Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway' Title: MAM vovy jizdni RAD a je skoro super! Date: Mon May 3 20:30:09 1999 Tak, dnesek je pro me opet svatkem. Koupil jsem si jizdni rad a to navic takovy, ktery je po dlouhe dobe konecne LEPSI nez jeho predchudce. A to vetsinou vyrazne. AD CETNOST SPOJU: Pribylo toho docela dost a navic myslim, ze naklady se zas tolik nezvysi, protoze zvlaste regionalni spoje byly pridavany dost casto v dobe, kdy vlakove cety stejne zevlovaly v nadrazich!!! AD RYCHLOST: U vetsiny spoju se zvysila. Navic pribyla rada zajimavych novych rychlych spojeni!!! Napr EXpresy - komfort a rychlost BEZ PRIPLATKU!!!! Plzen-Praha-Hradec Kralove. SPoje v Relaci Ceska Trebova - Brno, Brno - Ostrava ... Jeste udelat neco s tim Libercem.... AD NAVAZNOST: Pravdepodobne nejsilnejsi misto noveho JR! Alespon, kde jsem se zatim koukal se vse v drtive vetsine pripadu zlepsilo. Doslo ke koncentraci spoju. Vlaky prijedou, lide prestoupi a vlaky odjedou.... AD JEDNODUCHOST. Na nekterych tratich, zacina byt videt i snaha o to, pomoci cestujicimu s orientaci v tom, co jede... Napr na 020 vyjizdi vetsina rychliku z Prahy jednotne v xy hodin 19 minut. AD PREHLEDNOST: Prestoze jsem tomu nevetil, novy jizdni rad je prehlednejsi. Navic ubylo vselijakych jednodennich odchylek (svatky...) od pravidelnosti v JR, ktere ztezovaly orientaci pri hledani. Pruh na konci a na zacatku, odkud vlak jede a nazev primo ve sloupci vlaku je SUPER! Spolu s touto vymozenosti bohuzel zmizely dole odkazy, na trasu jizdy vlaku, ktere projizdely vice trati. U sloziteji jedoucich vlaku (novy R VLTAVA do Moskvy...) se vsak dozvite jen cil a trasu musite slozite zjistovat, coz pro ty co nemaji trasy v malicku, muze byt problem. Plusem je zas to, ze jizdni rad neni rozdeleny a mapa je pri ruce!!! Coz vyuzivam zvlaste kvuli precislovani nekterych trati. Graficke uprave jsem puvodne moc nefandil, ale rychle jsem si zvykl. AD PRISTUP: Z celeho JR na me konecne cisi pristup, ze drahy jsou tu pro lidi. Jizdni rad vznikal daleko vice od zdola a konecn a ne s cilem drahy nekoncepcne utlumit (jak nerad davam za pravdu odborarum) a je to videt! Verim, ze pokud tento trend vydrzi, pritahne vyssi pocet spoju, lepsi navaznost i rychlost na drahu zpet radu lidi. ti totiz casto jedou rano autem, i kduz spoje zatim jezdi, protoze se pak nemaji jak vratit a tak treba kvuli zrusenemu ztratovemu nekolikakilometrovemu pripoji clovek nejede mnoho kilometru. Co mi vadi je cena 79, ktera je podle me vysoka. CD by mely mit na prodeji JR eminentni zajem a snazit se aby byl co nejlevnejsi, protoze jen kdyz lide budou vedet, co jede, budou jezdit..... Dalsi vec nad niz jsem se zamyslel je to, zda by nemelo dojit k vetsi koncentraci prostredku na nektere trate. Ted nemyslim koridory, ale v ramci stredne dulezitych trati vybudovat urcite minikoridurky a ty pak vylepsovat, zrychlovat a nerozplyzavat penize pro troskach vsude. Co, jak na vas JR, pusobi! ************************************************************************** O o /|/| Lap / /| e-mail: matous@student.upce.cz Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.