Posted By: Jovo () on 'CZprogram' Title: Re: Audio processing Date: Wed Dec 19 14:41:49 2001 Ahoj. Ja jsem kdysi delal programek, ktery ze SoundBlasteriho vstupu mikrofonu delal zaznamnik zvuku. Kdyz nebyl zadny zvuk (sum), tak nic, kdyz nekdo mluvil, nebo treba bouchnul dverma, tak se to nahralo na disk. Muj algoritmus byl naprosto primitivni - pocital jsem si jen energii v segmentu (zalezelo na vzorkovaci frekvenci -> pocet vzorku). Coz je v podstate integral. Mel jsem to v Pascalu a rutiny na pocitani a obsluhu SB v Assembleru. Ten integral je par ABS, ADD v cyklu ;-) Integral mi vyhodil jedno cislo a pokud to cislo bylo vetsi nez nejaka mez (nakalibroval jsem si hodnotu "sum"), tak to ulozil na disk. Uspesnost byla celkem slusna. V uzavrene mistnosti takrka 100%, pokud jsme otevreli okno (dole byla krizovatka), tak to nektere tiche zvuky nebralo. Jelo mi to i na 386/33. Rekl bych, ze pres FFT to je mnohem lepsi. Bud muzes poscitat (treba i vahovane) energii v celem spektru, nebo vybrat dulezite frekvence (nic ti nebrani vybrat cele spektrum) a pokud nektera/vsechny/vybrane prekroci danou mez, tak to ulozis. To jsou nektera technicka reseni problemu. Pokud se budes zajimat o teorii, tak existuji scripta "Systemy, procesy, signaly" I,II a v nich najdes spoustu dalsich odkazu. Dale muzes hledat materialy zabyvajici se DSP - digital signal processing. Na netu je k tomuto problemu i par knihoven, zkus google. Jovo.