Posted By: Haribolo (Wothan pan z Haribola) on 'CZmilitary' Title: Re: Ako obabrat aktivny sonar? Date: Mon Jan 27 12:25:15 1997 > Plyny nejsou ochlazovane (co ja vim) ale vystupy z motoru jsou > peclive kryty konstrukci letadla. (Plyny jsou dost horke, ale rakety na ne > nenavedes, jsou prilis nestabilni na neustalou navigaci. Musel bys skutecne > odpalit raketu letadlu primo za zadkem, aby se navigovala na motor). Motory > jsou jine nez u civilnich letadel, hlavne vydrzi zasah raketou. Ne bez > poskozeni samozrejme, ale budou dal pracovat se (silne) snizenym vykonem, > nebo alespon ihned nevybuchnou. - Tak taky neco dodam...pred casem jsem psal neco o infra navadenych raketach pouzivanych v soucasne dobe v nasi armade a jejich hrubych parametrech. - Takze jeste jednou k nekterym vecem: 1. Zamereni .... je pomerne citlive (zamerili jsme na 15-20m zapalene cigaro) a provadi se vesmes na dva rezimy - tzv. automat a rucni. Automat je neco na zpusob pocitace co sam vyhodnoti drahu letu, nastavi si drobny predbeh a navede se na cil....rucni rezim predpokladal odaretovani gyroskopu a nasledne rucni zamereni na cil...nastaveni predbehu a nadbehu a strelbu. 2. Chlazeni....u letadel se to vetsinou resi tak jak psal madmax....pripadne u vrtulniku existuji specialni chladice vyfukovych plynu (tam se ostatne strela navadi...pomerne dost presne primo na vyfuk) 3. Ochranu pred pod. raketami vetsinou zajistuji tzv. lapace strepin, takze klasicka S-2 M nebo i S-10 s nalozi trinitrotoluenu kolem 30 dk nema prilis velkou sanci na uspech....rozhodne 1 raketa letadlo nesunda....maximalne muze poskodit motor natolik (v nekterych pripadech) ze bude nucen pilot ukoncit akci a vratit se nouzove zpatky....nebo to trosku snizi vykon. 4. Doporucuje se pri pouziti podobnych zbrani (treba prenosna S-2) palit na letadlo pri startu, nebo pri pristani, kdy je co do vykonu motoru logicky nejzranitelnejsi...a tudis, je to uz spise otazka diverze a partizanske valky (starsi verze S-2 (nevim bohuzel uz oznaceni) se pouzivali i ve Vietnamu) ale pouzit se da samozrejme jeste s docela slusnym vysledkem na vrtulniky (ovsem za soucasneho stavu naloze jedine salvou :-) ) i pri klasickem zarazeni do systemu protivzdusne obrany. Proudova letadla uz jsou preci jen prilis rychly a obtizne zameriteny cil pro tento dnes uz dost zastaraly typ strely (je to analogicke k systemu Stinger), takze se to uz hodi spis na vrtulniky....a i tam, jak jsem psal spise salvou...vzhledem k tomu, ze vetsina vrtulniku ma vyfuk za rotorem a pokud neni zrovna chlazen, muze byt salva napr. 5 raket docela neprijemna zalezitost....ovsem....dostanete-li k ni vubec prilezitost. Kdysi jsme na vojne rikali...."Kdyz uvidis Apache (nebo dneska klidne i Mi 24), dobre se divej....je to pravdepodobne posledni vec, kterou v zivote uvidis! " :-))) 5. Kdyz z toho budete strilet...dejte si do usi spunty...je to strasliva jebaaaa :-) P.S: bude-li mit nekdo vubec zajem...muzu sem zase prsknout parametry alespon te S2 M...a neco malo o S 10....ale myslim ze se to da najit v nekterem ze starsich postu. > Hiya. BeMadWithMadMax :))) Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo! . . . WWWW . . / |<< . Vas posledni pohan z usvitu veku . . [##] .. . II | . . . Wothan z Haribola . #-#-#-#-#-#-#-##-#-# . . . [##|#II/II#|#####|] E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz . [##|#II II#|#####|] Hpege:http://ketupa.ktk.vslib.cz/~tomic/valhalla.html [##|#II II#|#####|]