Posted By: Houmr (Houmr) on 'CZflying'
Title:     Re: Predloha
Date:      Tue Jan 30 13:18:38 2001

Este me ale napadla jedna vec. Kio ve svym postu uvadi, ze elipticky kridla 
nejsou vhodny pro litani. To nechapu. Chapal bych kdybys napsal pro stavbu. 
Prece jen delat nabeznou a odtokovou hranu (pokud stavis ze dreva) z vic jak 
jednoho kusu je tezsi a navic i pevnostne horsi. Ale spousta letadel mivala 
elipticka kridla z duvodu lepsich letovych vlastnosti. Namatkou: Avia B 35, 
Spitfire, He 111 A, B, Aichi D3Ax (Val), a mnoho dalsich.... Pritom u zmineny 
Val to bylo proto, ze u stremhlavyho bombarderu vychazi u eliptickyho kridla 
lepsi rozlozeni tlaku pusobicich na kridlo. Pozdejsi verze Heinkelu 111 (H, P) 
uz mely rovne nabezne a odtokove hrany (tak kridlo pripominalo elipsu jen s 
velkou davkou fantazie) prave z duvodu vyrobni narocnosti. 

 
      _&_             H o u m r       [xsazm1@pef.czu.cz]   
    /                I wonder why I wonder how
   |       |          That it seems the Houmr's getting stronger
   WW (o)(o)          Every day
   C   ,---_)         I feel a strength an inner fire
    | |,___|          But I'm scared I won't be able to control it anymore
    |  __/                                     (Houmr, Harris) 

Search the boards