Posted By: Dagobert (Dagobert) on 'CZhistory' Title: Re: Mnichov - letectvo Date: Wed Nov 6 09:05:41 1996 > > Mas sice pravdu, ze nase Avie se mohly srovnavat s He-51, ale Bf-109 > starsich verzi (B,C,D), ktere uz tehdy Luftwaffe ve vyzbroji mela, by je > spolehlive deklasovaly. Zatahovaci podvozek, jednokridelna konstrukce, > vysoky vykon motoru a tim i mnohem vyssi rychlost - bylo to uz zkratka > letadlo jine generace. OK. Mas pravdu. Nicmene da se tak trosku srovnavat (snad) i na dalsich pripadech rychlejsiho stroje nove generace a obratnym strojem, kdy rychlost je sice obrovskou vyhodou, ale manevr je manevr. Pravdu mas v tom, ze o poznani rychlejsi stroj vnuti protivnikovi boj pripadne utece kdyz to neni pro nej priznive. Nebylo by to lehke, ale sance u nasich letcu byly asi vetsi nez u pozemnich vojsk. > > a casto i lepsi souperi. Hitler kladl na letectvo velky duraz, piloti se > cvicili uz dlouho pred otevrenym zahajenim zbrojeni v ruznych > "sportovnich" a brannych organizacich i na tajnych bazich v SSSR. A ve > Spanelsku bylo urcite mnohem vice nemeckych, nez nasich letcu. Takze > Luftwaffe byla take elitou nemecke branne moci. Nemci vyhravali. Jo, treba soutez ve stoupani anaslednem klesani probihala tak, ze nemci privezli skoro prototypovy stroj a podle predpokladanych pozadavku na zavod menili vrtule a nekdy i motor(!). Zkus to delat v poli. A i kdyz tenkrat vyhral nemec,2. 3. a tusim i 4. misto meli tenkrat nasi na B-534. Seriove, bez uprav (myslim ze jen s demontovanymi zbranemi). > > Neni uplne pravda. Licencni lehke bombardery SB-2 (puvodni sovetsky nazev, > nase oznaceni si nepamatuji) se radily k nejlepsim strojum predvalecneho > obdobi. Na druhou stranu, francouzske licencni Blochy MB-200 opravdu > nestaly za moc. > Ty SB-2 u nas byly oznacovany jako Avia B-71, ale to jen pro doplneni. > > V dobe, kdy nemci masove nasazovali Messerschmitty Bf109E, tak v te dobe > > Avia B-135 se zacala seriove vyrabet az v roce 1939. Do pripadnych boju v > zari 1938 by vubec nezasahla. Dokonce i starsi subverze B-35 (jednoplosnik > bez zatahovaciho podvozku) nebyla v zari 1938 u bojovych utvaru. Avia B-35 byla vlastne prototypovy stroj, se kterym se ani nepocitalo pro radovou sluzbu. Vice mene slouzil k testovani vyzbroje, systemu zatahovani podvozku a motoru. > Nesmirne si vazim nasich pilotu, kteri bojovali a umirali v boji proti > nacismu, ale zkus srovnat jejich skore napr. s vysledky es Luftwaffe (z > pocatecniho obdobi valky napr. Galland a Moelders). Nemci nebyli zadni > zabari. > > > Dagobert To nebyli, ale tech spicek meli zhruba stejny pocet jako my. A i kdyz musis pocitat i s mnozstvim tech slabsich, kdy by nas nemci precislili, jedno eso dokaze udelat hodne prace... A ta velka skore (viz Hartmann 35? vitezstvi) - ta si nadelali v rusku, kde rusove bojovali jim vlastnim stylem "nas mnogo, ura molodcy" a tech fakt dobrych pilotu zas tolik nemeli. Pokud se srovnaji sestrely na vychode i na zapade, piloti ze zap. fronty meli vitezvi asi tretinu (necelou) a zachazelo se s nima jako rusove by meli vic nez ti z vychodu. > Ackoliv si myslim, ze branit jsme se meli, vzdusnou prevahu by nase > letectvo nejspise nevybojovalo, presto mohlo dat Luftwaffe poradne zabrat. > > Bezpodminecny souhlas. > ------------------------------------------------------------------ > | Jakub VELIMSKY | velimsky@karel.troja.mff.cuni.cz | > ------------------------------------------------------------------ > | http://karel.troja.mff.cuni.cz/students/velimsky/velimsky.html | > ------------------------------------------------------------------ Dagobert Dagobert pro kamarady Skrblik...