Posted By: uz_zas (zivot je vlnova funkce) on 'CZrailway' Title: Nemecko a monopol DB ? (Was:Zdrazeni) Date: Tue Jun 13 19:03:18 2000 > Mimochodem, v Nemecku maji Deutsche Bahn skoro monopol na veskerou > dopravu... NESMYSL !!!! Nemaji monopol ani na kolejovou dopravu, natoz na veskerou. Spousta (lokalnich) trati je pronajata soukromym spolecnostem, ktere na nich za mirnych dotaci od prilehlych obci a spolk. zemi provozuji dopravu. (Nerikal jsem to tady uz, abych nenudil ?) Krome toho existuje v turisticky vyznamnych oblastech Nemecka (Harz, Ruegen, upati Zugspitze) nekolik uzkorozchodnych drah prepravujicich turisty. Drtiva vetsina jak osobni, tak i nakladni prepravy v Nemecku probiha po silnici. Osobni dalkova doprava je zde v rozhodujici mire individualni, pricemz je dulezity fakt, ze u individualni dopravy odpadaji naklady na ridice - v Nemecku jeste vice nez v ostatnich zemich EU tvori vetsinu nakladu firem naklady mzdove. Po zeleznici se prepravuji predevsim objemne, tezke, pravidelne zasilky - uhli, prumyslove suroviny, stavebni hmoty apod. > a jizdne tady je nehorazne drahe (viz www.db.de), zato vlaky jsou opravdu Ale kdo jezdi casto, muze si koupit BahnCard - pro studenty do 25 let vcetne je za 130,-DM, pro ostatni za 260,-DM rocne. S touto kartou pak dostava 50% slevu na veskere jizdne. (Jestli exisuji vyjimky na slevu s BahnCard se lze docist na serveru www.deutsche-bahn.de) I s touto slevou ovsem vyjde 200kilometrova jizda priblizne na 600 Kc. > ciste, jezdi pravidelne (ne jako u nas - cas od casu), ovsem maji obcas > zpozdeni a prestupy jsou nacasovane na pet minut, takze pri desetiminutovem Vlaky nizsi kvality cekaji i ctvrt hodiny, zalezi na podminkach. Cau, Honza S pratelskym pozdravem "UZ ZAS !!!" (A)bort, (R)etry, (I)gnore, (F)ail : _