Posted By: Tew (Tew) on 'CZmuds'
Title:     Avalon; Creators
Date:      Tue Mar 18 16:37:53 1997

Takze: Platit za mud neni o nic vetsi nesmysl nez spousta jinych veci.
Jen je to min obvykle v nasich podminkach. Schvalne si uvedomte, kolik z vas
by odhadlo, ze se muze drzet nad vodou firma, co se zivi prodejem originalnich 
her, podle situace tak pred 5 lety. Ne, neni to spatny prirovnani. Rozdil 
mezi Avalonem a ostatnimi MUDy, co jsem zatim hral, je opravdu jako mezi 
freeware/shareware a hrou za full price. S tim, ze Avalon je opravdu hra, 
ktera za tu cenu stoji. A ostatni? I mezi sharewarem se najde dost dobrych 
veci, ale uznejte sami - vetsina sharewaru nestoji za moc. 
Kybernatore, pokud uz neco komentujes, tak si laskave odpust ten ton,
nebo si odpust reply vubec.. Ja taky nekomentuju noty o Tagemoonu, Skeevu atd.
Uplne na zacatku bylo napsany, ze to je urceny pro LPmudisty. Takze se laskave 
snaz byt tolerantni jako vetsina lidi tady - pokud by kazdej byl jako ty, tak 
se tu brzo pomlatime.
Takze dalsi zazitky z Avalonu:
Prijemne zpracovani helpu do kapitol, podkapitol a podkapitol podkapitol.

Mnozstvi CCCs - computer controlled characters, z nichz ty, s kterymi jsem se 
  setkal ja, byly pomerne dost inteligentni.

Zajimava magie - opravdu promyslena runova magie, to je neco s cim jsem se 
  zatim taky nikde nesetkal. Runy slouzi k ochrane lidi, popripade majetku 
  treba pred zlodeji. Od urcite urovne je pak moznost tvorby runovych holi.
  Hrac ma taky moznost sam vkladat kouzla do predmetu.

Skilly - 10 zakladnich skillu, s tim, ze je jeste dalsich par desitek   
  guildovnich skillu, a nektere maji prislusne sub-skilly.  
  Pr: skill riding - zacatecnik: umim osedlat/odsedlat a vyhrebelcovat kone.   
  Potkam NPC,   ktere je v riding trenovanejsi nez ja. Pozadam ho, aby me   
  naucilo riding (nabidlo se mi). Riding se mi zvedne o 1 na apprentice.   A 
  tim mi v skupine riding pribyl skill ponies - a umim jezdit na ponicich.   
  Nevim jak to pokracuje dal, ale kazdopadne podle helpu je tam i mj. jak   
  vest valecnyho kone do boje. (Btw, ponik stoji 250 zlataku, war-horse 750) 

Combat - pokud ty 2 souboje, ktere jsem mel moznost videt, byly standartni,   
  tak je tam boj spis neco jako divadelni hra podle rytirskych pravidel cti.   
  Tezko se to vysvetluje, ale mj. tam porazenymu podaval jeho zbran, a kdyz 
  to byla potvora, tak predstiral mrtvyho, potvora se k nemu sklonila - a on 
  ji usekl hlavu.

Vliv hracu na hru & 'simulace reality' - existuji 4 mesta. Videl jsem mj.
  mapy politickeho vlivu, cetl vynatky z historie o vpadech do mest
  organizovanych jinym mestem (Neni to ale nic obvykleho, pokud si vzpominam, 
  tak tech utoku bylo kolem 10 - a jen 1 uspesnej). Guildmasteri jsou hraci, 
  v vedeni mesta stoji (asi podle zrizeni) vladce - taky hrac. Moje mesto je 
  demokraticky, takze jsou ve vedeni obcany zvoleni baroni. Mesto samo 
  rozhoduje o ekonomice a podobne. Jediny ministr, kterym jsem si ale jist, 
  ze existuje, je ministr of justice. Co se tyce ekonomiky - hrac se muze 
  klidne stat vlastnikem obchodu. 
Nemam poneti, cim se stava hrac - jestli normalnim coderem nebo co, ale 
  kazdopadne se muze stat bohem, v souboji proti dalsimu hraci.
  Ten souboj je kapitola sama pro sebe.. ten jeden trval vic nez 6 hodin
  a bylo to v nem asi 4 proti 4-em. (Ti co stoji proti sobe si muzou vzit 
  pratele.)

Jeste noticka: na Avalonu je prvnich 5 hodin test-free.. ani ja nejsem tak 
  bohatej, abych si mohl dovolit platit za MUD, ani jsem v zivote nepsal:
  'Kybernatore seber vsechny prachy a zaplat si hrani mudu.' Ale tech 5 hodin 
  si opravdu VYCHUTNAM.
  
--------

Creatori (coders, wizardi, implementatori, godove, admini) tu jsou vetsinou od 
toho, aby delali zmeny, a vidi (meli by videt) dal nez kterykoliv hrac. Rozdil 
mezi hracem a creatorem je v tom, ze creator se o mud stara, a ma vetsi 
zodpovednost nez hrac - a tedy by mel mit i vetsi prava. Cim dal vic se mi 
zda, ze nekteri hraci to odmitaji uznat. 
Co se tyce bugu: ani ne pred tydnem me totalne odrovnala formulace:
"hraci tu jsou proto, aby bugu vyuzivali, creatori zase aby je nachazeli"
Tak tohle je podle me uchylarna. Coder ma vetsinou dost svych starosti, natoz
aby mel cas hledat veskere diry, se kteryma obcas ani nikdo proste NEMOHL 
pocitat, nebo ciste jen nepocital. A ze kdyz "jsou hraci spokojeni", tak ze se 
bugu vyuziva min.. neni to blbost? Kdyz je mud dobrej, tak ho hraju. Jestli 
bugu vyuzivam - to podle me s kvalitou mudu nema nic spolecnyho. Kdyz vidim 
okolo tymove spoluprace 'bug abuse' 2-5 lidi co hrajou skeeva.. zveda se mi 
zaludek. Proste existuji pravidla, ktera se maji dodrzovat. A nekdo z coderu 
rozhoduje o tom, jestli byly prekroceny - a o trestu. Pokud se to hracum 
nelibi - je SPOUSTA jinych mudu, mozna najdou nejaky, kde jim to projde.

----
ad testovani: nechapu proc si nedal limited access na skeeva, a nepovolil jen 
lidi co's tam chtel. Nerikej, ze bys to nezvladl udelat :) Lidi by proste jeli 
bez skeeva chvili, ale vysledek by snad stal za to, a mozna, ze bys to zvladl 
i v kratsi dobe.

ad rent: zamezeni hromadeni kup super equipu se na NeoLiTu, aspon podle 
nynejsi situace, bude dit pomoci opotrebovavani (skoro vseho :) ), a unique 
veci (nekolik unique-types)


                                           Tew

PS: za delku se omlouvat nebudu, kdo nema rad dlouhy posty, tak je stejnak 
necte. Uz nemam naladu koukat, jestli jsem se nekde nepreklepl, takze za typa 
se omlouvam.
 

Search the boards