Posted By: Houmr (Houmr) on 'CZflying'
Title:     Re: F22...
Date:      Fri Dec 15 09:18:46 2000

Moje reakce na predchazejici posty:

* Hornet ve valce Jom-Kippur?? Blbost.
* Hornety pouziva napriklad Svycarsko. Letadlovek moc nemaj. Pouziva je ale 
moc dalsich zemi, ktery lode nemaj (a ani more). Prave palubni letadla se 
totiz vyznacuji zvysenou odolnosti. A k ty jednoduchosti obsluhy - nevim proc 
by jednoduchost nebyla nutna pro palubni letadla. Myslim, ze je to prave 
naopak.
* Ze by F-4 byla nejak extremne odolna a schopna doletet s pomerne velkym 
poskozenim.... o tom sem fakt neslysel. Ale videl sem fotku dvou pekne 
zprasenejch hornetu, ktery se za letu srazily. Jednomu chybel celej cumak a 
mel poskozeny i kridlo (kousek mu chybel :))). Druhymu chybela znacna cast 
pulky vyskovky a cela jedna smerovka. Pochopitelne oba celkem bez problemu 
pristaly... Podle myho nazoru je Hornet celkem povedeny ero. (Treba narozdil 
od F-111, ale to jen tak na okraj, nejsou to vubec letadla z porovnatelnych 
kategorii).
* Izrael si kdysi take vyvijel vlastni letadlo 5. generace. (nekdo tvrdi ze 
tahle generace je 4., myslim tu co do ni patri rafale, eurofighter etc. 
Zalezi na tom, jestli jako prvni berete prvni tryskace s (vetsinou - ne Me 
262) primymi kridly a moc slabymi motory a k tomu MiG - 15 a Sabre, nebo 
jestli je patnactka a Sabre uz druha generace. To navysvetlenou, aby me nekdo 
nechytal za slovo :)). Menovalo se to Lavi (Lvi`c~e). Vyvoj byl po case 
zastaven (muzu zjistit kdy), protoze dosly penize. Mimochodem izraelska 
letadla (vychazejici koncepcne z Miragu III a 5) Nesher a Kfir byly taky 
celkem povedene stroje.
* Ke svedum. Gripen vzletl jako prvni letadlo z te 4. nebo 5. generace. Ale 
predchazejici vlastni svedsky vyvoj byl taky supr. Draken - dvoumachovy 
letadlo z roku 1955, kridlo typu dvojita delta - to je jasna ukazka jejich 
schopnosti. Viggen - kachna (jedna z prvnich??) s obraceci tahu na motoru a 
diky tomu operovat z kratkych VPD, robustni podvozek s vysokymi tlumici 
schopny absorbovat hodne energie pri tvrdsich pristanich, diky tomu vsemu se 
jako letiste da s uspechem pouzit dalnice. Je dokonce castecne prirovnavan ke 
britskemu Harrieru, ktery si na letiste taky moc nepotrpi :)). Dokonce i Saab 
29 Tunnan byl povazovan za pokrokove letadlo. (doplneni: Viggen ma typove 
oznaceni 37).
* Jelikoz diskuze na tema Ju 88 este neumrela, v pondeli sem napisu prehled 
vsech verzi. Jinak po valce je pochpopitelne spojenci zkouseli, ale vice je 
zajimaly spise radary nocnich stihacich verzi. Samotnou 88 uz dobre znali 
(moc jich v Anglii nedobrovolne pristalo uz v roce 1940). Dal je pochopitelne 
zajimaly novejsi letadla (Ju 188 z bombarderu). 88 byl jakozto bombarder ve 
druhe polovine valky nahrazen prave 188. 


      _&_             H o u m r       [xsazm1@pef.czu.cz]   
    /                I wonder why I wonder how
   |       |          That it seems the Houmr's getting stronger
   WW (o)(o)          Every day
   C   ,---_)         I feel a strength an inner fire
    | |,___|          But I'm scared I won't be able to control it anymore
    |  __/                                     (Houmr, Harris) 

Search the boards