Posted By: warthog (warthog) on 'CZmilitary'
Title:     f117 again
Date:      Tue Jun  9 13:07:01 1998

Ahoj vsichni, nechce se mi delat haldu reply a tak k nekolika informacim z 
predeslych postu:

1) VPD pro F117 postacuje trikilometrova. Kdosi tu zminoval 11 km, coz je 
   blbost, nebot nejdelsi znama VPD ma cosi pres 8 km a nachazi se kdesi v  
   Arizone (je to ta zakladna, kde se udajne testovalo UFO z Roswellu atd....)
   Padla tu zminka o blbe aerodynamice. To je sice castecne pravda, ale to ma 
   vliv spise na dosazitelnou rychlost, spotrebu paliva apod. Pro delku vzletu 
   a pristani je dulezitejsi nosna plocha  a jednotkove zatizeni. A to je u  
   F117 slusne. Vzhledem k tomu, ze toto letadlo leta velmi pomalu, je jeho 
   aerodynamicky tvar mene dulezity, nez napr. u SR71 ci jineho superrychleho 
   stroje. 

2) Pri nasazeni v Iraku startovaly F117 z nejake zakladny kdesi na 
   jihu Saudske Arabie (jmeno zjistim). Vzhledem k rychlosti by prelet z   
   Italie asi trval dost dlouho a byl pro posadku znacne narocny. Navic by se 
   to neobeslo bez tankovani za letu pred utokem, nebo bezprostredne po nem, 
   coz by vzhledem k tomu, ze se to neda delat v hloubkovem letu, nutne 
   radiokomunikaci a faktu, ze KC135 a spol. rozhodne stealth nejsou 
   predstavovalo neumerne riziko.

3) Zaloznich zakladen je v CR vice, nez zde bylo uvedeno. Nesmim uvadet 
   podrobnosti, ale vim napr. o jedne, za kterou by se menuseli stydet ani 
   Nemci v zaveru WW2: VPD je samozrejme silnice, nezbytna infrastruktura je 
   pod zemi v blizkosti zeleznicniho tunelu, lesni cesty jsou zpevne aby 
   mohly slouzit jako pojizdeci drahy apod. V pripade valky zakladna pro ca. 
   15 az 20 stroju...

4) Nevite nekdo, proc F117 ? Proc ne A117 nebo B117 ? Vzdyt je to 
   zkonstruovane vyhradne pro nalety na pozemni cile a v souboji by ho 
   zrejme dostal i MiG 15, Meteor ci Sabre...

warthog
 

Search the boards