Posted By: mah (amorfni hmota) on 'CZflying' Title: Re: F22...(presnoji vse mozne jen ne F-22 :) Date: Tue Nov 21 11:58:12 2000 > MiG - 29 neni zastaraly. Verze A (o ktere pravdepodobne slo) si s F - 16 C > poradi kdy se ji zachce. Pokud se tedy budeme bavit o MiGu-29A (ostatne jedina vice rozsirena verze), tak opravdu nechapu co na ni povazujes za moderni. Pokud bych srovnaval se zminenou F-16C tak bych videl tyto vyhody MiGu: - opticke (termo) cidlo spojene s laserovym dalkomerem - umoznuje pasivni (nepozorovane) priblizeni (bez pouziti radaru) k nepratelskemu letoun. Teoreticky obrovska vyhoda, prakticky moc nepouzitelne z duvodu maleho dosahu (radove desitky km) - cili vzdalenost, kdy F-16 svym radarem jiz davno MiG zjistil a navadi na nej AAMRAMa.... - prilbovy zamerovac - velmi vyhodne pri souboji na mensi vzdalenost s pouzitim IC navadenych PLRS. Pokud vim, tak vetsina statu pouziva pro vyzbroj MiGu-29 rakety R-60, u ktery ale tato vyhoda je dost omezena nizkymi moznostmi teto rakety (odpal za mensich pretizeni, do mensich uhlu od osy letu). Pri pouziti modernejsich R-73 by mel MiG-29 asi prevahu. - MIRNE vyssi manevrovatelnost - vyhodne pri souboji na blizku (kanon, IC rakety). Prakticky dneska tento souboj je mensinovy, protoze nez se MiG dostane k F-16 muze byt sestrelen AAMRAMem. Pokud dojde k souboji na blizku (znova opakuji, ze se to dnes casto nestava), tak VELMI zalezi na schopnostech pilotu (viz nize) - takze se da ocekavat, ze pri souboji izraelske F-16 s syrskym nebo irackym MiGem-29 by celkem jasne vitezil F-16... > Ale zalezi na pilotech.... a v ruznych > arabsko-izraelskych konfliktech v minulosti (sestidenni valka etc.) meli > Izraelci vzdycky prevahu proti arabum diky pilotum.. napr. egyptsky piloti > meli akorat odvahu, ale to nestaci. Pritom disponovali VZDY porovnatelnou > technikou. (viz. ilustrovana historie letectvi, MiG - 17) Zalezi hodne na pilotech, to je pravda.... ale hlavne pri manevrovych soubojich na blizku. Pri dnesnim boji na dalku zalizi spis vice na te technice... Kdyz jsi uz vzpomel ty izraelsko-arabske konflikty - nevim jestli lze tvrdit s tou srovnatelnosti. Napriklad MiG-17 je podobny francouzskym Super Mystere (ktere tehdy pouzival Izrael), ale je tezko srovnatelny s Mirage III (ta se spis da srovnavat s MiGem-21). Pozdeji Izrael nasadil americke F-4, ktere se zase daji obtizne srovnavat s MiGem-21 (vzhledem k tomu ze jsou o mnoho tezsi...). Ale kazdopadne je zajimave ze izraelci s nimi vyhravali (i v soubojich na kanon) nad MiGy-21, pres daleko mensi manevrovatelnsot :) > Mimochodem, Su - 27 jsou v Etiopii. Otazka kdo je bude pilotovat... a > Etiopie Vzdycky se nejaky blazen najde :) > urcite neni potencialni Izraelsky protivnik... ale sou tam. I kdyz 27 dost > pamatuje, stale je to letadlo mimoradnych kvalit. Zapadni zaletavaci piloti > ze na aerosalonu v Parizi v roce 1989 (Su 27 poprve predstaven) se nechali > pri letovych ukazkach slyset, ze nic podobneho este nevideli. O Su-27, palti to same co o MiGu-29, az na to, ze Su lepe manevruje. Uznavam ze v roce 89 takovou manevrovatelnost videli poprve (dnes ho prekonavaji pouze jeho vlastni nove verze, F-22 a Eurofighter Typhoon) - ale znova opakuji....manevrovatelnost je dnes pozuitelna spis vyjimecne.... Dulezita je elektronika a moznost boje na velkou vzdalenost, coz jsou vlastnosti, kterymi jak MiG-29 tak Su-27 zrovna moc neoplyvaji... Neco jineho jsou nove verze techto letadel, ale ty nejsou v seriove podobe zrovna moc rozsirene (Malajsie a Indie jestli se nepletu) a myslim, ze se neda pocitat, ze by se nejak vyrazneji rozsirili. > A co pouziva americka narodni garda?? Nema nahodou Acka?? (cislo bloku > nevim) Pouziva po vetsine Acka (vetsinou block 15, popr jeho modernizace), a snad taky nejake s novejsich verzi (tedy C), ale to v mensine. Ale upozornuji ze ANG je cela druholiniova, a my se tu bavili o prvni linii :) > F - 16 verze C bylo casto vycitano, ze v dusledku narustu hmotnosti stroj > ztratil mnoho z vynikajici ovladatelnosti a obratnosti puvodni F -16 A Narust hmotnosti F-16C oproti A byl kompenzovan silnejsim motorem, ovsem to samozrejme stacit nemuze. Cili bude mirne nizsi manovrovatelnost (domnivam se ze ty rozdily jsou opravdu male). Vzhledem k tomu ze verze A byla primarne urcena jako lehky denni stihac (pro doplneni drahych F-15), a verze C je spise chapana jako viceucelovy stroj, vetsinou primarne pouzivan na protizemni utoky, tak se da snizeni manevrovatelnosti pochopit.... > Technologie neresi vsechno. MiG - 25, postaveny z oceli (nikoli nerezove) a > elektronkovym radarem (ktery bylo zakazano zapinat na zemi, protoze udajne > zabijel i kraliky - viz. kniha Posledni let pilota MiGu 25) a mizernym k > akcnim radiem, jehoz skutecne parametry nebyly takove jako deklarovane, vedl > zastaveni projektu B 70 Valkyrie. Preletl totiz nad Izraelem a pristal v > Egypte. Letel rychlosti Mach 3.2 a byl pritom viden. Uz nikdo se nedovedel, > ze pristal v Egypte se znicenymi motory. Americanum dal lekci, co vsechno se > da udelat s dostupnou technologii... MiG-25 nebyl podle me zrovna moc povedeny. Samozrejme v dobe, kdy byl jeste novy to zapad nevedel, a byly pouze myty o tom jak je skvely...Navic americani meli SR-71, takze vedeli ze neco takoveho je klidne mozne. Nemyslim si ovsem ze by onen MiG zpusobil zastaveni projektu B-70, dovedu si predstavit, ze myty o nem k tomu prispeli, ale myslim ze hlavni pricinou byly spise financni problemy a ona nestastna havarie.... vzdy spolehlive informace ze zahrobi... .---. / | mah | | | | | \\\\\\\\////////////////