Posted By: turlogh (Turlogh) on 'CZmuds' Title: Variabilni questy Date: Wed Apr 14 08:56:56 1999 Ave creatori, pokusim se lehce nastinit, jakym zpusobem u nas (na Litu) resime questy tak, aby se nedali tak snadno hintovat. Do jiste miry je to hintovatelne stale, ale v momente, kdy je koncovych reseni questu nekolik desitek, uz da praci i zkusenemu hraci vsechna reseni popsat. Vychazim v podstate z toho, ze je doopravdy jen velmi malo hracu, kteri maji talent resit questy ... a tudiz kdyz uz jedno reseni znaji, tak ani zadne dalsi nehledaji. Zrovna tak, kdyz nekdo vyresi quest jednim zpusobem, tak nei schopen poradit nekomu jinemu, ktery ma zrovinka malinko jine reseni. Ted k te technicke realizaci. U nas si pocitame rebooty. Kazdy reboot ma svoje cislo. Mame jednu takovou inteligentni funkci, ktera nam pro nejaky klic (kup.r nazev questu nebo casti questu) a pro ciselny rozsah vrati nahodne cislo ktere urcuje jaky ten quest bude mit reseni zrovna dnes. Take napr. k vyreseni questu je treba najit nejaky predmet. Ten predmet ale muze lezet pod kamenem, v zajici nore, nekde v kerich, v truhlici v domecku, muze ho mit nejaky mob, nebo by mohl jit koupit v obchode ... pozadam tedy onu funkci, aby mi pro "muj_quest_predmet1" a cislo 6 vratila cislo reseni pro dnesek (ta funkce samozrejme ten den vraci porad jedno a totez cislo porad, teprve pri dalsim rebootu si to cislo generuje znova). Zkratka a dobre potom mam podminky na vsech mistech, kde by hrac mohl dotycny predmet hledat. Pokud se shoduje cislo reseni s mistem, pak hledal uspesne, jinak neuspesne. Samozrejme quest se nesestava jen z jednoho kroku, takze i ty ostatni kroky moou byt variabilni. zalezi na napadech autora. Dalsi z moznych mutli-reseni questu muze spocivat v ruznych modifikacich podle rasy ci guildy hrace, podle jeho statu, skillu, levelu (po magovi asi nebudu chtit aby odtlacil kamen .. a valecnik by asi nemel zkouset v mentalnim souboji porazit nejakeho kouzelnika). Dalsi moznosti jsou "hadanky", kterych muze byt i nekolik stovek ... pokud budou udelane inteligentne a tak, aby se jejich reseni nenaslo nekde na webu, tak to muze mit uspech. Dale jsem videl ruzne hanoiske veze, puzzle atd, ale vse ma ten problem, ze dost hracu si na podobne veci napise programek, ktery za ne problem vyresi. Ja s temi variabilnimi resenimi mam docela dobre zkusenosti. Ovsem pokud je reseni malo, vetsinou se u hracu proflaknou dost rychle .. pokud jich je hodne, je vetsi sance ze nektera reseni zustanou utajena. Jne pak clovek musi pocitat s tim, ze mu hraci hlasi "chyby" protoze ten predmet tam aa tam neni, prestoze tam byt "ma", protoze mu to tenaten rekl. :-) / Turlogh O'Brien, the most disliked balance admin on Lost in Time. - Lukas Suchanek ---------------------------------------------- Turlogh - - turlogh@email.cz ---------------------------------------- 0602/ 844 355 -