Posted By: Lumo (** Lumidek **) on 'CZexperience' Title: Moje prvni individualni stopareni Date: Sun Feb 9 21:14:36 1997 Ahoj lidi, budu vam vypravet dlouhy pribeh o protrzeni me individualni stoparske panicke blany. Zacneme patecnim odpolednem, dnem stavky CD. :-) --------------------------------------------------------------------------- "Minuly tyden jsem si vzal opravdu malo penez z domova, musim si pro nejake dojet, a take pro tu letenku do USA," rekl jsem si a rozhodl se, ze musim zavitat do nasi metropole zapadnich Cech. Chtel jsem se alespon podivat, jak vypada opustene hlavni nadrazi. Metrem jsme zastavili na Florenci a pak na Hlavnim nadrazi, kde jsem vystoupil. Uprostred vyprazdneneho nadrazi byla tabule, kde se tlacily vsechny obvykle cile vlaku se spravnymi odjezdy, vcetne casu a nastupist. "To je divne," rikam si, kdyz jsem si vsiml, ze ve sloupci "Zpozdeni" je u vsech vlaku nenapadna poznamka "VLAK NEJEDE", "VLAK NEJEDE". :-) Trochu pobaven jsem se vratil do metra. "Upozorneni: z technickych duvodu tento vlak stanici Florenc projizdi." Polovina cestujicich v nasem vagone se slovy "zase bomba" ostrazite opustila vuz metra. My ostatni jsme se svezli i skrz stanici Florenc, stale nabitou lidmi, kde ovsem vlak nezastavil. Kombinaci tramvaje a dolnich koncetin jsem se z Vltavske dopravil zpet na Florenc, kde jiz prostor metra byl zcela vyklizen. Sel jsem si tedy koupit listek na autobus, abych jim jel do Plzne. Potkal jsem tam Koudelku, ktery potreboval byt za necele dve hodiny v Rakovniku, kde mel hrat jako klavesista na plese. K nasemu udivu byl vyklizen nejen prostor metra, ale i prostor nastupist do autobusu, kde byla ohlasena dalsi bomba. Ptame se policisty: "Kdy to nadrazi zase otevrete?" Policista odveti: "My? Proc je tady vlastne tolik lidi?" S temito bohatymi informacemi jsem zacal premlouvat Koudelku, aby se mnou zkusil zivot stoparsky. Po chvili souhlasil a vydali jsme se k Masarykove nadrazi, abychom nastoupili na metro B, ktere nas dopravi na konecnou ve Zlicine. Prihody s telefonovanim na mobilni telefon vypravet nechci. Vratme se tedy do metra. Tam jsme navazali dialog s jednim studentem FSV UK, ktery Koudelkovi vysvetlil lepsi cestu, kudy jezdi auta na Rakovnik. Ja zatim pokracoval v ceste na Zlicin. Dal jsem si pauzu na Radlicke, kde jsem poprve zkusil nesmele mavat... Ono to vubec nejde, takove neprirozene pohyby. :-) Vratil jsem se do prostoru metra, a jelikoz prvni metro jelo velmi brzy na Zlicin, nastoupil jsem do neho. Na Zlicine jsem po chvili pochopil, kudy vede spravna cesta na Plzen, a rekl si, ze stravim 15 minut stopovanim. Pak to vzdam a zkusim se vratit na Florenc, kde mezitim mohli bombu najit. :-) V behu kupodivu lze stopovat mnohem prirozeneji nez ve stoje. Za chvili jsem se otrkal a asi kazde patnacte vozidlo zastavilo. Prvni ridic rekl, ze jede do Hradce Kralove - zajimavy cil, kdyz jede po dalnici do Plzne, rikam mu. :-) Dalsi jel do Berouna, a treti sofer, doprovazen krasnou mladou spolucestovatelkou, ktera se na me prijemne usmivala, bohuzel take do Berouna, do kterezto mezicesty jsem si netroufal. Az asi po 14 minutach, kdy uz jsem pomalu koncil svuj stoparsky experiment, zastavilo auto ctvrte, barvy cervene. "Jedete do Plzne?" "Jasne, jedu pres Plzen, ale jedu az do Svycarska." :-) Nasedl jsem do krasne cervene Mazdy na dobrodruznou cestu. Sofer vysplhal rychlost sveho vozu, vybaveneho mimo jine prehravaci na 10 CDecek, otviraci strechou atd.atd., na 225 km/h se slovy "To uz je ale stara sunka, mam to pet let a kdyz to jede takovouto rychlosti, uz to trochu je slyset. A hlavne mne vadi, ze u zavirani dveri neni lista, skla se hned dovysunou do karoserie, takze po drncave ceste se to obcas muze rozladit a huci to. Uz bych si to nikdy nekoupil." Sofer vypravel plno vzrusujicich veci o tom, jak jede do Svycarska pro deti a pak zase do Krkonos, o svych detech, o svych velkych sportovnich laskach - lyzovani na vode a parasutismu, ktere jezdi praktikovat i na Floridu a do Kalifornie, i o vecech, ktere trapi jeho jako otce... Prave se vratil z dojednavani jakehosi kontraktu na vystavbu obchodniho strediska Cerny most, coz je asi milardova akce, na niz se jeho spolecnost podili asi desetimilionovym podilem. Rikal take, ze mel v Plzni jednoho kamarada, ale ted uz to neni moc kamarad, protoze chodi s madam, se kterou chodil driv on. "To byste spise mel byt nasrany vy, ne?" shodli jsme se a zasmali. :-) Vysvetlil mne take, jak se spravne musi chovat v pritomnosti policistu, kterym nekdy vadi, ze jedete 220 km/h rychlosti, proc neusiluje o svycarske obcanstvi (musel by se ucit o Wilemu Tellovi a kdo je svycarsky premier - a ziskal by krome prava volit jen pravo vojenske sluzby, coz asi ozeli)... Je to pekne, jak plnohodnotny zivot plny vsech ruznych veci zije treba tento skvely chlapik. :-) Cesta rychle utekla, neni se cemu divit, asi za pul hodiny jsme byli v Plzni a musili se rozloucit. Dalsi cesty uz zase s zeleznicari, kterym se uz urcite po lidech styska... :-) Ale bez nich to slo prece jenom rychleji a levneji. :-) ///// Superstring/M-theory is the language in which God wrote the world. /// O __ Your Lumidek. mailto:lmot2220@menza.mff.cuni.cz /// --------------------------------------------------- ///_______/ http://www.kolej.mff.cuni.cz/~lumo/ The most incomprehensible thing about the world is that it's comprehensible. AE -------------------------------------------------------------------------------