Posted By: Kelar (Phaseman) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Emailove RPG - ukazka (LONG)
Date:      Tue Mar 24 10:40:49 1998

> -   to taky nechapu, predevsim takovy veci, jako souboje. Mam pocit, ze za
> ten letni semestr by se odehrali dva souboje, takze neco spis jako sachy :)

Samozrejme tezko by to slo takhle:
hrac: rozmachnu se a prastim ho kyjem
GM: uskocil a tys minul
hrac: prastim ho znova
GM: odklonil ranu svou holi
hrac: zkusim to znova ...

Ty spis urcis zakladni taktiku a potycka se odehraje ve fantazii GM,
ktery ti ji pak popise.

Ja jsem takovou hru hral (hra Tarlan, gamemaster Lodovico; boze,
dotedka mam abstak :-) a bylo to neco mezi RPG a strategii
Kdyz jsem dobyl sve panstvi, stravil jsem mnohem vic herniho casu
spravou panstvi a vypiplavanim sve armady nez pobijenim sousedu
a lapku. Ale to byla moje chyba.

Pro zajemce prikladam zaznam jedne sarvatky - dobyvani tvrze loupezniku.

            Kelar z Krumlova a na Nitrave, pan Mezirici

----------------------------------------------------------

Neni to osada, je to sidlo na vrcholu kopce: [7/2:7/0].
Obkliceni by vyzadovalo aspon 200 bojovniku.
Kopec je to strmy, od severu a vychodu chraneny potokem,
ted plnym snehu, ledu a balvanu.
Drevena ohrada vypada chatrne. Snad by se dala nejak strhnout.
Kone tu velky prinos nemaji.
Je moznost postupovat priskoky mezi stromy az skoro k nim.
Ostepem hazet do kopce bude mit dost maly efekt.
Sipy zmohou vic, ale obranci jsou kryti za ohradou.

"To je von, Kelar z Krumlova!" zaslechnete Jiruv hlas.

"Pocem bliz at si popovidame, ci sou tyhle hory!"
"Beee, beee!" ozyvaji se ruzne hlasy.

Posmesky obrancu (vice nez 15 urcite) prehlusi silny hlas:
"Jsem Duran a toto sidlo je moje jako i lesy a hory okolo!
 Nemas zadny dukaz, ze by ti tato zem patrila.
 Odejdi v pokoji a ti mohu slibit, ze necham tve panstvi
 na pokoji. Kdyz zustanes, dopadnes jak tenhle!"

Ozve se vykrik a po chvili pres ohradu vyleti nejaky kulaty
predmet. Dopadne mezi stromy a kutali se dolu. Kdyz se zarazi
o strom, jeden z vasich muzu se k nemu priblizi a prohlizi
si to.
"Je to Jirova hlava" vola.
Zveda ji za vlasy a prijizdi s ni ke Kelarovi.

Nasleduje pochvalny krik a piskot zpoza ohrady.

>Takze jak: mam tu lucistniky ? je tu Cewelorm ?
Ano.

>Z ktere strany jsme prisli my ?
>Vede k tomu sidlu z nejake strany nejaka proslapana
>stezka/pesina, kterou se tam obvykle chodi ?
>At to zvedove obejdou ze vsech stran a zjisti teren.
Jedna pesina k vode na sevrovychod, jina pesina na zapad
do lesa.

>Kde to ma vrata ?
>Je na vrsku kopce nejaka plosinka, na ktere stoji sidlo,
>nebo je na vsech stranach ohrada hned na kraji srazu ?
Mezi ohradou a srazem neni moc mista.
L: je to podobne jako v tom filmu od Vancury (M. Lazarova).

"Tohle je bude mrzet, zabijet poddane si nenecham !
 Hlupak Jira, zacinat si s loupezniky se mu nevyplatilo.
 Schovejte tu hlavu nekam, pak ji pohrbime."

Cewelorm:
>Rvu smerem k opevneni:
>
>"Jak ze se menujes, cubci synu? Buran? Toz mi vrta
>v lebeni esli si to mame vyridit s Bredu, nebo mam zajet
>k nasim a vzit par cet nasich ogaru a postavjet katapult,
>pak uz sa nebudete rehonit, lebrz visat na hradbach.
>Pokad to nevis, my trpaslici sme sa dohodli s panom
>Kelarom o vzajemnej vojenskej pomoci! Esli sa vzdas a budes
>Kelarovym lenikom, toz ta mozem nechat na pokoi, esli t tym
>bude pan Kelar suhlasit. Ale esli sa navzdas, hlavu zaplatis!"

