Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title:     Re: Ja mam radost!!! - uvaha nad rychliky a spesnaky
Date:      Thu Apr  1 12:13:02 1999


> Promin, ale Prelouc je dira. Po trati 010 / 270 jakozto I. koridoru
> zeleznicni prepravy se ocekava rychla doprava s minimem zastavek, pouze ve 
> velkych stanicich a budes-li mi tvrdit, ze Prelouc tyto atributy splnuje, 
> pak uz  mohou stavit vlaky taky treba v Ceskem Brode (take mesto s temer 
> 10.000 obyvateli).

Dovolim si ti odporovat:
samozrejme ze nechci, aby u nas staelo vsechno, ale na druhou strnu by klicem 
k zastaveni vlaku mela byt:

a) jejich vyuzivanost 
(tj. pomer nastupujicich a vystupujicih  / celkovy pocet cestujicich)
U rychliku se rikava kolem 4-15% (dle dalsich okolnosti)

b) celkova potreba obsluznosti mista

c) dalsi: to ostani spoje v danem case (ve stejnou dobu jede IC, nebo pul 
hodiny po jiny rychlik), zatacka na trati (vlak stejne musi zpomalit atd... 

> Donedavna v Prelouci nestavelo vubec nic, myslim, ze jeden dva ranni a jeden
> dva odpoledni rychliky typu Praha - Prerov (rozhodne ne mezinarodni) zcela 
> dostacuji. 


Tot otazka na trati bude jezdit kolem 20 rychliku v obou smerech (vcetne tech, 
co jezdi jen v nektere dny.
Nektere jezdi v intervalu pul hodiny po sobe.
Navic napr rani Prerovsky Zubr do Prahy je ma v Prelouci (podle mych odhadu) 
vymenu cca 80 lidi, coz bude pres 15%.

Navic nekolik osobaku ubylo a z Prelouce jezi dene temer 2000 lidi jen do 
Pardubic. Vice jak polovina z nich VLAKEM!!!! ZATIM. Ubydouli spoje lide si 
odvyknou.

Krasnym prikladem jsou vesnice, kde sice jede autobus do a z prace, ale lide 
s nim nejezdi (co kdyby ujel? Nic jineho dlouho nejede....)

Vim, ze to pro ostatni nemusi byt zajimave, ale uvadim to jako konkretni 
priklad k obecnejsim uvaham. 

Myslim si, ze lide by si meli vazit

> Mne se treba hrozne nelibilo, kdyz u mezinarodniho rychliku Becva Kosice - 
> Cheb) zavedli sveho casu asi 4 dalsi zastaveni, mj. v Chrastu u Plzne ci 
> Pnovanech, coz jsou sice prestupni stanice, ale jinak veskrze male. Doba 
> jizdy rychliku Praha - Stribro tak z puvodnich 2h 5min (na 147 km velice 
> slusne) vzrostla az na soucasnych 2h 35min (tj. mene nez 60 km/h). 

Vse musi byt rozume zvazeno a realizovano v rozumne mire.

Ja bych se osobne primlouval za vice spesnaku (u nas nejnarvanejsi spoje) nebo 
o to, aby na tratich, kde jezdi dost osobaku  doslo k tomu, ze nektere spoje 
budou nektere zastavky (cca 1/3 az 1/2) projizdet. Casto v nich treba vecer 
nevystujue ani nenastupuje vubec nikdo. Zvlaste tam, jou-li v dosahu MHD. 

> Ten kompromis mezi rychlosti a poctem stanic je dost problematicky, ale
> kazde  minutove zastaveni zdrzi vlak zhruba o 3 - 5 minut. 

Obecne ano v Prelouci 3 (pomerne ostra zatacka za stanici-vlaky stejne 
zpomaluji. 

> >       /|/|                                           Lap
>                                                              Kotec

**************************************************************************

       O  o                                           
      /|/|                                           Lap
      / /|                             e-mail: matous@student.upce.cz
 Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.

Search the boards