Posted By: Megadesign (Hlavne nebrzdit!) on 'CZsport' Title: Re: F1y Date: Tue May 14 00:29:40 2002 Jeste reakce :) > > Prave kdyz se podivam na ten bodovy stav, tak to co udelali nebylo vubec > > nutne. > Osobni nazor, mas na nej pravo. Ale je podle Tebe fundovanejsi, nez > tech, kteri tam pracuji ? Myslis treba M Schumachera? R Barrichella? Myslim, ze ani lide v tymu pracujici na uspechu Barrichella nemaji prilis radost a nakonec ani ti co pracuji pro M Schumachera. Vzdyt to bylo jasne i z toho podivneho gesta na stupnich vitezu. > > A presne o tom mluvil Schumacher na tiskove konferenci. To ze ma > > jeden mene bodu, bude ode dneska znamenat to, ze bude poustet svyho > > kolegu, presto ze si vybojoval vitezstvi? > Ano. Jde totiz o valku majitelu staji, ne o bitvu ridicu. Pro zjednoduseni. > Kdyz se Bari a Schumi podeli o 200 bodu, a Montoya ziska 101, pak v > pripade, > ze budou oba bojovat na krev, muze se stat, ze se podeli 100:100, takto to > bylo fer, ty sis uzil zavodeni na TV Prima, ale staj utratila giganticke > mnozstvi prostredku k nicemu (krom vitezstvi v poharu konstrukteru), to by > se fanouskovi resp. sponzorovi staje mohlo tezko libit, nemyslis ? O zadnou valku majitelu staji nejde. Jde o individualni titul mistra sveta F1. A tohle politicke rozhodnuti nebylo fer. Co se tyka toho prikladu. Jak uz jsem rekl, pokud by slo skutecne o boj s pilotem jine staje ke konci sezony, dokazu to pochopit. Tvuj priklad je ale za soucasneho stavu nevhodny. Jak rekl J. P. Montoya, M Schumacher ma vuz o sekundu na kolo rychlejsi (nez konkurence), nechapu ceho se boji. > > Ja celou dobu mluvim o tom, ze udelali neco nesportovniho, neco co se > > vetsim pridelem penez od sponzoru proste neda obhajit. > Se zasadne neshodnem, na tom, ze to vidis jinak, neni nic zlyho. > Proc jsi tedy nenapadl princip tymove jednicky a dvojky uz davno ? Nenapadam princip tymove jednicky a dvojky. Princip tymove jednicky a dvojky neni v tom, ze dvojka bude vzdy a za kazdych okolnosti poustet jednicku pred sebe. Podivej se na ostatni tymy. > > Tam maji rozhodovat vykony a ne nejake politikareni vzadu. > Mas pravdu. Vykony rozhoduji, to, zda si ta ktera staj odnese na konci roku > mistrovsky titul, rozhoduji vykony tymu. To, ze z depa dostavame minimum Mistrovsky titul si odnasi pilot. Pilot musi mit to nadani a talent byt rychlejsi nez ostatni. Pilot si urcuje nastaveni vozu, co a proc mu vyhovuje lepe. Za pomoci techniku se snazi dosahnout optimalni nastaveni vozu. Pilot je v tomto procesu cislo 1. Neni to nekdo, komu daji auto postavene na zaklade statistik a reknou mu "jed". Rika se, ze je to prave M Schumacher, ktery vytahl Ferrari tam, kde je ted, protoze ma velky cit pro vuz a vi, co je kde potreba udelat. Ted, kdyz Barrichello posunul jeho snazeni o kousek dal, prijde sef a rekne 'pust ho'. Pilot toho musi zvladnout vic nez kdokoli jiny v tymu, protoze na pilotovi lezi rozhodnuti jak nastavenym autem pojede, lezi na nem rozhodnuti co udela v konkretnich situacich v zavode. > Mozna by bylo lepe, nechat se mene opijet vnejsi strankou veci a zkusit se > podivat k jadru. To, ze tym je mnohem dulezitejsi, nez jezdec, je snadno > dokazatelne. Napriklad tak, ze se zeptas, kdo je nahraditelny. Villeneuve by > na Ferrari jezdil minimalne tak uspesne jako Bari. Ovsem Bari na BAR Honde > podle meho skromneho .... vsak to znate....ani kdyby se s kuze vysvlik. Nevim proc si myslis, ze Villeneuve by tlacil na Schumachera tak jako to predvadi Barrichello a dokonce ho porazel. A nevim proc si myslis, ze Barrichello by nedokazal na BAR jezdit tak jako Villeneuve, porazet Panise a vytahnout tym o nekolik pricek nahoru. Neni to o silnejsich motorech. Srazis ulohu pilotu na minimum. Podle me je uloha pilotu jedna z nejvetsich (ne-li nejvetsi) v celem tymu. Tym dopredu vzdycky tahne pilot. > > Pravdepodobnost, ze Montoya dozene Schumachera, je pri soucasnych vykonech > > ferrari miziva. > Ale tato pravdepodobnost je VYSSI, kdyz mu Bari bude body ubirat, > souhlasis ? Jiste, ale zaroven se s kazdym zavodem, kdy Schumacher dojede pred Montoyou snizuje. A to se da ocekavat a o tom jsem mluvil. K cemu mu bude obrovska pravdepodobnost uz v pulce sampionatu, ze bude mit titul, kdyz ho ziska takovymto zpusobem? Sampionat bude drive rozhodnuty, posledni zavody budou zajimat velmi malo lidi a nakonec se to projevi i v tech penezich od sponzoru/fanousku. > > Ferrari uz jednou timhle poustenim "momentalne lepsiho" titul ztratilo. > Mohlo se to stat, jednotlivy pripad, ktery pravdepodobnost jevu nedokazuje. > Mas pocit, ze kdyz padne v rulete nula, ze musi padnout zas ? Ja netvrdil, ze tento jev musi nastat zase, nebo ze nastane. Ja jsem ve vete, kterou smazals, rikal, ze by me nemrzelo, kdyby se tak stalo. Bral bych to jako zadostiucineni. > Pravdepodobnost, ze Ferrari prijde touto taktikou o titul na konci, je > vyrazne NIZSI, nez kdyz tuto taktiku realizovat bude :))) Ale za jakou cenu. Doporucuju mrknout se ted na clanky na serveru formule-1.cz. Nejsem sam, kdo si mysli, ze to bylo nefer at uz vuci Barrichellovi, jeho casti tymu nebo fanouskum. Formule 1 dostala, jako kralovna motosportu, ranu pod pas a je si toho vedoma spousta lidi. > Mam divny pocit, ze Te nepresvedcim. Asi jsem prilis palicaty. Navrhuju > diskusi ukoncit, zalezi na Tobe. Jeste mi to nedalo :) > * PORSCHE * mega