Posted By: Tew (Tew) on 'CZmuds' Title: Avalon; Creators Date: Tue Mar 18 16:37:53 1997 Takze: Platit za mud neni o nic vetsi nesmysl nez spousta jinych veci. Jen je to min obvykle v nasich podminkach. Schvalne si uvedomte, kolik z vas by odhadlo, ze se muze drzet nad vodou firma, co se zivi prodejem originalnich her, podle situace tak pred 5 lety. Ne, neni to spatny prirovnani. Rozdil mezi Avalonem a ostatnimi MUDy, co jsem zatim hral, je opravdu jako mezi freeware/shareware a hrou za full price. S tim, ze Avalon je opravdu hra, ktera za tu cenu stoji. A ostatni? I mezi sharewarem se najde dost dobrych veci, ale uznejte sami - vetsina sharewaru nestoji za moc. Kybernatore, pokud uz neco komentujes, tak si laskave odpust ten ton, nebo si odpust reply vubec.. Ja taky nekomentuju noty o Tagemoonu, Skeevu atd. Uplne na zacatku bylo napsany, ze to je urceny pro LPmudisty. Takze se laskave snaz byt tolerantni jako vetsina lidi tady - pokud by kazdej byl jako ty, tak se tu brzo pomlatime. Takze dalsi zazitky z Avalonu: Prijemne zpracovani helpu do kapitol, podkapitol a podkapitol podkapitol. Mnozstvi CCCs - computer controlled characters, z nichz ty, s kterymi jsem se setkal ja, byly pomerne dost inteligentni. Zajimava magie - opravdu promyslena runova magie, to je neco s cim jsem se zatim taky nikde nesetkal. Runy slouzi k ochrane lidi, popripade majetku treba pred zlodeji. Od urcite urovne je pak moznost tvorby runovych holi. Hrac ma taky moznost sam vkladat kouzla do predmetu. Skilly - 10 zakladnich skillu, s tim, ze je jeste dalsich par desitek guildovnich skillu, a nektere maji prislusne sub-skilly. Pr: skill riding - zacatecnik: umim osedlat/odsedlat a vyhrebelcovat kone. Potkam NPC, ktere je v riding trenovanejsi nez ja. Pozadam ho, aby me naucilo riding (nabidlo se mi). Riding se mi zvedne o 1 na apprentice. A tim mi v skupine riding pribyl skill ponies - a umim jezdit na ponicich. Nevim jak to pokracuje dal, ale kazdopadne podle helpu je tam i mj. jak vest valecnyho kone do boje. (Btw, ponik stoji 250 zlataku, war-horse 750) Combat - pokud ty 2 souboje, ktere jsem mel moznost videt, byly standartni, tak je tam boj spis neco jako divadelni hra podle rytirskych pravidel cti. Tezko se to vysvetluje, ale mj. tam porazenymu podaval jeho zbran, a kdyz to byla potvora, tak predstiral mrtvyho, potvora se k nemu sklonila - a on ji usekl hlavu. Vliv hracu na hru & 'simulace reality' - existuji 4 mesta. Videl jsem mj. mapy politickeho vlivu, cetl vynatky z historie o vpadech do mest organizovanych jinym mestem (Neni to ale nic obvykleho, pokud si vzpominam, tak tech utoku bylo kolem 10 - a jen 1 uspesnej). Guildmasteri jsou hraci, v vedeni mesta stoji (asi podle zrizeni) vladce - taky hrac. Moje mesto je demokraticky, takze jsou ve vedeni obcany zvoleni baroni. Mesto samo rozhoduje o ekonomice a podobne. Jediny ministr, kterym jsem si ale jist, ze existuje, je ministr of justice. Co se tyce ekonomiky - hrac se muze klidne stat vlastnikem obchodu. Nemam poneti, cim se stava hrac - jestli normalnim coderem nebo co, ale kazdopadne se muze stat bohem, v souboji proti dalsimu hraci. Ten souboj je kapitola sama pro sebe.. ten jeden trval vic nez 6 hodin a bylo to v nem asi 4 proti 4-em. (Ti co stoji proti sobe si muzou vzit pratele.) Jeste noticka: na Avalonu je prvnich 5 hodin test-free.. ani ja nejsem tak bohatej, abych si mohl dovolit platit za MUD, ani jsem v zivote nepsal: 'Kybernatore seber vsechny prachy a zaplat si hrani mudu.' Ale tech 5 hodin si opravdu VYCHUTNAM. -------- Creatori (coders, wizardi, implementatori, godove, admini) tu jsou vetsinou od toho, aby delali zmeny, a vidi (meli by videt) dal nez kterykoliv hrac. Rozdil mezi hracem a creatorem je v tom, ze creator se o mud stara, a ma vetsi zodpovednost nez hrac - a tedy by mel mit i vetsi prava. Cim dal vic se mi zda, ze nekteri hraci to odmitaji uznat. Co se tyce bugu: ani ne pred tydnem me totalne odrovnala formulace: "hraci tu jsou proto, aby bugu vyuzivali, creatori zase aby je nachazeli" Tak tohle je podle me uchylarna. Coder ma vetsinou dost svych starosti, natoz aby mel cas hledat veskere diry, se kteryma obcas ani nikdo proste NEMOHL pocitat, nebo ciste jen nepocital. A ze kdyz "jsou hraci spokojeni", tak ze se bugu vyuziva min.. neni to blbost? Kdyz je mud dobrej, tak ho hraju. Jestli bugu vyuzivam - to podle me s kvalitou mudu nema nic spolecnyho. Kdyz vidim okolo tymove spoluprace 'bug abuse' 2-5 lidi co hrajou skeeva.. zveda se mi zaludek. Proste existuji pravidla, ktera se maji dodrzovat. A nekdo z coderu rozhoduje o tom, jestli byly prekroceny - a o trestu. Pokud se to hracum nelibi - je SPOUSTA jinych mudu, mozna najdou nejaky, kde jim to projde. ---- ad testovani: nechapu proc si nedal limited access na skeeva, a nepovolil jen lidi co's tam chtel. Nerikej, ze bys to nezvladl udelat :) Lidi by proste jeli bez skeeva chvili, ale vysledek by snad stal za to, a mozna, ze bys to zvladl i v kratsi dobe. ad rent: zamezeni hromadeni kup super equipu se na NeoLiTu, aspon podle nynejsi situace, bude dit pomoci opotrebovavani (skoro vseho :) ), a unique veci (nekolik unique-types) Tew PS: za delku se omlouvat nebudu, kdo nema rad dlouhy posty, tak je stejnak necte. Uz nemam naladu koukat, jestli jsem se nekde nepreklepl, takze za typa se omlouvam.