Posted By: pvl (pvl) on 'CZancient' Title: re rer e rer erererereererererrerererereer ? Date: Thu Nov 14 18:11:15 1996 > > MRS ktore by ukladalo zdrojak do 128 baniek (zatial) neexistuje, > teda aspon ja o takom neviem. A preco som take este neurobil. > Je na to hned niekolko dovodov: > > 1: Cele MRS sa nachadza v hornych 16k. V dolnych 48k nema nic. > Ak by chcelo ukladat text do 128 baniek, musel by som ho > presuvat na ine adresy (a to je poriadna babracka, na ktoru > nemam cas, kedze nemam zdrojak celeho MRS v elektronickej forme). > Alebo by som potom do neho musel spravit daky 'virus', ale zase > by boli problemy - kam ho umiestnit aby nezavadzal, a tak. > 2: Akosi som ho doteraz nepotreboval. Ked programujem nieco dlhsie, > (napriklad dake demo na 128k Speccy) tak obycajne mam vsetky > 128 banky zapraskane datami (grafika,texty,hudba). A samotny > kod na odskusanie prekladam od adresy 0 (do jednej banky MB02). > 3: Pocnuc verziou MRS 09 som zoptimalizoval rutinky na vlozenie > riadku do, alebo zmazanie riadku zo zdrojoveho textu. Keby to > malo pracovat po ramkach, bolo by to ovela ovela ovela pomalsie. > 4: Loadovanie a savovanie zdrojaku by bolo ovela ovela zlozitejsie. > Ak by zdrojak zaberal viac baniek, bol by ulozeny vo viacerych > samostatnych suboroch. Take vylomeniny ako ulozenie vsetkych > baniek do jedneho suboru zasadne odmietam robit, lebo to by > bolo treba zlozito prerabat pre kazdu disketovu jednotku zvlast > (sice to treba aj teraz, ale teraz je to ovela jednoduchsie). > Uplne s tim tedy nesouhlasim, ale napr s savem mas pravdu > V tejto suvislosti mam otazku na vsetkych Prometheusakov: Ako to > riesi Prometheus 128, co sa stane,ak ho loadnem do hornych 16k ? > A ked mam v nom uz taky, povedzme 64k dlhy text, a pridam niekam > na zaciatok (alebo na koniec) jeden riadok, ako dlho mu trva kym > ho cele zaradi do textu ? > Ja jsem teda Prom 128 instaloval az dnes rano, ale myslim ze to je docela rychle. Urcite rychlejsi nez to bylo v MRS pri delce zdr 20KB (drive) > % libilo by se mi, i kdyby do MRS implantoval "normalni" Promikackou syntaxi > > Jeeejej, a to uz naco ???? Joj, co by sa vsetko mne lubilo. > Ozaj, a co keby mal Prometheus MRSovu syntax prikazov ? (to je protiotazka) > Ale vazne: Pomohlo by to keby to aj malo ? Myslim ze ten, kto bol zvyknuty > na Promethea (a nielen na syntax, ale aj na celu tu jeho filozofiu) asi > neprejde na MRS ani keby malo tu istu syntax prikazov. > Tady ma BUSY naprostou pravdu, Nemyslis taky Gamo, ze pro me byl nezvyk prechazet na Prom? zvlast kdyz je v mnoha ohledech horsi? Rozhodne radsi budu psat db nez defb (a taky furt pisu, a ten kreten Prom to nebere) > % volnych a pak se tam snazis narvat gamesu? To muzes rovnou delat 9KB > gamesy, > % cims jako zaplacal tech 119KB? > % (moje posledni hra mela 508Bytu, to by te mohlo inspirovat) ;) > > Ano, to je pravda, dokonca som sa tu hru aj hral, a na svoju dlzku nie je > zla! diky {tys to vazne hral?} > Index registry ma podle me logicteji MRS, v Prom to napisu vzdy blbe > > > Preco je MRS v hornych 16 kB, to sa spytaj Ivana Jedlicku, nie mna. On ho > tam umiestnil... Ja nie som povodnym autorom MRS. Ja som ho len doplnil. Vysvetli mi, jakto ze po tech letech a tolika upravach, kde nezustal bajt na bajtu jeste nemas puvodni zdrojak disasemblovanej? (zvlast pomoci MRS se dobre disasembly, narozdil od Prom) > > ... > nechapu co se ti Gamo na MRS furt nelibi. > > % ja na tu Lianu vubec lez... +GAMA > > My sme len radi, ze si tu :) jasne > pavel