Posted By: Kotec (Brr, to je zima) on 'CZrailway'
Title:     Re: 230 km/h
Date:      Wed Nov 28 13:58:38 2001

> > nehorazni autobusaci chteji za
> > cestu Stribro - Plzen uz dvakrat vic nez vlak (posledni zdrazeni 1.9.),
> > ptam se, opravdu hajim zeleznici spravne a ma jim ta cena vydrzet?
> 
> Krom toho, ze cena je pouhym nasledkem stretu nabidky a poptavky a nelze o
> ni tedy rici, zda je dobra, spatna ci nehorazna, bych rad informoval, ze do 
> Hradce Kralove resp. do Jaromere je BUS o 10% levnejsi nez vlak.
>  Z tohoto pohledu mi pripada zdrazeni vlaku sebevrazda. Ono, pokud nekomu 
> chybi 6mld. litru krve :) stejne nema moc sanci na preziti. Kdyby ty prachy 
> radsi nalili do poradnejch dalnic a prestali udrzovat pri zivote mrtvolu.
> 
>  
>           * PORSCHE *

Tak tomu si neodpustim si dve poznamky (jednu kratkou a jednu dlouhou).
1. Vystavba dalnic stoji strasne moc. Dalnice D3 z Prahy do Ceskych Budejovic, 
druha nejzbytecnejsi stavba tohoto statu, bude stat 63 miliard Kc. To jsou 
dotace pro zeleznici na radove 10 - 12 let. O dalsich dalnicich, ktere se 
planuji stavet, ani nemluvim, stav D1 po 20 - 25 letech provozu take 
nekomentuji.
2. Dalnice vcetne sveho "prislusenstvi" (naspy, mosty, tunely, 
odpocivadla, benzinky aj.) zaberou velkou cast krajiny. To psal uz Lap, ja 
jenom k tomu dodam par cisel:
Sirka bezneho koridoru pro dalnici (tj. pozemku, ktery se musi vyclenit ze 
zemedelskeho ci lesniho pudniho fondu, kdyz chci dalnici stavet), cini 25 m 
bez vyse zmineneho prislusenstvi.
Sirka koridoru pro zeleznici je 9 m pro dvoukolejnou trat.
Dvoukolejna trat muze prepravit cca 30 vlaku za hodinu v obou smerech. Kdyby 
15 z nich bylo osobnich, v prumeru s 200 lidmi (rychliky vic a osobaky mene), 
prepravi celkem 3.000 lidi za hodinu.
Provoz na dalnici D1 ve "spicce" je cca rovnez 3.000 lidi za hodinu. 
Zabor vsech dalnic a rychlostnich komunikaci (tentokrat vcetne 
"prislusenstvi"), ktere stoji ci se planuji vystavet v CR, cini asi 40 
ctverecnich kilometru. Na teto plose by mohly rust rostliny a asimilovat oxid
uhlicity, ktery se uvolnuje ze spalovacich motoru. Na teto plose bude dochazet 
k prehrivani krajiny (sli jste nekdy v lete po asfaltu?), ktere negativne 
ovlivnuje vodni rezim a zpusobuje narust frekvence privalovych destu a ... 
svete, div se ... povodni viz Morava '97. 
Mam jeste pokracovat dal? Nehlede na to, ze jeden clovek prepraveny 
automobilem vypusti do ovzdusi radove 10x vice skodlivych latek, nez jeden 
clovek prepraveny vlakem. Spotrebuje vice neobnovitelnych zdroju energie 
(ropa, uhli). Ale, coz je zrejme nejdulezitejsi, bude na miste o 10 minut 
rychleji. Nekdy i o dvacet.
Koncim, stejne mne asi smetete jako radikalniho ekologa (jimz se opravdu 
obcas citim, kdyz vidim lhostejnost nekterych spoluobcanu).
                                                             Kotec
               Zivot je nakazliva a smrtelna choroba.
   Prenasi se pohlavnim stykem a jeste nikdo z ni nevyvazl zivy ...

                                       Z jiznich Cech vas zdravi Kotec  
                       LukasK@tix.bf.jcu.cz - http://www.bf.jcu.cz/tix/lukask

Search the boards