naskok nemzete si v puli cesty vymyslet nejake zdryeni vlastnim
  pribehem a pri tom doufat ze dohonite toho prvniho.....ale to snad
  Farflame jako GM zvladne taky v pohode ukocirovat.....az na to priserne
  tlachani o blbostech kdyz nekomu tekla krev proudem...nebo kdyz uz
  bzlo 5 minut po dvanacte :-))))

> pak se zase pridavji a putuji s druzinou... klasika.

_ nevim jak je to ted...ja jsem celkem arogantne ignoroval vsechny
  fantasy pojmy...abych to dokazal nejak porovnat prevedl jsem to sproste
  na real-history pojmy...v podstate vsechny na lidi...pozadi na historii
  Paladin=rytir, Elfka=zena, Trpaslik=mensi zavality zbrojnos apod. 
  snad jedina vyjimka byli jednou skreti a pak obcasne ruzna zjeveni
  mimojdoucich bohu s patricnym efektem...a nejaci magove :-))
  ted to mozna Fare zase vrati zpatky do mnou neprilis oblibene kulisy
  DrD....ale i tak to muzu doporucit....pokud mate zajem zkuste to.

> 
>                                                   Farflame

* Nejde ti to?!...vem si vetsi kladivo! *             WWWWWWWW   //  |<<
*     Vas posledni pohan z usvitu veku  *              [#|##]    I|I  | 
*           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##
_______________________________                    [##|@80/E-Mail:wothan.haribolo@post.cz                     [##|@8|  |8@|@@@@@|]
http://mirage.kky.vslib.cz/^tomic/valhalla.htm     [##|@8|__|8@|@@@@@|]

Search the boards