Posted By: demagog (saman) on 'CZrailway' Title: auta, vlaky, lode Date: Wed Sep 19 08:19:55 2001 > Silnicni doprava je flexibilni, s kompletni siti, i kdyz i pri vetsich > obemech pomerne draha. > Zeleznice vyzauje vetsi objemy (kratkodobe min. vagon na delsi relace > vlak!), > dojde-li k naplneni kapacit, je zeleznice ekologictejsi, bezpecnejsi a > daleko > mene energeticky narocna. > Vodni doprava potrebuje naplnit celou lod. Pokud se tak stane je energeticka > narocnost jeste orientacne 2x mensi nez u vody, ale to jsou hrozne objemy > mnoha kontejneru nebo mnoha tun hromadnych substratu. Neni to takuplne pravda. Trend (a situace ve "vyspelych" zemich) je takovy, ze naklady se budou prepravovat v kontejnerech (samozrejme ne uhli, ale krabice apod.), ktere se daji mezi lodemi a vlaky, omezene i kamiony, celkem volne prekladat. Neni nutne, az jedna firam naplni lod, staci, kdyz ji naplni vsichni, kdo chteji neco poslat. Prelozi kontejnery a jedou. dema.