Posted By: termit (termit) on 'CZsport'
Title:     Re: F1- Spa
Date:      Tue Sep  1 11:26:56 1998

Sorry jestli nektery z nasledujicich postu reaguje na to samy co ja (jeste 
jsem je necet, ale tadytohle se proste nedaaaaa....)

>   Vcera jsem se taky dival na F1 a docela me ten Schumacher nastval, kdyz si
> 
> musel tuknout do Hakinnena a pak jeste predvedl, ze vubec neumi predjizdet, 
> kdyz to napral do Coultarda a tim padem mu taky znemoznil bodovat a jeste
> mel 

Nic osobniho clovece, ale asi ses uplne ...

Videl jsem ten zaber asi 5x z ptaci perspektivy (1x z kokptitu - nebylo videt 
vubec nic) a asi 4x ze predu a fakt mi neni jasny proc Coulthard (i kdyz mu 
taky docela fandim) v pulce rovinky zpomalil asi o 70 km/h. Kdybych chtel v 
tyhle situaci nekomu zpusobit problemy, tak to udelam zrovna tak, protoze 
prudke brzdeni a nasledny uhybny manevr by se v pripade Schumachera rovnal 
hodinam, nebo alespon obrovskym problemum. Ovsem Couthard nepocital, ze 
Schumacher nevidel vubec nic, ale i tak to zabralo.... stahuju to co jsem 
tady kdysi o Couthardovi napsal, totiz ze je to v podstate hodny chlapec a 
mistrem sveta asi nikdy nebude, protoze mu chybi ta svinackost a tvrdost, 
kterou mistri sveta musi mit, stahuju to a mam dojem, ze je to jedna z 
nejvetsich a nejchytrejsich svini (nebo to vymyslela nejaka jina hlava od 
McLarenu?). Hakkinen je taky peknej ptacek, ten manevr co vytasil na 
Schumachera se rovnal v podstate zpusobu jizdy za ktery byly loni 
Schumacherovi strhnuty vsechny body, kdo mel oci, tak videl, ze Hakos mel na 
prave strane (v La Source) stale se zvetsujici vzdalenost a byl jasne na 
koliznim kurzu s Ferrari nalevo, Schumacher uz nemel kam uhybat a s tim 
Hakkinen pocital .... nastesti se prepocital. Kazdopadne by FIA mela zachovat 
svuj 'fair' styl rozhodovani a Hakkinena suspendovat minimalne na jeden zavod 
(eventuelne jeste Coutharda za nebezpecnou jizdu - tri velke havarie v jednom 
zavode jsou preci jenom moc) 

> tu drzost dojit si k McLarenum. Je to proste frajer. A treba mu tak. A 
taky 
> jezdit na doraz i kdyz nemusi, naskok pres 40 sekund je fakt dost.

Ona pomalejsi jizda by vyustila ve ztratu soustredeni a rytmu, takze ... kdo 
umi, ten jede rychle. 

>   A co se tyce komentatoru, tak je pravda, ze s tim tzv. brzdnym svetlem to 
> vubec nezvladli. Vono fakt svitilo i kdyz se hnali rychlosti pres 200 po 
> rovince. 
> 

S kritikou komentatoru plne souhlasim, asi jim mimo mnoho jineho zustala 
utajena i existence dokumentu Technical regulations, kde tusim clanek 1.5 
pojednava o "rear light" a je tam jasne napsano, ze svetlo musi byt 
aktivovatelne z kokptitu pilotem a musi svitit kdyz je vozidlo vybaveno 
pneumatikami pro mokre podminky (pokud nesviti z duvodu technicke zavady, 
jezdec neni penalizovan), to jsme mohli pozorovat u Coutharda, kteremu po 
prestavbe zadni casti ono zminene svetlo nesvitilo.

Jina kapitola, je ze nektere vozy maji aktivovani tohoto svetla spojene s 
pouzitim brzdoveho pedalu .... ale to rady nevyzaduji.

 
>   A jeste mi neni jasne, jak nekdo muze vyhrat, kdyz je v depu. Tim kecem,
> ze 
> prejel cilovou caru v depu neberu, protoze tim padem nesplnil prikaz 
> poradatelu a nezastavil v boxech, az po zavode. A pak tvrzeni, ze stejne byl
> 
> Hakinen daleko a nestihl by Shumachera predjet je blbost, protoze jak byl 
> shumacher v depu, tak ho predjel. :)  No nic, myslim, ze tu nejde vubec o
> to, 
> jak kdo umi jezdit, kdyz jeden jezdec ma uplne jine podminky nez ostatni.

Sporting regulations definuji Start-Finish line, jako caru ktera protina 
zavodni trat v miste startu. Ulicka pred boxy je rovnez soucasti zavodni trate 
(pokud je vuz v Pit lane, tak je na trati).
Pokud by platilo, to co tvrdis ty, ze kolo nelze ukoncit projetim boxy, tak 
kazda zastavka v boxech by vyustila ve ztratu jednoho kola (coz, jak doufam 
uznas, se jaxi nedeje).

Dale regulations hovori o tom, ze poradatele maji povinnost dorucit zpravu o 
penalizaci postizenemu tymu do dvaceti minut po incidentu (pokud zbyva do 
konce zavodu mene nez dvanact kol, je tato penalizace prictena ke konecnemu 
casu jezdce) - tady je duch tohoto odstavce jasny, pokud by doslo ke zdrzeni 
a jezdec by nemel cas penalizaci do konce zavodu vykonat, tak se pokuta 
promitne do celkoveho casu. Schumacher tedy vubec do depa zajizdet nemusel, 
penalizace mu byla spravne prictena k celkovemu casu a diky tomu, ze jeho 
celkovy cas byl o vice jak dvacet sekund lepsi, nez cas "litajiciho" Fina 
(ktery muze byt rad, ze pres sve dva vylety z trati zavod dokoncil), tak  
zustal na prvnim miste....
Vubec tu nejde o to, ze Schumacher neprojel kolem sachovnicovyho praporku, jak 
se stale dohadovali nasi mistri postrehu na Prime. Protnul Start-Finnish line 
a tim ukoncil 65 kolo, cily prvni projel vypsanou delku zavodu.

 

|OOOOO|_          
|    ~| |         PIVO NICIM NENAHRADIS
|     | |          (a ani se nesnazis)     
|     |/                
 ___/            Termit... email:petak@hermes.zcu.cz

Search the boards