Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway' Title: Re: Ja mam radost!!! - uvaha nad rychliky a spesnaky Date: Thu Apr 1 12:13:02 1999 > Promin, ale Prelouc je dira. Po trati 010 / 270 jakozto I. koridoru > zeleznicni prepravy se ocekava rychla doprava s minimem zastavek, pouze ve > velkych stanicich a budes-li mi tvrdit, ze Prelouc tyto atributy splnuje, > pak uz mohou stavit vlaky taky treba v Ceskem Brode (take mesto s temer > 10.000 obyvateli). Dovolim si ti odporovat: samozrejme ze nechci, aby u nas staelo vsechno, ale na druhou strnu by klicem k zastaveni vlaku mela byt: a) jejich vyuzivanost (tj. pomer nastupujicich a vystupujicih / celkovy pocet cestujicich) U rychliku se rikava kolem 4-15% (dle dalsich okolnosti) b) celkova potreba obsluznosti mista c) dalsi: to ostani spoje v danem case (ve stejnou dobu jede IC, nebo pul hodiny po jiny rychlik), zatacka na trati (vlak stejne musi zpomalit atd... > Donedavna v Prelouci nestavelo vubec nic, myslim, ze jeden dva ranni a jeden > dva odpoledni rychliky typu Praha - Prerov (rozhodne ne mezinarodni) zcela > dostacuji. Tot otazka na trati bude jezdit kolem 20 rychliku v obou smerech (vcetne tech, co jezdi jen v nektere dny. Nektere jezdi v intervalu pul hodiny po sobe. Navic napr rani Prerovsky Zubr do Prahy je ma v Prelouci (podle mych odhadu) vymenu cca 80 lidi, coz bude pres 15%. Navic nekolik osobaku ubylo a z Prelouce jezi dene temer 2000 lidi jen do Pardubic. Vice jak polovina z nich VLAKEM!!!! ZATIM. Ubydouli spoje lide si odvyknou. Krasnym prikladem jsou vesnice, kde sice jede autobus do a z prace, ale lide s nim nejezdi (co kdyby ujel? Nic jineho dlouho nejede....) Vim, ze to pro ostatni nemusi byt zajimave, ale uvadim to jako konkretni priklad k obecnejsim uvaham. Myslim si, ze lide by si meli vazit > Mne se treba hrozne nelibilo, kdyz u mezinarodniho rychliku Becva Kosice - > Cheb) zavedli sveho casu asi 4 dalsi zastaveni, mj. v Chrastu u Plzne ci > Pnovanech, coz jsou sice prestupni stanice, ale jinak veskrze male. Doba > jizdy rychliku Praha - Stribro tak z puvodnich 2h 5min (na 147 km velice > slusne) vzrostla az na soucasnych 2h 35min (tj. mene nez 60 km/h). Vse musi byt rozume zvazeno a realizovano v rozumne mire. Ja bych se osobne primlouval za vice spesnaku (u nas nejnarvanejsi spoje) nebo o to, aby na tratich, kde jezdi dost osobaku doslo k tomu, ze nektere spoje budou nektere zastavky (cca 1/3 az 1/2) projizdet. Casto v nich treba vecer nevystujue ani nenastupuje vubec nikdo. Zvlaste tam, jou-li v dosahu MHD. > Ten kompromis mezi rychlosti a poctem stanic je dost problematicky, ale > kazde minutove zastaveni zdrzi vlak zhruba o 3 - 5 minut. Obecne ano v Prelouci 3 (pomerne ostra zatacka za stanici-vlaky stejne zpomaluji. > > /|/| Lap > Kotec ************************************************************************** O o /|/| Lap / /| e-mail: matous@student.upce.cz Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.