>Obracim se ke Kelarovi:
>
>"Toz jak? Dobydem nejprv tyhle a az pak pudem na Bredu
>ci naopak?"

Jestli jsem to dosud neudelal, tak sesednu.
S druzinou jdeme k sidlo, zhruba na hranici dostrelu.
Stity mame pripravene.
Lucistnici pujdou za mnou
"Az zastavime, budete se kryt za stromy. Jestli zvednu
pravou ruku, strilejte na kazdeho, kdo vystrci hlavu
zpoza ohrady."

Az se priblizime:
"Chtel jsi, abych prisel, Burane ? Jsem tady !
 Vylez a povez, co jsi zac !
 Rekni, jaky jsi mel duvod zabit Jiru !
 A radim ti, aby to byl secsakra dobry duvod !"

>Velikosti to odpovida farme-statku nebo dvema chatrcim.
>Urcite to bude mensi nez 20x20 metru, na obkliceni by
>melo mych 40 lidi rozestavenych po dvou metrech stacit.
>Spis to nepujde obklicit kvuli terenu, ja puvodne predpokladal,
>ze to bude nejaka neopevnena osada.
Ano, nejde to kvuli clenitosti a neprehlednosti terenu.

>Jak velke to tedy je ?
Asi tak, jaks napsal.

>> Drevena ohrada vypada chatrne. Snad by se dala nejak strhnout.
>Jak vysoka ? Je pres ni neco videt ? Ukazali se nekteri z tech
>pobudu ?
Vysoka je ruzne 2-4 metry.
Par hlav cas od casu, nejake strechy.

>Jaka je ted denni doba ?
odpoledne
>Jak dlouha by trvala poslovi cesta do Smrdaku a zpet ?
hodinu
>A na Krumlov a zpet ?
do zitra

>Kdyz chci delat nejake prace jako skacet jeden strom,
>vykopat diru a podobne, potrebuji na to k nebo h ?
>A spotrebuji ho pri tom ?
Ne. :-)
Toto je akce. Predpokladej, ze mate takove veci jako
sekeru, motyku, lano, sichrhajcku a toaletni papir.

Tva druzina rika:
"Kdyz je lucistnici zamestnaji, aby moc nevystrkovali hlavy,
 tak muzeme zkusit nahodit par lan na cast ohrady a pak ji
 strhnout pomoci koni."

Lucistnici vystreli par sipu ...
('Ircani jsou lacinejsi nez sipy!' Edward II v Braveheart)
... a take Kelaruv zbrojnos.
Jeho sip ma ohlas:
"Oooh!"
"Francku?"
"Francku!"
"Nesahej na ty boty! Francek mi je vcera slibil!"
"Sou moje!"
 Plesk.
"Nechte toho a kryjte se, paznehti!"

Skoda, ze tam neni videt.

Duran krici:
"Kdyz odtahnete, necham vas na pokoji!"

Zacina snezit.

> >   "Toz jak? Dobydem nejprv tyhle a az pak pudem na Bredu
> >ci naopak?"

"S touhle holotou budeme hotovi coby dup.
 Bude to takova mala zkouska na Bredu ;-)
 Vazalu mam dost, nepotrebuju lupice a vraha.
 Muze si vybrat jedine - jestli ho zamorduji jeho kumpani,
 nebo jestli chce radeji viset."

Cewelorm:
>Kricim na Durana:
>"Toz Burane, dyz odtahnes ty, budes zive"
>V pripadnem boji budou moji vojaci take utocit, ale jen
>tehdy, kdyz budou kryti lucistniky.
>Zbytek necham na Kelarovi.

>A co koudel ( nejake 't' na zapalne sipy ) 
Ne.

>>  strhnout pomoci koni."
>"Dobry napad. Anebo udelat beranidlo a vyrazit vrata."
>Je tu nekde nejaky vhodny vyvraceny strom ?
>Kdyz ne, jak dlouho by trvalo skacet nejaky a vyrobit
>beranidlo ? Do hodiny by to melo byt.
>Aspon vyuziju svuj technoskill.

>Kricim:
>"Tak to se teda pletes, Burane.
> Poslouchejte me vsichni, vy holoto !
> Vas vudce podle zemskeho prava propadl hrdlem za vrazdu
> starosty Jiry. Od teto chvile je to mrtvy muz.
> Vy se jeste muzete zachranit. Vyhlasil jsem milost pro
> vsechny lapky na mem panstvi, kteri se vzdaji, a me slovo plati.
> Mate hodinu na rozmyslenou. Kdo se do te doby vzda a prijde sem,
> zachrani si zivot. Jestli mate rozum, vzdate se vsichni a prinesete
> mi Duranovu hlavu.  Kdo mi ji donese, dostane odmenu.
> Nejspis jeho boty, hahaha.
> Jestli se nevzdate do hodiny, zautocim."

