Posted By: uz_zas (zivot je vlnova funkce) on 'CZrailway'
Title: Nemecko a monopol DB ? (Was:Zdrazeni)
Date: Tue Jun 13 19:03:18 2000
> Mimochodem, v Nemecku maji Deutsche Bahn skoro monopol na veskerou
> dopravu...
NESMYSL !!!! Nemaji monopol ani na kolejovou dopravu, natoz na veskerou.
Spousta (lokalnich) trati je pronajata soukromym spolecnostem, ktere na nich
za mirnych dotaci od prilehlych obci a spolk. zemi provozuji dopravu. (Nerikal
jsem to tady uz, abych nenudil ?)
Krome toho existuje v turisticky vyznamnych oblastech Nemecka (Harz,
Ruegen, upati Zugspitze) nekolik uzkorozchodnych drah prepravujicich turisty.
Drtiva vetsina jak osobni, tak i nakladni prepravy v Nemecku probiha po
silnici. Osobni dalkova doprava je zde v rozhodujici mire individualni,
pricemz je dulezity fakt, ze u individualni dopravy odpadaji naklady na ridice
- v Nemecku jeste vice nez v ostatnich zemich EU tvori vetsinu nakladu firem
naklady mzdove.
Po zeleznici se prepravuji predevsim objemne, tezke, pravidelne zasilky -
uhli, prumyslove suroviny, stavebni hmoty apod.
> a jizdne tady je nehorazne drahe (viz www.db.de), zato vlaky jsou opravdu
Ale kdo jezdi casto, muze si koupit BahnCard - pro studenty do 25 let vcetne
je za 130,-DM, pro ostatni za 260,-DM rocne. S touto kartou pak dostava 50%
slevu na veskere jizdne. (Jestli exisuji vyjimky na slevu s BahnCard se lze
docist na serveru www.deutsche-bahn.de)
I s touto slevou ovsem vyjde 200kilometrova jizda priblizne na 600 Kc.
> ciste, jezdi pravidelne (ne jako u nas - cas od casu), ovsem maji obcas
> zpozdeni a prestupy jsou nacasovane na pet minut, takze pri desetiminutovem
Vlaky nizsi kvality cekaji i ctvrt hodiny, zalezi na podminkach.
Cau,
Honza
S pratelskym pozdravem "UZ ZAS !!!"
(A)bort, (R)etry, (I)gnore, (F)ail : _