Posted By: warthog (warthog) on 'CZmilitary' Title: f117 again Date: Tue Jun 9 13:07:01 1998 Ahoj vsichni, nechce se mi delat haldu reply a tak k nekolika informacim z predeslych postu: 1) VPD pro F117 postacuje trikilometrova. Kdosi tu zminoval 11 km, coz je blbost, nebot nejdelsi znama VPD ma cosi pres 8 km a nachazi se kdesi v Arizone (je to ta zakladna, kde se udajne testovalo UFO z Roswellu atd....) Padla tu zminka o blbe aerodynamice. To je sice castecne pravda, ale to ma vliv spise na dosazitelnou rychlost, spotrebu paliva apod. Pro delku vzletu a pristani je dulezitejsi nosna plocha a jednotkove zatizeni. A to je u F117 slusne. Vzhledem k tomu, ze toto letadlo leta velmi pomalu, je jeho aerodynamicky tvar mene dulezity, nez napr. u SR71 ci jineho superrychleho stroje. 2) Pri nasazeni v Iraku startovaly F117 z nejake zakladny kdesi na jihu Saudske Arabie (jmeno zjistim). Vzhledem k rychlosti by prelet z Italie asi trval dost dlouho a byl pro posadku znacne narocny. Navic by se to neobeslo bez tankovani za letu pred utokem, nebo bezprostredne po nem, coz by vzhledem k tomu, ze se to neda delat v hloubkovem letu, nutne radiokomunikaci a faktu, ze KC135 a spol. rozhodne stealth nejsou predstavovalo neumerne riziko. 3) Zaloznich zakladen je v CR vice, nez zde bylo uvedeno. Nesmim uvadet podrobnosti, ale vim napr. o jedne, za kterou by se menuseli stydet ani Nemci v zaveru WW2: VPD je samozrejme silnice, nezbytna infrastruktura je pod zemi v blizkosti zeleznicniho tunelu, lesni cesty jsou zpevne aby mohly slouzit jako pojizdeci drahy apod. V pripade valky zakladna pro ca. 15 az 20 stroju... 4) Nevite nekdo, proc F117 ? Proc ne A117 nebo B117 ? Vzdyt je to zkonstruovane vyhradne pro nalety na pozemni cile a v souboji by ho zrejme dostal i MiG 15, Meteor ci Sabre... warthog