Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title:     MAM vovy jizdni RAD a je skoro super!
Date:      Mon May  3 20:30:09 1999


Tak, dnesek je pro me opet svatkem. Koupil jsem si jizdni rad a to navic 
takovy, ktery je po dlouhe dobe konecne LEPSI nez jeho predchudce.

A to vetsinou vyrazne.

AD CETNOST SPOJU: 
Pribylo toho docela dost a navic myslim, ze naklady se zas tolik nezvysi, 
protoze zvlaste regionalni spoje byly pridavany dost casto v dobe, kdy vlakove 
cety stejne zevlovaly v nadrazich!!! 

AD RYCHLOST:
U vetsiny spoju se zvysila. Navic pribyla rada zajimavych novych rychlych 
spojeni!!! Napr EXpresy - komfort a rychlost BEZ PRIPLATKU!!!! 
Plzen-Praha-Hradec Kralove. SPoje v Relaci Ceska Trebova - Brno, Brno - 
Ostrava ... 
Jeste udelat neco s tim Libercem....

AD NAVAZNOST:
Pravdepodobne nejsilnejsi misto noveho JR! Alespon, kde jsem se zatim koukal 
se vse v drtive vetsine pripadu zlepsilo. Doslo ke koncentraci spoju. Vlaky 
prijedou, lide prestoupi a vlaky odjedou....

AD JEDNODUCHOST.
Na nekterych tratich, zacina byt videt i snaha o to, pomoci cestujicimu s 
orientaci v tom, co jede... Napr na 020 vyjizdi vetsina rychliku z Prahy 
jednotne v xy hodin 19 minut. 

AD PREHLEDNOST:
Prestoze jsem tomu nevetil, novy jizdni rad je prehlednejsi. Navic ubylo 
vselijakych jednodennich odchylek (svatky...) od pravidelnosti v JR, ktere 
ztezovaly orientaci pri hledani. Pruh na konci a na zacatku, odkud vlak jede a 
nazev primo ve sloupci vlaku je SUPER!
Spolu s touto vymozenosti bohuzel zmizely dole odkazy, na trasu jizdy vlaku, 
ktere projizdely vice trati. U sloziteji jedoucich vlaku (novy R VLTAVA do 
Moskvy...) se vsak dozvite jen cil a trasu musite slozite zjistovat, coz pro 
ty co nemaji trasy v malicku, muze byt problem.
Plusem je zas to, ze jizdni rad neni rozdeleny a mapa je pri ruce!!!
Coz vyuzivam zvlaste kvuli precislovani nekterych trati.
Graficke uprave jsem puvodne moc nefandil, ale rychle jsem si zvykl.

AD PRISTUP:
Z celeho JR na me konecne cisi pristup, ze drahy jsou tu pro lidi. Jizdni rad 
vznikal daleko vice od zdola a konecn a ne s cilem drahy nekoncepcne utlumit 
(jak nerad davam za pravdu odborarum) a je to videt! 


Verim, ze pokud tento trend vydrzi, pritahne vyssi pocet spoju, lepsi 
navaznost i rychlost na drahu zpet radu lidi. ti totiz casto jedou rano autem, 
i kduz spoje zatim jezdi, protoze se pak nemaji jak vratit a tak treba kvuli 
zrusenemu ztratovemu nekolikakilometrovemu pripoji clovek nejede mnoho 
kilometru. 

Co mi vadi je cena 79, ktera je podle me vysoka. CD by mely mit na prodeji JR 
eminentni zajem a snazit se aby byl co nejlevnejsi, protoze jen kdyz lide 
budou vedet, co jede, budou jezdit.....
 

Dalsi vec nad niz jsem se zamyslel je to, zda by nemelo dojit k vetsi 
koncentraci prostredku na nektere trate. Ted nemyslim koridory, ale v ramci 
stredne dulezitych trati vybudovat urcite minikoridurky a ty pak vylepsovat, 
zrychlovat a nerozplyzavat penize pro troskach vsude. 

Co, jak na vas JR, pusobi!

**************************************************************************

       O  o                                           
      /|/|                                           Lap
      / /|                             e-mail: matous@student.upce.cz
 Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.

Search the boards