Posted By: Farflame (Spici paladin. Vzbud se!) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Telling adventure
Date:      Mon Mar 16 18:16:17 1998


> - jo to je fakt...neni to tak davno co jsem tam GM delal ja :-)...tedy
>   GM v tehle hre znamena mimo jine hrat (alespon u mne to tak bylo)
>   i ruzne prapodivne predmety s jeste prapodivnejsim nazorem na svetove
>   deni....napr. nudici se krapnik....v zemi spiciho krtka do pribehu
>   nikterak nezasahujiciho a pro pribeh nepodstatneho apod. :-))

     Jisteze a nemusi to byt zrovna nudici se krapnik ani ospaly krtek ;), jde 
o to, ze GM popisuje prostredi a situaci a zpestruje dobrodruzstvi urcitymi 
zajimavymi popisy (pokud ho to napadne ;), takze hraci si to lip predstavuji a 
taky jsou ty predstavy trochu jednotnejsi (rict ze jsou postavy v lese je 
dost obecne, kazdy si predstavi neco jineho), zalezi uz na schopnostech GM 
vzit se a, kdyz to prezenu, realtimeove popisovat trochu jako autor nejake 
fantasy knihy. 


> - jo musim uznat, ze i po varovani ze se bude zabijet za chyby to bylo
>   potreba snad jen jednou a to se ten clovek vlastne nechal zabit spis
>   schvalne....nicmene zranenim jsem nesetril....obcas byl ale problem
>   aby si hraci uvedomovali ze zraneni neni barevna kolonka na dispeji
>   ktera ubyva a pribyva bez prime souvislosti s konkretnim zranenim
>   ale ze se kazde nejak projevi...kazde jinak....nekterym lidem vadilo
>   me upozornovani emkem na to ze se nechovaji dostatecne "zranene"
>   ale celkove myslim to bylo i docela realisticke...
> - vetsi problem ve vypatych situacich za realtimu delal ale laaag 


     No, pokud by se hodnotila realnost hry podle umrti kladnych postav a 
poctu zraneni pri boji atd. tak by ta nase byla docela realna, coz si myslim 
potvrdi vsichni, co uz ji nejaky ten patek hraji. Umrely nam v tom dlouhem 
pribehu co ted hrajeme uz dve hracske postavy, pravdou je, ze se neobjevovaly 
stabilne a spise patrily k pratelum, ktere druzina castejui potkava, ale i 
tak to neni nemozne a zraneni ze souboju si kazdy utrzil dost. I obycejna 
tlupa skretu nam da docela zabrat... hrdinovce se pak musi delsi dobu lecit v 
nejake vesnici ;). A o mnohem nebezpecnejsich nepratelich ani nemluvim... 
pred cernymi jezdci jsme museli utect a to jeste nas zachranila jen jedna 
magicka vecicka... a bylo to opravdu o fous ;). 
     S tim upozornovanim zraneni je to zcela v poradku, kdyz je hrac zraneny 
tak by se to melo nejak projevit, samozrejem nehrajem uplne realne, nicmene 
nikdo z nas nedela nejake zazraky (a to ani kdyz neni zraneny). 


> - lokalni napady byli celkem vzdy prima zpestreni....ale nesmi odvadet
>   pozornost od hlavni linie pribehu.....napr. kdyz nekoho honite a on
>   ma fest naskok nemzete si v puli cesty vymyslet nejake zdryeni vlastnim

>   tlachani o blbostech kdyz nekomu tekla krev proudem...nebo kdyz uz
>   bzlo 5 minut po dvanacte :-))))



     Tady tak docela nemas pravdu. V realu se i behem honicky za nekym muze 
stat neco, co ti do toho vleze a ty na to musis zareagovat, pokud chces 
dotycneho stuj co stuj chytit tak se proste zdrzovat nesmis, ale zase taky 
pro tebe muze byt v tu chvili prednejsi neco jineho. To o cem tady pises 
nejs 

neni vetsinou nejake hloupe zdrzeni, ale normalni "jev"  v pribehu. Ty neznas 
zase uplne vse, co jsme odehrali ,takze nevis nektere drobnosti, diky kterym 
se to deje (napr. ze je postava neicm pronasledovana, nebo ji pritahuje temna 
moc ap.) 



> _ nevim jak je to ted...ja jsem celkem arogantne ignoroval vsechny
>   na real-history pojmy...v podstate vsechny na lidi...pozadi na historii
>   Paladin=rytir, Elfka=zena, Trpaslik=mensi zavality zbrojnos apod. 
>   snad jedina vyjimka byli jednou skreti a pak obcasne ruzna zjeveni
>   mimojdoucich bohu s patricnym efektem...a nejaci magove :-))
>   ted to mozna Fare zase vrati zpatky do mnou neprilis oblibene kulisy
>   DrD....ale i tak to muzu doporucit....pokud mate zajem zkuste to.

     Tohle me docela rozesmalo. Nemyslim si, ze jde o DRD, ale i kdyby my 
nikdy nerikali, ze to nekdy bylo jinak (popravde receno, i za tveho GM to byl 
ostejne nezlob se ;))))). Elfy a trpasliky nehrajeme jako mythol. skritky z 
jasneho duvodu. Nemohli by se dost dobre pridat k druzine a jit s ostatnimi. A 
nikdo z nas nerika, ze tahle polidstena forma elfu a trpasliku ej ta 
nejlepsi, to vubec ne (aspon to rikam sam za sebe). Ale nam jde hlavne o 
pribeh, atmosferu a dobrodruzstvi, ne o nejakou prehnanou realnost. A pokud 
ta tam je a pokud nekdo elfy zahraje jako skritky tak to bude o to lepsi ! 
ale neni to nejake pravudlo, ze to tak musi byt. BTW: nebylo by zle nekdy 
takhle treba elfa zkusit zahrat ;) 


> *           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##


                                        Farflame


Search the boards