Posted By: Disciple (Inner Fire) on 'CZreligion' Title: Re: prirozene a prazdne touhy Date: Tue Nov 4 16:42:13 1997 > Ja bych ted rada odpovedela na zaver Honzova postu, ve kterem se pta, > jake naplneni nam davaji prirozene touhy; nebot na tom, ze prazdne touhy > jako je zavist apod., nedavaji zadne. Rekl bych to asi tak, ze prazdnyh tuzeb se muzeme zbavit ihned, avsak prirozenych se musime zbavovat postupne. Zbavit se musime jednou vsech, nebot kazda touha nas spoutava. Napriklad nekdo touzi po Bozske Lasce. Avsak chceme-li dosahnout poznani Absolutna, musime se zbavit i teto touhy, abychom se dostali za ni. > Prirozene touhy jsou zivot. Cely zivot je z nich slozen, a kdyz je > vyhodime, nezbudeme uz ani my sami. Proto jsou chut k jidlu a hlad v > dobe jidla svate, touha po pratelstvi a sjednoceni, po potomstvu je svata, > tvorivost a zvedavost je svata. Lpeni na nich nerovna se touha po jejich > naplneni, ale, rekneme, lpeni je neuvedomovani si jich. Lpeni a touha jde ruku v ruce. Lpim na tom, abych nemel hlad a touzim po tom, abych se najedl... :-))) ... Co se tyce sexu, to je touha, ktera musi byt transformovana na duchovni ceste jako prvni. Duchovnost a sex spolu proste nemuze jit spolecne. K tomu se vratim nekdy pozdeji na tomto postu. Rozhodne bych ale nerekl, ze jde o touhu, kterou ma JA (duse). Jde vlastne o to, co povazujeme za JA. Sexualni touha a stejne tak sexualni myslenky jsou rozhodne zalezitosti pudovou. Ve skutecnosti sexualni sila = duchovni sila. Sexualni sila musi byt transformovana na duchovni silu, chce-li clovek dosahnout Boha. Nesmi byt ani potlacena, ani plytvana. Je to otazka cistoty. Bez te vsak skutecna duchovnost neni mozna. (Vira mozna ano.) > mozna nekteri mate tuseni, kdo je Kristus, 2. osoba Bozi. Mozna vite, co je > to Logos, mozna vite, co je to Om, a mozna jsme premysleli o prekladu Amen. > On je ten, v jehoz podobe je skryto nase ja, a On je ten, jimz jsme. Avsak > on je nase prirozena touha. Jak si prisla na to, ze Kristus je 2. osoba Bozi? Prestoze Logos (nazveme to tedy tak, i kdyz se mi tento termin neni sympaticky) je nasi prirozenou touhou (ted), i tento Logos musime prekonat. > A tady je druha formulace, co je to lpeni. Lpeni je, ze si neuvedomujeme > zavislost sve Identity na Harmonii, Pravde, ktera je zakladem sveta. Myslim si, ze je to prave diky lpeni na nasich tuzbach, ze si toto neuvedomujeme. > Kdyz hledame svou identitu, zakryvame si pred temito prirozenymi touhami > oci. Namisto toho ji hledame v oddeleni sebe od techto tuzeb. A s temito > tuzbami nakladame svevolne, nedustojne, jako s nejnizsim blatem. Ja spise u ostatnich lidi vidim opak. A presto onoho "Logosa" nedosahuji. > A nevime, ze prave ony jsou platnem, na kterym se promita Kristus, v nemz > se my (je to zvlastni tajemstvi identity) nachazime. No nevim jestli treba skrze zminenou sexualni touhu se dostavam blize Kristovi... > Tak asi takhle bych videla lpeni, zavislost; v kontextu v oddeleni > prirozenych tuzeb od sama sebe. Je to jakoby paradoxni, pokud jsme zvykli na > to, ze proti tomu lpeni bojujeme uplnym vyhlasenim valky prirozenym touham. Jo, potlacovat je nema cenu. Tim se tuzba jeste znasobuje, jak to uz tady rekl Sinhuet. > Ale zda se mi to byt falesnou cestou. Clovek by mel zit naopak ve smireni a > v souladu s prirozenymi touhami, aby si uvedomoval svou spjatost s nimi, a > aby se je ucil poznavat a ocenovat v souladu s Pravdou. Clovek by v nich mel > ocenit, kym je, najit v nich sebe. Najit v nich rec Pana. Myslim si spise, ze by mel zit prave s vedomim toho, ze jsou jeho prirozenosti, avsak nespokojit se s tim a snazit se je transformovat. Jak? Prave skrze cistou duchovnost a uprimnou viru v Boha najednou tyto tuzby sami odejdou. |/ ____ ____ ____ ___ ____ ____ _ ___ --O-- / / / /___ / / /___/ / /_ / /| /___/ __/_ ___ / /__ __/_ / /__ /__ / / / /_ e-mail: skvrnem@feld.cvut.cz / /