Posted By: busy (Slavko Labsky) on 'CZancient'
Title:     Loadery
Date:      Thu Apr  4 10:10:03 1996

%% Posted By: Jusoft (MyRealNameIsJusoft) on 'CZancient'
%% Title:     Re: o5 SQ TRACKER
%% Date:      Mon Apr  1 14:47:47 1996
%% 
%% Hi,
%% 
%% Kdyz jsem si upravoval SQ-Tracker pro Betadisk, bylo to celkem bez problemu.
%% Trosku problem byl se zasobnikem, ale taky se to vyresilo. V manualu ke
%% SQ-Trackeru se pise neco v tom smyslu, ze je nutne zachovat radky, ze je
%% nutne vsechno korektne volat diskovymi sluzbami. Osobne bych to typnul na
%% to, ze 128 +3 ma jeste o neco jine systemove promenne, takze v tom bude asi

 128 basic a +3 basic maju premenne aj v tlacovom bufferi #5b00-#5bff.
 Dokonca si tam davaju aj nejake rutiny (na prepinanie romiek)
 takze akekolvek poke do tejto oblasti moze zhavarovat system.
 Mozno ze v tom bude chyba.

%% K loaderum: Jo jsou to zbytecne veci, ktere se pak, kdyz se to predelava pro
%%             nejaky diskovy system musi predelavat, ne ze by s tim byla
%%             nejaka vetsi prace, ale je to uplne zbytecne ...

 Ano, s tymto sa plne stotoznujem. Problem strojakovych loaderov minule
 spomenuty Pavukom suvisi tak trosku aj s tym, ze v Rusku sa vela softu
 (aj dema) predava za peniaze. Je pritom nekopirovatelne nahraty na
 TR-DOSackych disketach. A aby to cele malo vyznam, je este k tomu
 chraneny nejakym dobre zasitym strojakovym loaderom.

%% Priklad loaderu, ktery delam ja, pokud neco delam: (pouze hruba kostra,
%% nemam nic proti modifikacim), todle je loader pro Betadiks zadna panika s   
%% prikazu Rand. usr 15619:rem: ... :-))
%%             1 BORDER NOT PI:PAPER NOT PI: INT VAL "7":CLEAR 24999
%%             2 PRINT AT PI*PI,PI*PI;"NAZEV NECO ATD ..."''"POPR. JESTE NECO"
%%             3 RANDOMIZE USR VAL "15619":REM:RUN "CODE_$" CODE
%%             4 RANDOMIZE USR VAL "15619":REM:RUN "CODE" CODE

 Taky isty loader by na MB-02 vyzeral nejak takto:

        1 CLS VAL "7"
        2 AT PI*PI,PI*PI;"NAZEV NIECO ATD ..."''"POPR. ESTE NIECO"
        3 NEW "CODE_$"
        4 NEW "CODE"

 A to je vsetko. Samotny prikaz PRINT je v podstate nepovinny.
 CLS s cislom zmaze obrazovku a nastavi atributy a border na X,
 NEW "nieco" je v podstate to iste ako RUN "nieco" CODE a este plus
 navyse to nastavi RAMTOP na add-1 (add je zaciatocna adresa niecoho).

%% 
%% A to je vse, kazdy (KAZDY!) program, hra, demo, jde takhle minimalizovat ...
%% Na 1 Radku: Clear smaze a inicializuje barvy, tudiz zadne CLS ...
%%    2 Radek: Cokoli, co se tiskne ...
%%    3 radek: Nahrani obrazku, prikaz RUN spusti program od zacatku, obrazky
%% je vhodne zapakovat pressorem 5, nebo 6, a pak to prejet ZIPPEREm, pak je
%% komprimace maximalni ...

 Ja zasadne tiez takto podobne robim programy. Obrazky spakujem Pressorom 5
 (Pressor 6 nevola load-save do romky), a potom ich este pretiahnem
 druhym prechodom TurboImplodera. Samotny kod zapakujem TurboImploderom alebo
 PkLitom, a zriedkakedy aj dakou stromovou kompresiou (PackMaker, PkHuff),
 ale stromovu kompresiu pouzivam len velmi zriedka, lebo to zdruba 10-20
 nasobne spomaluje dekompresiu.

 Ozaj, ten ZIPPER je o com ?? Mohol by si mi ho poslat ?

%%    4 Radek: Nahrani bloku, ktery se spusti RUNem, od pocatecni adresy, kde
%% je programek, ktery ten blok rozkopiruje po pameti, kde patri, jednotlive
%% bloky se rozpakuji (zapakovano ZIPPEREm). Popr rozhazi program do stranek
%% Spectra128Kb. Tim, ze je to cele zapakovane a zkomprimovane v jednom bloku
%% se mj. take zkrati cas nahravani.

 No, na MB-02 to skratenie casu nahravania nie je az tak badatelne, lebo
 jednak motorcek sa toci este dve sekundy po poslednom pristupe na disk
 a navyse po loadnuti predchadzajuceho bloku su uz vsetky dolezite informacie
 v cache pameti a hlavicka nemusi jazdit na nultu stopu, a tym padom dalsi
 blok sa zacne nahravat hned v nasledujucej otacke diskety
 (a to pri 300 ot/min je jedna petina sekundy).

%% 
%% A to je vse. Nekdy jeste dotahnu, ukazku meho zavadece, ktery, si myslim je
%% dost zajimavy...  
%% Tak Caute, Jusoft.

 Uz sa tesime !                Ahoj... = Busy =

Search the boards