Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title: Takt
Date: Wed Sep 19 15:05:49 2001
> Uz to tu zejmena od lapa padlo nekolikrat, a doufam, ze se neptam vylozene
> blbe - co je principem onoho 'taktu'?
> Kde je ta zakladni finta?
Takt je pravidelne se opakujici spojeni. Zpravidla se u drah pouzivaji
pulhodinove nebo hodinove takty nebo dvou a vice hodinovy takt (kteremu se jiz
rika interval).
Vyhoodu je predevsim snadna orientace pro cestujici.
Ten proste vi, ze mu vzdy treba ve 13 a 43 (napr 5:13, 5:43, 6:13, 6:43, 7:13,
7:43 , atd..) jede vlak. daleko snaze se pak orientuje a verejna doprava
(nejen draha) tak neprichazi o zakazniky z duvodu, ze ti nevedi kdy to jede.
Drobne odchylky treba pulhodinovy takt ve spicce a hodinovy mimo spicku jsou
bezne, ale i tak se zakzanik proste snadno vyzna.
To vse funguje pochopitelne i na prestupech, kde zakaznik vi, ze ma treba vzdy
po peti minutach pripoj danym smerem (zvlaste kdyz jsou trate podobne
dulezite a stejne ztaktovane).
Dale je jednodusi tvorba JR jako takoveho a navic i obehu lokomotiv, cet atd.
Lepe se pri shodnosti ukonu orientuji i zamestanci drah.
Proste jedne problem se resi jen jednou.
**************************************************************************
O o
/|/| Lap
/ /| e-mail: matous@student.upce.cz
Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.