Posted By: KrupickaM (Uz nesajou) on 'CZrailway'
Title: Rychle trate
Date: Tue Nov 27 01:12:19 2001
Napred pro RA lapa:
To o shnilosti koridoru nemelo byt rypani, ale vecna otazka. Prijde mi, ze
pokud CD dojdou tak daleko, ze zacnou soupravu testovat, tak zrejme maji
podruznosti jako signalizaci uz vyresene.
No a ted k resenim v evrope - docela me zaujala francie s jejich TGV. Co jsem
videl, tak jsou tam mnohdy opravdu dvoje trate. Jedna pro mistni vlaky a
jedna pro TGV, ktera teda mnohdy vypada dost mostrozne a nedivim se pak cenam
za jizdenky. Zahledl jsem i par kilometru dlouhe useky vedene na "moste" i
nad relativne rovnym terenem. Vyska mostu asi 5 metru, mozna bezpecnostni
opatreni, nebo stavba bez nutnosti vykupu pudy, tezko rict. Samozrejmosti je
mimourovnove krizeni s cimkoli.
Jenom tak pro legraci jsem si nechal spocitat cenu a dobu jizdy
Paris -> Nice (855 km)
Doba jizdy 6:28
Cena pro jednu osobu 15-25 let, pri rezervaci po inetu: 337.00 FRF, nebo 51.38
EUR. Coz je priblizne 1700
Kc.
V cechach s JP bych cenu odhadl na nejakych 400 Kc (bez priplatku, takze s
nima tak 500).
Ale TGV maji samostatne koleje a mnohdy i samostatna nadrazi, jak jsem tak
koukal na ten jizdni rad.
Nevim, kde by na to CD chtely vzit penize, IMHO jde o dost masivni investice,
a nez by si lidi zvykli jezdit vlakem i za tyhle penize (tim pocitam manazery
a tak, kteri by treba Pha-Ova delali timto zpusobem rekneme za 2.5 hodiny.
Nicmene dobre postaveny navazujici jizdni rad techletech vecicek po cele
republice (drive zminene hlavni tahy) by mohl docela lidi nalakat. Takova
trasa plzen-ostrava za rekneme 3,5 hodiny uz neni vubec spatna.
Nejak jsem se rozohnil...
Martin
==- Martin Krupicka -===- martin@pinknet.cz -===- ChatNick: savec -==
Signature last changed: 31.05.2000 --- nezbylo misto na citat
Signature administrator: martin@vscht.cz --- jen seriozni nabidky