Posted By: busy (Slavko Labsky) on 'CZancient' Title: Loadery Date: Thu Apr 4 10:10:03 1996 %% Posted By: Jusoft (MyRealNameIsJusoft) on 'CZancient' %% Title: Re: o5 SQ TRACKER %% Date: Mon Apr 1 14:47:47 1996 %% %% Hi, %% %% Kdyz jsem si upravoval SQ-Tracker pro Betadisk, bylo to celkem bez problemu. %% Trosku problem byl se zasobnikem, ale taky se to vyresilo. V manualu ke %% SQ-Trackeru se pise neco v tom smyslu, ze je nutne zachovat radky, ze je %% nutne vsechno korektne volat diskovymi sluzbami. Osobne bych to typnul na %% to, ze 128 +3 ma jeste o neco jine systemove promenne, takze v tom bude asi 128 basic a +3 basic maju premenne aj v tlacovom bufferi #5b00-#5bff. Dokonca si tam davaju aj nejake rutiny (na prepinanie romiek) takze akekolvek poke do tejto oblasti moze zhavarovat system. Mozno ze v tom bude chyba. %% K loaderum: Jo jsou to zbytecne veci, ktere se pak, kdyz se to predelava pro %% nejaky diskovy system musi predelavat, ne ze by s tim byla %% nejaka vetsi prace, ale je to uplne zbytecne ... Ano, s tymto sa plne stotoznujem. Problem strojakovych loaderov minule spomenuty Pavukom suvisi tak trosku aj s tym, ze v Rusku sa vela softu (aj dema) predava za peniaze. Je pritom nekopirovatelne nahraty na TR-DOSackych disketach. A aby to cele malo vyznam, je este k tomu chraneny nejakym dobre zasitym strojakovym loaderom. %% Priklad loaderu, ktery delam ja, pokud neco delam: (pouze hruba kostra, %% nemam nic proti modifikacim), todle je loader pro Betadiks zadna panika s %% prikazu Rand. usr 15619:rem: ... :-)) %% 1 BORDER NOT PI:PAPER NOT PI: INT VAL "7":CLEAR 24999 %% 2 PRINT AT PI*PI,PI*PI;"NAZEV NECO ATD ..."''"POPR. JESTE NECO" %% 3 RANDOMIZE USR VAL "15619":REM:RUN "CODE_$" CODE %% 4 RANDOMIZE USR VAL "15619":REM:RUN "CODE" CODE Taky isty loader by na MB-02 vyzeral nejak takto: 1 CLS VAL "7" 2 AT PI*PI,PI*PI;"NAZEV NIECO ATD ..."''"POPR. ESTE NIECO" 3 NEW "CODE_$" 4 NEW "CODE" A to je vsetko. Samotny prikaz PRINT je v podstate nepovinny. CLS s cislom zmaze obrazovku a nastavi atributy a border na X, NEW "nieco" je v podstate to iste ako RUN "nieco" CODE a este plus navyse to nastavi RAMTOP na add-1 (add je zaciatocna adresa niecoho). %% %% A to je vse, kazdy (KAZDY!) program, hra, demo, jde takhle minimalizovat ... %% Na 1 Radku: Clear smaze a inicializuje barvy, tudiz zadne CLS ... %% 2 Radek: Cokoli, co se tiskne ... %% 3 radek: Nahrani obrazku, prikaz RUN spusti program od zacatku, obrazky %% je vhodne zapakovat pressorem 5, nebo 6, a pak to prejet ZIPPEREm, pak je %% komprimace maximalni ... Ja zasadne tiez takto podobne robim programy. Obrazky spakujem Pressorom 5 (Pressor 6 nevola load-save do romky), a potom ich este pretiahnem druhym prechodom TurboImplodera. Samotny kod zapakujem TurboImploderom alebo PkLitom, a zriedkakedy aj dakou stromovou kompresiou (PackMaker, PkHuff), ale stromovu kompresiu pouzivam len velmi zriedka, lebo to zdruba 10-20 nasobne spomaluje dekompresiu. Ozaj, ten ZIPPER je o com ?? Mohol by si mi ho poslat ? %% 4 Radek: Nahrani bloku, ktery se spusti RUNem, od pocatecni adresy, kde %% je programek, ktery ten blok rozkopiruje po pameti, kde patri, jednotlive %% bloky se rozpakuji (zapakovano ZIPPEREm). Popr rozhazi program do stranek %% Spectra128Kb. Tim, ze je to cele zapakovane a zkomprimovane v jednom bloku %% se mj. take zkrati cas nahravani. No, na MB-02 to skratenie casu nahravania nie je az tak badatelne, lebo jednak motorcek sa toci este dve sekundy po poslednom pristupe na disk a navyse po loadnuti predchadzajuceho bloku su uz vsetky dolezite informacie v cache pameti a hlavicka nemusi jazdit na nultu stopu, a tym padom dalsi blok sa zacne nahravat hned v nasledujucej otacke diskety (a to pri 300 ot/min je jedna petina sekundy). %% %% A to je vse. Nekdy jeste dotahnu, ukazku meho zavadece, ktery, si myslim je %% dost zajimavy... %% Tak Caute, Jusoft. Uz sa tesime ! Ahoj... = Busy =