Posted By: Dagobert (Dagobert) on 'CZhistory'
Title:     Re: Mnichov - letectvo
Date:      Wed Nov  6 09:05:41 1996

> 
> Mas sice pravdu, ze nase Avie se mohly srovnavat s He-51, ale Bf-109 
> starsich verzi (B,C,D), ktere uz tehdy Luftwaffe ve vyzbroji mela, by je 
> spolehlive deklasovaly. Zatahovaci podvozek, jednokridelna konstrukce, 
> vysoky vykon motoru a tim i mnohem vyssi rychlost - bylo to uz zkratka 
> letadlo jine generace.

OK. Mas pravdu. Nicmene da se tak trosku srovnavat (snad) i na dalsich 
pripadech rychlejsiho stroje nove generace a obratnym strojem, kdy rychlost 
je sice obrovskou vyhodou, ale manevr je manevr. Pravdu mas v tom, ze o 
poznani rychlejsi stroj vnuti protivnikovi boj pripadne utece kdyz to neni 
pro nej priznive. Nebylo by to lehke, ale sance u nasich letcu byly asi vetsi 
nez u pozemnich vojsk. 

> 

> a casto i lepsi souperi. Hitler kladl na letectvo velky duraz, piloti se 
> cvicili uz dlouho pred otevrenym zahajenim zbrojeni v ruznych 
> "sportovnich" a brannych organizacich i na tajnych bazich v SSSR. A ve 
> Spanelsku bylo urcite mnohem vice nemeckych, nez nasich letcu. Takze 
> Luftwaffe byla take elitou nemecke branne moci. 

Nemci vyhravali. Jo, treba soutez ve stoupani anaslednem klesani probihala 
tak, ze nemci privezli skoro prototypovy stroj a podle predpokladanych 
pozadavku na zavod menili vrtule a nekdy i motor(!). Zkus to delat v poli. A 
i kdyz tenkrat vyhral nemec,2. 3. a tusim i 4. misto meli tenkrat nasi na 
B-534. Seriove, bez uprav (myslim ze jen s demontovanymi zbranemi).

> 
> Neni uplne pravda. Licencni lehke bombardery SB-2 (puvodni sovetsky nazev, 
> nase oznaceni si nepamatuji) se radily k nejlepsim strojum predvalecneho 
> obdobi. Na druhou stranu, francouzske licencni Blochy MB-200 opravdu 
> nestaly za moc.
> 


Ty SB-2 u nas byly oznacovany jako Avia B-71, ale to jen pro doplneni.

> > V dobe, kdy nemci masove nasazovali Messerschmitty Bf109E, tak v te dobe
> 
> Avia B-135 se zacala seriove vyrabet az v roce 1939. Do pripadnych boju v 
> zari 1938 by vubec nezasahla. Dokonce i starsi subverze B-35 (jednoplosnik 
> bez zatahovaciho podvozku) nebyla v zari 1938 u bojovych utvaru.

Avia B-35 byla vlastne prototypovy stroj, se kterym se ani nepocitalo pro 
radovou sluzbu. Vice mene slouzil k testovani vyzbroje, systemu zatahovani 
podvozku a motoru.

> Nesmirne si vazim nasich pilotu, kteri bojovali a umirali v boji proti 
> nacismu, ale zkus srovnat jejich skore napr. s vysledky es Luftwaffe (z 
> pocatecniho obdobi valky napr. Galland a Moelders). Nemci nebyli zadni
> zabari.
> 
> > Dagobert
To nebyli, ale tech spicek meli zhruba stejny pocet jako my. A i kdyz musis 
pocitat i s mnozstvim tech slabsich, kdy by nas nemci precislili, jedno eso 
dokaze udelat hodne prace...
A ta velka skore (viz Hartmann 35? vitezstvi) - ta si nadelali v rusku, kde 
rusove bojovali jim vlastnim stylem "nas mnogo, ura molodcy" a tech fakt 
dobrych pilotu zas tolik nemeli. Pokud se srovnaji sestrely na vychode i na 
zapade, piloti ze zap. fronty meli vitezvi asi tretinu (necelou) a zachazelo 
se s nima jako rusove by meli vic nez ti z vychodu. 
 

> Ackoliv si myslim, ze branit jsme se meli, vzdusnou prevahu by nase 
> letectvo nejspise nevybojovalo, presto mohlo dat Luftwaffe poradne zabrat.
> 
> 


Bezpodminecny souhlas.
> ------------------------------------------------------------------
> |    Jakub VELIMSKY    |    velimsky@karel.troja.mff.cuni.cz     |
> ------------------------------------------------------------------
> | http://karel.troja.mff.cuni.cz/students/velimsky/velimsky.html |
> ------------------------------------------------------------------

Dagobert

                                           Dagobert
                                           pro kamarady Skrblik...

Search the boards