Posted By: mac (Macintosh) on 'CZhardware'
Title:     Re: Pretaktovani Duronu...
Date:      Sat Jan 20 18:21:00 2001

> > Ale jisteze ano - doublebuffer ti nic nerika?

> Nevis vubec o cem mluvim proboha. Pokud hra updatuje SCREEN 30 FPS tak
> koukam 
> na 30 FPS. CHapes ? Nic vic nic min.  Adouble bufer je tu z uplne jinyho 
> duvodu !!!!

A jakeho?
Double buffer slouzi mimo jine pro "oddeleni" refreshe od FPS - aby 
obrazovka pri prekreslovani neblikla. Programoval jsi nekdy neco animovaneho 
na ZX spectru? Hned by bylo jasne na co je double buffer.


> > To taky neni pravda. Oci vnimaji blikani u pomalych refreshu kvuli tomu, 
> > ze monitor vykresli obrazovy bod, ktery pak zhasne az do dalsiho prujezdu 
> > elektronoveho svazku. A cim je pomalejsi refresh tim je tohle zatemneni
> > delsi.

> Ale to je uplne jedno. Ja mam doma LCD u kteryho je doba pohasinani 'delsi'
> a prezto 30 FPS proste BDUE blikat a BUDE te z toho bolet hlava pokud zu 
> nemas prirostly oci k monutoru a prsty ke klavesnici. O tom mluvim.

Taky mam LCD. 30 FPS na LCD rozhodne nebude blikat, ale mozna cukat, to je 
rozdil. 

> Ze ti monitor udela 80 je krasna vec, ale pokud mas hra 30 FPS tak se ti 
> psote orbazova zmeni 30x za sekundu - a z toho boli oci. Neni to tak
> markatni jako u monitor refrese to ano.

> Sazmorejmne. Viz co sem psal vis, rozdil neni tak markatni.

> > Tedy FPS ma vliv ciste na vnimani plynulosti pohybu, na "blikani" monitoru
> > nikoliv.

> Ale ma. Blikani monioru je VELICE subjektivni vec. ze 100Hz monitoru mne pro

Jo, u 100 Hz oci muzou bolet, ale ne kvuli refreshi - tohle je do znace miry 
dane fyziologicky. Problem muze byt kmitani obrazu v pripade nekvalitniho 
monitoru. 

Predstav si hypoteticky monitor, ktery nebude blikat vubec - proste nebude mit 
refresh, protoze pixel bude svitit danou barvou do te doby, dokud graficka 
karta jeho barvu nezmeni. Pak jakykoliv FPS tohle neovlivni 
(pokud nebude software zamerne delat zatemnovaci obrazky).
Obraz se bude na nizkem FPS cukat, ale blikat (zhasinat) ani nahodou.

> Nemuzes odelit FPS a refresh monitoru. 

Jisteze muzes. Doublebuffer to zaridi.

> A cely tohle je velice diskutabilni 
> protoze je to UPLNE subejtivni. nekdo muze delat cely dny s interlaced 
> 14kou, nekdo ne. Patrim mezi tu druhou skupinu.

Jo, ja taky.

> Kdyz budu hrat 3D hry a bude 
> mt aslespon 80 FPS tak si zahraju. Pokud ma 40, boli mne z oci. Jisne, je to 
> plynulej pohyb, ale neni 'zas tak uplne' plynulej :)

To muze a nemusi byt pravda. Zalezi na typu hry.
Pokud hra udela opravdovych 40 FPS, docela jiste zadny problem nezpozorujes.
Potiz je, pokud gamesa v prvni pulsekunde spocita 30 frejmu a v druhe
pulsekunde jenom 10 - tak to pak zadrhne - to je asi to, o cem mluvis.

Ale pokud se nemylim, puvodni debata vznikla z toho, zda ma cenu pretaktovavat 
Duron o zcela smesna procenta.
Myslis, ze je opravdu tak znatelne, jestli ti pobezi quake na
79,5 nebo 84,5 FPS (priklad)?
Tohle je opravdu diskutabilni a subjektivni. Prikladne - mne na tom nezalezi 
vubec, protoze hry nehraju. 

     Mac

Search the boards