Posted By: Kiwi (Kiwi) on 'CZreligion' Title: Krestansky uzivani si Date: Mon Jan 20 15:56:25 1997 > > Jo, taky proto nejsem krestan. Je sice velmi pohodlne uzivat tady > tela a > tesit > > se na uzivani tela v nebi, ale ja tomu takhle neverim. A kolikrat jeste > > Boha prosit, aby to uzivani tady bylo lepsi a lepsi... > - Na uzivani si tela neni nic spatnyho, pokud to nekoliduje s hrichem. > Proc by melo byt uzivani si tela spatne????? > > Krestanstvi je vsemi deseti pro zdrave uzivani si tela sveta a vseho > dobreho!!!!! (napriklad manzelky) > Nazdarek Jerome a Chrudaku a vsichni! Nechci se motat do veci, ktere jste psali ohledne duse. Treba zas nekdy jindy. Ale k tomu uzivani si bych rada neco napsala. Myslim si, ze kazdy mluvite o necem trochu jinym, kdyz mluvite o uzivani si hmotneho tela. Myslim si, ze oba mate v necem pravdu a v necem ne. Mozna se mylim, :-). Zacnu od Jeromovy vety: "...pokud to nekoliduje s hrichem". Myslim, Jerome, ze kdyz Chrudak mluvi o uzivani si tela, ma na mysli uzivani si tela jako smysl zivota (jak znam Vedy). Ve Vedach se hodne casto doctes o lidech, kteri ziji s mysli obracenou k uzivani si hmoty. Vedy to nazyvaji tak, ze ti lide ziji v iluzi. Zalezi dost spisek na spisku, jak se doporucuje se z toho dostat ven; Srimad Bhagavatam mluvi o uctivani Krsny, Ramagita se obraci k hledani bozstvi ve vlastnim nitru, a myslim, ze nejsem daleko od pravdy, kdyz budu predpokladat velkou pestrost v tomto ohledu. Kdyz jsi napsal "pokud to nekoliduje s hrichem", prelozme si, co je "hrich" za pojem. Jde o odpadnuti od Puvodu, od Boha. Nejde predevsim o neplneni prikazani (jez napriklad zakonici a farizeove plnili velmi dobre), ale o odpadnuti srdce od Boha. Jde o to, ze clovek budto zije v Bohu a cele pro Boha a nezna nic jinak nez v Bohu, anebo svuj zivot odvozuje sam ze sebe, a ze sveta kolem sebe. "Hrich" je doslova prelozeno "minuti se cilem". Nejde tedy o jednotliva provineni, ale jde o zamereni zivota. Budto je muj zivot skryt s Kristem v Bohu, anebo ziju jeste sam ze sebe. V tomto smyslu je uzivani si tela, pokud je smyslem zivota, hrichem v pravem slova smyslu. Smysl zivota nesmi byt telo, ale Kristus. Ackoliv Bible jde v tomto ohledu mnohem dal, nezli Vedy (vzpomenme odsouzeni spravedlnosti zakoniku, kde uz neslo o telo, ale o odhaleni hrichu v odpadnuti duse od Boha, o odhaleni sameho zakladu padu cloveka), zna projev padu v uzivani si hmoty take: v Zalmech je nejdnou napsano o lidech, jejichz smysl zivota je uzivat si hmoty a neohlizet se na Hospodina. Kdyz Chrudak pise "a jeste kolikrat prosi Boha a to, aby to uzivani bylo lepsi a lepsi..." tak zase naopak Chrudak nepochopil krestanstvi. Krestane se nemodli k Bohu proto, ze by chteli mit z Boha automat, do ktereho kdyz clovek hodi modlitbu, tak vypadne zdravi, zkouska, partner, vylet na Havaj, rodina, ... Ne. Ale krestane veri, ze Buh si preje s lidmi komunikovat v absolutni uprimnosti. Prestoze telo neni smyslem zivota, clovek potrebuje jist, aby nezemrel, porebuje i spoustu veci pro zdarny citovy vyvoj a myslim, ze je spravne rict "Majiteli", a Otci zaroven, ze "je mi zle" a "prosim Te o chleb vezdejsi" a "dekuju Ti zan". Kolikrat jsem si rikala, ze kdybych nesla za Bohem uprimne s nejakou nouzi, stejne bych si ji nejak resila sama. A tim mi doslo, o co v ty modlitbe o "chleb vezdejsi" jde. Jde o to prave nebyt s nicim sama, ale vzdy v Bohu. Timto otevrenim se Bohu v prosbe o "chleb vezdejsi" clovek rika i "jak Ty chces, Boze" a je v Bohu kazdym coulem. Nejde o to, nebyt schopen si resit hmotne veci - ale jde o to, mit Boha nad svym resenim. Neco v tom smyslu toho vypraveni o tech polnich liliich, co nesejou ani neznou, nehoni se a nestaraji se, a presto jsou obleceny lepe, nezli Salomoun. - Prave o to jde v prosbe o vezdejsi veci. - O Boha. Kiwi. ------------------------------------------------------------------------------ mail: zdanska@losos.jh-inst.cas.cz, page: http://sals.icpf.cas.cz/~zdanska ------------------------------------------------------------------------------