Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title:     Takt
Date:      Wed Sep 19 15:05:49 2001


> Uz to tu zejmena od lapa padlo nekolikrat, a doufam, ze se neptam vylozene 
> blbe - co je principem onoho 'taktu'?
> Kde je ta zakladni finta?

Takt je pravidelne se opakujici spojeni. Zpravidla se u drah pouzivaji 
pulhodinove nebo hodinove takty nebo dvou a vice hodinovy takt (kteremu se jiz 
rika interval).
Vyhoodu je predevsim snadna orientace pro cestujici.
Ten proste vi, ze mu vzdy treba ve 13 a 43 (napr 5:13, 5:43, 6:13, 6:43, 7:13, 
7:43 , atd..) jede vlak. daleko snaze se pak orientuje a verejna doprava 
(nejen draha) tak neprichazi o zakazniky z duvodu, ze ti nevedi kdy to jede.
Drobne odchylky treba pulhodinovy takt ve spicce a hodinovy mimo spicku jsou 
bezne, ale i tak se zakzanik proste snadno vyzna.

To vse funguje pochopitelne i na prestupech, kde zakaznik vi, ze ma treba vzdy 
po peti minutach pripoj danym smerem (zvlaste kdyz jsou trate podobne 
dulezite a stejne ztaktovane). 

Dale je jednodusi tvorba JR jako takoveho a navic i obehu lokomotiv, cet atd. 
Lepe se pri shodnosti ukonu orientuji i zamestanci drah.
Proste jedne problem se resi jen jednou.

 

**************************************************************************

       O  o                                           
      /|/|                                           Lap
      / /|                             e-mail: matous@student.upce.cz
 Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.

Search the boards