>Podkonimu: "Oldrichu, vezmi si roh a kazde ctvrt hodiny zatrub a
>rvi: 'Jeste vam zbyva ... hodiny. Vzdejte se dokud je cas.'
>Zacni hned ted."

>Jestli se sem nekdo prijde vzdat, tak ho svazem a ulozime konim.

>Lucistnikum: Hlidejte pred vraty.
>Kdyby se nekdo chtel vzdat, tak nestrilet.
>Strilet, jenom kdyby zautocili.

>Cewelormovi: "Pane trpasliku, prevzal bys prozatim veleni
>na hlidce proti vratum ? Nerad bych, aby me prekvapili
>nejakym vypadem. Kdyby zautocili, kryj se svymi ogary
>lucistniky, dokud neprijdu."

>Ceta J4 bude hlidat u zadni stezky, zvedove po stranach.
>Ceta TJ2 hlida nekde vzadu kone.
>Ceta TJ1 a ja s druzinou pripravujeme beranidla.
>( asi dve, tolik, abychom to do hodiny stihli )

L:Vzhledem ke strmosti svahu a kluzkosti snehu
budou beranidla malo, malo ucinna...

Behem te hodiny se nikdo nevzda.
Pootevrou vrata a vyhodi ven Jirovo telo.
Po se nejakou dobu kutali po snehu dolu.

Cewelorm:
>     "Mno, naky katapulty nemas, pane Kelare?"
"Nemam a i kdybych mel, tak by to trvalo tyden, nez bychom je
sem dostali a srovnali teren natolik, aby se daly pouzit.

>     "Toz to ale budem dost riskovat, nemyslis?
"Luky nemaji, to by uz strileli. Mi lide, kteri
budou nahazovat lana, maji dobre brneni.
A navic je budou kryt lucistnici."

> Ta ohrada je stlucena z dreva, toz nebylo by lepsi
> zapalit sipy a nechat tvoich lucistnikov strilet
> na ohradu a zapalit ji. Ty krysy by pak mosely vylizt
> bo shorat na popel."
"Je to syrove drevo a vsechno je cele zasnezene, to horet nebude.
Na zapaleni bychom potrebovali Wotsky ohen, ale ten tu nikdo neumi
udelat. Nebo vy trpaslici snad ano, pane Cewelorme ?
Jedine, co by snad mohlo chytnout, jsou doskove strechy.
To muzeme zkusit, aspon je zabavime."
Lucistnikum: "Hej chlapi, kdyz zrovna nikdo nebude vykukovat,
zapalte par sipu a zkuste jim zapalit strechy nad hlavou."

>     "Pockaj! Sa na zda, ze planujes aj za mna. Ale
> najprv za zamysli nad tym ohnom."
"Rikals, ze tvoji chlapi pujdou s mymi, pane trpasliku,
 hlavne kdyz budou mi lucistnici strilet. A to budou."

>     "Jo, a dufam ze po boji dostanu desatok z koristi.
"Ale jiste, dostanes, jestli ovsem neshori na popel ;-)
 Mas petinu vojaku, dostanes petinu z koristi."

Kelar:
>Vic nez dvoumetrova ohrada a jsou videt obcas hlavy ?
>To tam uz musi mit postaveny ochoz ?!

>Je tam alespon nejaka rovinka ( na ceste pred vraty ),
>kde by se s beranidlem dalo rozbehnout nebo ho
>rozhoupat ? Kdyz to nejde silou, pujde to vetsi silou.
>Kdyz bude klada dost velka ...
Rovinka neni zadna. Vipada to tak, ze do tohoto sidla
zatim jeste NIKDY neprijel nikdo na koni. Strma pesinka
vede az ke vratum. To same je na druhe strane, jen vstup
je mensi - uzsi.

>> Pootevrou vrata a vyhodi ven Jirovo telo.
>"Tak svet odplaci, Jiro ...
>Takze bude boj, mistre trpasliku. Navrhuji to udelat
>tak, jak vymyslel muj podkoni - zkusime na nejslabsim
>miste strhnout ohradu lany, zaprahneme do nich kone."

