Posted By: Kotec (Brr, to je zima) on 'CZrailway'
Title: Re: Zdrazovani!
Date: Fri Nov 30 09:13:47 2001
> Ceske
> > drahy nemeli tak nadavat. Ano, transformace CD je vec, ktera asi se hned
> tak
> vtipe... Pokud tou Evropou myslis Ukrajinu, tak budiz. I na tom
> Slovensku si v kazde dire koupis mezinarodni jizdenku a zaplatis ji
> kreditkou - uz asi tak tri roky. CD maji jedinou pokladnu, kde se da
> platit kreditkou - Praha hl.n. a jeste se tim CHLUBI v magazinu pro
> cestujici. Pridavam par zkusenosti z Holandska a z CR.
Toz dobra, ja to trochu upresnim (zda se, ze obecne proklamace prilis
nezabiraji).
Na Slovensku se opravdu da koupit jizdenka na kreditku, coz ocenuji, nebot
jsem to jednou dokonce i pouzil. Obecne je to vsak spis tim, ze v pouziti
karet je Slovensko trochu pred CR (tyka se i vyberu a procenta obchodu, kde se
kartou da platit apod.).
Moje zkusenosti z drah se opravdu netykaji Holandska (pouze mi o nem kazdy
basni), ale vetsinou statu prilehlych ci vychodnich. Tedy, abych to
vyjmenoval, jedna se o Nemecko, Rakousko, Slovinsko, Slovensko, Polsko,
Ukrajina, Madarsko, Litva, Bulharsko, Turecko, castecne tez Italie. Je
samozrejme pravda, ze se nekde jezdi rychleji, a to treba i dost vyrazne.
Podle mne vsak rychlost neni jedinym kriteriem, jak by se zeleznice mela
posuzovat.
> Ochota personalu? Co ze to vlastne je? Jazykove schopnosti zamestnancu
> mezinarodnich pokladen? Nechte si to blbe rypani, vy zas mlatite cernochy.
Warszawa Wschodnaja (pro nezasvecence - srovnatelne provozem s
Praha-Holesovice) - v mezinarodni pokladne neumi ani slovo nepolsky (ani
slovo, podotykam!!). O mensich nadrazich v PL ani nemluve. Situace v Slovinsku
o neco lepsi, ne o moc. O Madarsku radsi pomlcim (psal o tom Lap). Je to spis
jazykovymi znalostmi naroda. Samozrejme, i mne stve, ze na informacich u nas
je casto znalost cizich jazyku mizerna, nicmene treba Plzen hl.n. mne v
mezinarodni pokladne pozitivne prekvapili (stejne tak tim, ze mi dokazou
jizdenku nakombinovat tak, aby byla co nejlevnejsi!). Je to zrejme dano
nabidkou platu v informacnich sluzbach a konkurenci.
Nicmene - stranka holandskych zeleznic, je nekde v necem jinem, nez v te
jejich hatmatilce? (Jestli ano, tak jsem to nenasel.) Maji tam nekde odjezdy
vlaku? (Stejny problem.)
> Objednat si jizdenku po telefonu a nechat si ji poslat domu nebo si ji
> vyzvednout? Ha ha ha. To spojeni ti v NL vytiskne kazdy pruvodci...
> V Praze trva vystaveni jednoduche mezinarodni jizdenky i pul hodiny.
V Plzni na hlavaku asi tak petactyricet vterin.
Myslim, ze u nas by po takove sluzbe (objednavka po telefonu) ani nebyla
dostatecna poptavka. Ono je to opravdu o tom, ze u nas jsou urcite veci zazite
jinak nez na "zapade". Nebo snad nekdo soudite, ze by u nas byl o objednavku
po telefonu/internetu zajem nejak vyrazny (tj. ne par lidi, kvuli kterym se
nevyplati sluzbu zrizovat?).
> Prijel
> jsem vecer z Kodane, EC pres hodinu zpozdeni (nabrano v CR), chtel jsem si
Kdyz uz jsme u toho zpozdeni, situace se vyrazne zlepsila v poslednich
mesicich, nejvetsi zpozdeni z vlaku, kterymi jsem jel, mel R 206 Praha-Krakow
a nabral to, protoze v Polsku na trat spadl strom (zpozdeni cca 3h 20 min). O
dochvilnosti vlaku v Polsku se radeji ani nebudu zminovat, jeste stesti, ze
posledni autobus do Bialowieze na zpozdeny osobak z Warszawy do Hajnovky cekal
asi 1h a 30 min (! - zrejme jsou na to tam zvykli). Litva = stat, ktery chce
vstoupit do EU, nema na (pohranicnim!) nadrazi k sehnani nikoho, kdo by vedel
a) kdy jede vlak b) kolik stoji. Jizdni rad a cenik nekde verejne vystaveny -
o tom si nechte jen zdat. (A to plati casto i pro to Rakousko.)
