Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway' Title: Takt Date: Wed Sep 19 15:05:49 2001 > Uz to tu zejmena od lapa padlo nekolikrat, a doufam, ze se neptam vylozene > blbe - co je principem onoho 'taktu'? > Kde je ta zakladni finta? Takt je pravidelne se opakujici spojeni. Zpravidla se u drah pouzivaji pulhodinove nebo hodinove takty nebo dvou a vice hodinovy takt (kteremu se jiz rika interval). Vyhoodu je predevsim snadna orientace pro cestujici. Ten proste vi, ze mu vzdy treba ve 13 a 43 (napr 5:13, 5:43, 6:13, 6:43, 7:13, 7:43 , atd..) jede vlak. daleko snaze se pak orientuje a verejna doprava (nejen draha) tak neprichazi o zakazniky z duvodu, ze ti nevedi kdy to jede. Drobne odchylky treba pulhodinovy takt ve spicce a hodinovy mimo spicku jsou bezne, ale i tak se zakzanik proste snadno vyzna. To vse funguje pochopitelne i na prestupech, kde zakaznik vi, ze ma treba vzdy po peti minutach pripoj danym smerem (zvlaste kdyz jsou trate podobne dulezite a stejne ztaktovane). Dale je jednodusi tvorba JR jako takoveho a navic i obehu lokomotiv, cet atd. Lepe se pri shodnosti ukonu orientuji i zamestanci drah. Proste jedne problem se resi jen jednou. ************************************************************************** O o /|/| Lap / /| e-mail: matous@student.upce.cz Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.