Posted By: Bohousek (Bohousek) on 'CZrailway'
Title: Re: Zeleznicni vs. automobilova
Date: Sat Mar 13 14:09:05 1999
Priklad konkurence vidim na budovani tzv. koridoru. Shodou nahod totiz po jeho
casti jezdim. Behem nekolika let se prostavelo x miliard na stavbe prvniho
koridoru Breclav-Decin (ci kam to vede).
Pokud vezmu lidi, co jezdi vlakem do prace, tak si nemyslim, ze by uspora casu
v radu 10% oproti stare trati znamenala nejaky skok. Kdo s nim jezdil, ten
jezdi dal, kdo je navyklej na autobus, tomu je to jedno.
Pokud pojedu z Brna do Prahy, tak je me vlak taky ukradenej. Vlak jede jednou
za par hodin, autobus kazdou pul hodinu (minimalne). Vlak po uprave trati
projede tuto vzdalenost za 2:50, autobus za 2:20. Predpokladam, ze vlak je uz
dnes drazsi nez autobus. Do autobusu mam rovnou mistenku, do vlaku musim
dokoupit, je-li mozno.
Kdyz to tak pozoruju, tak nevidim duvod, proc by normalni clovek jel vlakem a
ne autobusem, pokud se mu naskytne moznost vyberu. Neco jineho je pohodli ve
vlacich EC/IC, ale zase ta cena.
Takze kvuli osobni doprave ten koridor nestaveli (doufam). Takze nakladni. O
te ale zase nic nevim. Osobne bych ale spise duveroval nakladaku, kterej ridi
clovek, kteryho platim, nez vlaku, kde se k zasilce dostane x lidi, ktery
neznam. Takze by me nalakala jedine cena. Nezna nekdo tohle porovnani?? Jake
jsou vlastne "dodaci lhuty" zeleznice??
Nekolikrat jsem se snazil poslat z male zastavky zasilku, protoze jsem ji
potreboval dopravit na vzdalenost 30 km co nejdrive. Jednoduse hnus....
Bohousek