> Jedine s cim souhlasim je kvalita on-line jizdniho radu. Na ceskem jizdnim
> radu jsou vsechny nase vlaky do posledniho. Z legrace jsem si dal vyhledat
>
> Amsterdam-Haarlem a pekne mi sklaplo, kdyz mi to bez problemu vyjel i se
> vsemi detaily...
>
> Ted v utery v NL dosl k havarii, ktera totalne odrizla pulku Amsterdam CS,
> coz je asi nejdulezitejsi nadrazi v zemi. A to tu pulku, pres kterou
> vyjizdeji vsechny mezinarodni vlaky.
Kdyz jsem jel R 893 Bezdrev z CB do Mostu, nekde za Piskem spadl na trat
strom. Vylezl z vlaku chlapek s motorovkou, udelal rizy rizy a trat byla do 5
minut volna. :-))
> spadlo vedeni. Okamzite (do hodiny) se vsude vyrojily haldy lidi ve
> zlutejch vestach s napisem "informace". Metro na ostatni nadrazi bylo
> mozno pouzit se zeleznicni jizdenkou, pendelbusy do Utrechtu za hodinu v
> provozu, nikde zadny velky zmatky, nahradni doprava neprecpana...
> Netvrdim, ze to nenastve, ale kdyz si predstavim, co by se delo treba v
> Praze, kdyby sly do haje trate do HK a Pardubic...
Jezdilo by se, jak by to slo. Vzpomen na povodne a specialne vypravovane
vlaky, ktere objizdely pulku Moravy, mely ustavicne zpozdeni, ale to tehdy
(skoro) nikomu nevadilo, protoze hlavne JEZDILY. (A to tehdy byl skoro zazrak.)
Pravda, casto nikdo nevedel, kdy a kam to vlastne jede, ale to uz patri k
veci. :-))
> > 3. Cena jizdenky je jedna z nejnizsich v Evrope, levnejsi jsou snad
> > jedine ti Ukrajinci. Navic existuji rozsahle systemy slev (zpatecni
> Porovnavej podle parity kupni sily. Kolik km ujedes za prumerny (a pokud
> budu jedovaty tak za nejcastejsi) plat? Jo taky mam holandsky kamarady,
> kteri si pochvaluji jak jsou CD levny - pro ne. Mimochodem -
Dobre. Ujedu vic nez v PL, HU, SK, SI, AT, asi tak stejne jako v LT a UA
(Litva a Ukrajina). Co se tyce Nemecka, nevybavuji si takhle z hlavy, kolik je
prumerny plat, takze srovnani nevim. Nicmene srovnani auto vs. vlak vychazi
na CD urcite nejprizniveji.
> IC v Holandsku neexistuji, v EC je v prvni tride kafe zadarmo (tak je to
> treba i v UK nebo Dansku), u JLV stoji 72 Kc.
Jo, Rakousko take nema priplatek na IC, ale pri cenach zeleznice se ani
nedivim. On by to nepouzival potom vazne nikdo. (Cena zeleznice i po prepoctu
na paritu kupni sily je tam asi 2x az 2,5x vyssi nez nase. Bez prepoctu asi
8x az 10x.)
Napr. v Polsku a Slovinsku maji rychliky vyssi jizdne (neni to priplatek, ale
asi o 40% vyssi!). Na Slovensku tusim stale existuje rychlikovy priplatek
(nebo uz se mylim?). CD vybiraji priplatek jen u IC a EC, a to jeste u IC
celkem snesitelny.
Cena kafe v JLV se mi zda premrstena, Urbik nabizi "turka" za 15 Kc (informace
z rychliku Vysocina), v roznasce stoji tusim stejne.
> A mimochodem - 80% cestujicich 1. tridy tvori zamestnanci CD s rezijnimi
> jizdenkami 1 tridy - ani ten doplatek si nemusi platit :-O No nic, jeste ze
> ten bordel uz nepomaham financovat ze svych dani...
V Rakousku pry cca 40 - 50% cestujicich VE VLAKU (tj. vcetne druhe tridy)
tvori zeleznicari a jejich pribuzni (+ zeleznicari ze zahranici, se kterymi
maji OBB dohodu). Hmm, komu potom slouzi zeleznice tam, nevim ...
> warthog
Zivot je nakazliva a smrtelna choroba.
Prenasi se pohlavnim stykem a jeste nikdo z ni nevyvazl zivy ...
Z jiznich Cech vas zdravi Kotec
LukasK@tix.bf.jcu.cz - http://www.bf.jcu.cz/tix/lukask