>Obejdu ohradu a najdu vhodne misto. Musi byt co nejmin strme,
>aby sli pouzit kone. To bude nejspis na zapade.
>Z vhodnych mist pak vyberu to, kde je ohrada nejvachrlatejsi.
>Napis, na ktere strane to je.
>A na ktere strane jsou vrata ?
>Zajima me poloha vzhledem k tomu mistu, kde se zkusime probourat.
nejvachrlatejsi misto ohrady vypada ze je na jihu.
Ohrada se tam misty naklani ven a kuly se pohybuji, jak se
presunuji obranci.

>Lucistnici a zbrojnos budou strilet po kazdem, kdo vystrci hlavu.
>Zbrojnosovi:"Lukasi, mas dobrou musku. Jestli uvidis Durana,
>nevahej a strilej."

>Ceta TJ1 bude nahazovat lana na hrazeni, druzina do nich
>bude zaprahovat kone.
>Ceta TJ2 a trpaslici budou mezitim sekerami presekavat
>houzve, kterymi je hrazeni posvazovane.
>Ceta J4 budou hlidat u brany, zvedove na zbylych mistech.
Prvni lano se povede nahodit az na asi ctvrty pokus,
druhe na druhy. Obranci zjistili o co vam jde, a tri ostepy
vyletely na cety TJ1. Neskodne zapadly mezi stromy.
Jeden z neuspesnych vrhacu ostepu je zasazen sipem vystrelenym
lucistniky L1.

>Az se lana podari navazat, pokusime  se ohradu strhnout.
>TJ2 a trpaslici budou stat po stranach.
Primo k ohrade se nikdo nedostane (na to presekavani houzvi),
kdyz se lana napnou. Jedno lano se obrancum podari preriznout,
ale to druhe plni svou ulohu: Kup se vyvraci a s nim i nektere
dalsi. V ohrade vznika otvor asi 2-3 metry siroky.
Otvorem se NEDA vjet na koni, je to spis zalezitost splhan
po vyvracenych kulech.

Uvnitr sidla asi zacala horet strecha.
Odpoledne postoupilo, snezi jiz vice a stiny potemnely.

Trpaslici jsou nejbliz otvoru v ohrade. Pak TJ2- sesdnuta z koni.
Atak?

Kelar:
>Uz jsme vsici sesedli.

>TJ2 k brance na zapadni strane, J4 k hlavnim vratum.
>Zadne lupice nepustit ven, az jim zevnitr otevreme tak vtrhnou dovnitr.
>Zvedove hlidaji kone.
>Do otvoru jde prvni ceta TJ1, hned za ni ja s druzinou.
>Odtlacime je od diry. Pak pujdou trpaslici, nakonec lucistnici.
>Lucistnici zustanou u otvoru, hlidaji kone a aby nikdo neutekl
>dirou. Nestrilejte naslepo dovnitr, at netrafite nase.
>Ranene a zajatce nedobijet.

>Avanti !
>
>Az se probijeme dovnitr:
>Pane Cewelorme, jdete otevrit vrata a vpustit me lidi.
>Cete TJ1: Bezte otevrit branku a vpustit sekerniky.
>Pak na Durana.
>Ja s druzinou jdu po Duranovi.

Ceta TJ1 se prodira otvorem. Jeden z nich pada zasazen ostepem.
Dostavaji se dovnitr a hned za nimi Kelar a Cewelorm.
Vidite nekolik budov, strecha jedne z nich hori.
Na strese jine budovy vidite par lidi.
Na zemi lezi nekolik lidi. Vasich i Duranovych.
Cewelormovi trpaslici se protahuji mezi Kelarovymi valecniky
se stity a rychle eliminuji skupinu obrancu.
Duran (asi tricetilety muz) svym poslednim ostepem srazi jednoho
utocnika a do jineho zabodava dyku. Nez ji vsak staci vytahnout,
diva se Cewelorm za pomoci sve sekery, co ma Duran za usima.

Boj skoncil.
Nekteri z obrancu stacili vylezt na strechu a preskocit ohradu.
Jeden z nich byl pri uteku po svahu dolu fatalne zasazen
ostepem cety J4. Ostatni zmizeli v lese.

Zajatci: ceta-a lidi:2; MOR:2; HP:5/13; zasoby: <5m>
         ceta-b lidi:4; MOR:3; HP:6/13; zasoby: <2m>
Zajatci jsou neschopni chuze.

Posbirane zbrane: 13Ao,1Ad,1Al

Mrtvoly:12: 8obrancu, 1Duran, 3utocnici

Korist:
  Jirana:
  shorela a poskozena: -2
  sidlo: farma[5/1:5/0]; lidi:0;
  kapacita:0/3; vv:0/5; zasobarna:60;
  zasoby: 17v,7l, 1h,1k, 2kz
  pokladna: <147m>

Search the boards