Posted By: uz_zas (po cem nic, je hned) on 'CZscience' Title: Re: auto na vzduch Date: Tue Oct 1 22:40:19 2002 > No praveze nepotrebuji. potrebuji W = p_0 * V_0 * ln( V_0 / V ) > tedy 30MJ * 90m^3 * 5.7... = 51MJ = 14.25kWh ... 12kc. plus nejaka ta > neucinnost a tak to na to euro a pul vyleze. > > Otazka, ktera ted vyvstava: kam se da na 51MJ dojet? No, zejmena zalezi na tom, jak to auto je konstruovane - jestli analogie spalovaciho motoru a prevodovka (podle me blbost), nebo turbinka a elektromotory (vynikajici, protoze spotrebovava energii, jen kdyz prave "tahne"). Uvazujme pro zjednoduseni ucinnost 100 %. Vezmu-li za zaklad muj Peugeot 205, pak je vykon 40 kW (skoro plny plyn) nutny pro udrzeni plne nalozeneho auta (5 osob = 910 + 5*75 kg) na rychlosti 120 km/h. 51 MJ se spotrebuje za 51000/40 = 1275 s a za tu dobu auto ujede 1275*33.3 = 42,458 m, tedy pres 42 km. Pokud jizdni odpor (aerodynamicky+treni) roste s druhou mocninou rychlosti, je mozne pri 60 km/h ujet na jedno nafouknuti :-) skoro 85 km. Samozrejme, ze jen po rovine :-) Nebo je mozne se s autem tezkym 1200 kg 306-krat rozjet z nuly na rychlost 60 km/h (jizdni odpor zanedban; E = 1/2 m*v^2). Dalo by se i spocitat, kolikrat se rozjedu za realnych podminek na (treba) 90 km/h a budu udrzovat tuto rychlost (treba) 1 km, pokud vezmu me soucasne vozidlo za standard jizdnich odporu :-). Ale na to nemam cas, to dostanete za domaci ulohu :-) > vitas > 2;; Honza uz_zas...http://home.graffiti.net/mortal/index.html Brazilie ...