Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title: Re: Ja mam radost!!! - uvaha nad rychliky a spesnaky
Date: Thu Apr 1 12:13:02 1999
> Promin, ale Prelouc je dira. Po trati 010 / 270 jakozto I. koridoru
> zeleznicni prepravy se ocekava rychla doprava s minimem zastavek, pouze ve
> velkych stanicich a budes-li mi tvrdit, ze Prelouc tyto atributy splnuje,
> pak uz mohou stavit vlaky taky treba v Ceskem Brode (take mesto s temer
> 10.000 obyvateli).
Dovolim si ti odporovat:
samozrejme ze nechci, aby u nas staelo vsechno, ale na druhou strnu by klicem
k zastaveni vlaku mela byt:
a) jejich vyuzivanost
(tj. pomer nastupujicich a vystupujicih / celkovy pocet cestujicich)
U rychliku se rikava kolem 4-15% (dle dalsich okolnosti)
b) celkova potreba obsluznosti mista
c) dalsi: to ostani spoje v danem case (ve stejnou dobu jede IC, nebo pul
hodiny po jiny rychlik), zatacka na trati (vlak stejne musi zpomalit atd...
> Donedavna v Prelouci nestavelo vubec nic, myslim, ze jeden dva ranni a jeden
> dva odpoledni rychliky typu Praha - Prerov (rozhodne ne mezinarodni) zcela
> dostacuji.
Tot otazka na trati bude jezdit kolem 20 rychliku v obou smerech (vcetne tech,
co jezdi jen v nektere dny.
Nektere jezdi v intervalu pul hodiny po sobe.
Navic napr rani Prerovsky Zubr do Prahy je ma v Prelouci (podle mych odhadu)
vymenu cca 80 lidi, coz bude pres 15%.
Navic nekolik osobaku ubylo a z Prelouce jezi dene temer 2000 lidi jen do
Pardubic. Vice jak polovina z nich VLAKEM!!!! ZATIM. Ubydouli spoje lide si
odvyknou.
Krasnym prikladem jsou vesnice, kde sice jede autobus do a z prace, ale lide
s nim nejezdi (co kdyby ujel? Nic jineho dlouho nejede....)
Vim, ze to pro ostatni nemusi byt zajimave, ale uvadim to jako konkretni
priklad k obecnejsim uvaham.
Myslim si, ze lide by si meli vazit
> Mne se treba hrozne nelibilo, kdyz u mezinarodniho rychliku Becva Kosice -
> Cheb) zavedli sveho casu asi 4 dalsi zastaveni, mj. v Chrastu u Plzne ci
> Pnovanech, coz jsou sice prestupni stanice, ale jinak veskrze male. Doba
> jizdy rychliku Praha - Stribro tak z puvodnich 2h 5min (na 147 km velice
> slusne) vzrostla az na soucasnych 2h 35min (tj. mene nez 60 km/h).
Vse musi byt rozume zvazeno a realizovano v rozumne mire.
Ja bych se osobne primlouval za vice spesnaku (u nas nejnarvanejsi spoje) nebo
o to, aby na tratich, kde jezdi dost osobaku doslo k tomu, ze nektere spoje
budou nektere zastavky (cca 1/3 az 1/2) projizdet. Casto v nich treba vecer
nevystujue ani nenastupuje vubec nikdo. Zvlaste tam, jou-li v dosahu MHD.
> Ten kompromis mezi rychlosti a poctem stanic je dost problematicky, ale
> kazde minutove zastaveni zdrzi vlak zhruba o 3 - 5 minut.
Obecne ano v Prelouci 3 (pomerne ostra zatacka za stanici-vlaky stejne
zpomaluji.
> > /|/| Lap
> Kotec
**************************************************************************
O o
/|/| Lap
/ /| e-mail: matous@student.upce.cz
Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.