Posted By: Megadesign (Hlavne nebrzdit!) on 'CZsport'
Title:     Re: F1y
Date:      Tue May 14 00:29:40 2002

Jeste reakce :)

> > Prave kdyz se podivam na ten bodovy stav, tak to co udelali nebylo vubec 
> > nutne.
> Osobni nazor, mas na nej pravo. Ale je podle Tebe fundovanejsi, nez 
> tech, kteri tam pracuji ? 

Myslis treba M Schumachera? R Barrichella? Myslim, ze ani lide v tymu 
pracujici na uspechu Barrichella nemaji prilis radost a nakonec ani ti co 
pracuji pro M Schumachera. Vzdyt to bylo jasne i z toho podivneho gesta na 
stupnich vitezu. 

> > A presne o tom mluvil Schumacher na tiskove konferenci. To ze ma 
> > jeden mene bodu, bude ode dneska znamenat to, ze bude poustet svyho
> > kolegu, presto ze si vybojoval vitezstvi? 
> Ano. Jde totiz o valku majitelu staji, ne o bitvu ridicu. Pro zjednoduseni. 
> Kdyz se Bari a Schumi podeli o 200 bodu, a Montoya ziska 101, pak v
> pripade, 
> ze budou oba bojovat na krev, muze se stat, ze se podeli 100:100, takto to 
> bylo fer, ty sis uzil zavodeni na TV Prima, ale staj utratila giganticke 
> mnozstvi prostredku k nicemu (krom vitezstvi v poharu konstrukteru), to by
> se fanouskovi resp. sponzorovi staje mohlo tezko libit, nemyslis ?

O zadnou valku majitelu staji nejde. Jde o individualni titul mistra sveta F1. 
A tohle politicke rozhodnuti nebylo fer.

Co se tyka toho prikladu. Jak uz jsem rekl, pokud by slo skutecne o boj s 
pilotem jine staje ke konci sezony, dokazu to pochopit. Tvuj priklad je ale 
za soucasneho stavu nevhodny. Jak rekl J. P. Montoya, M Schumacher ma vuz o 
sekundu na kolo rychlejsi (nez konkurence), nechapu ceho se boji.

> > Ja celou dobu mluvim o tom, ze udelali neco nesportovniho, neco co se 
> > vetsim pridelem penez od sponzoru proste neda obhajit. 
> Se zasadne neshodnem, na tom, ze to vidis jinak, neni nic zlyho. 
> Proc jsi tedy nenapadl princip tymove jednicky a dvojky uz davno ?

Nenapadam princip tymove jednicky a dvojky. Princip tymove jednicky a dvojky 
neni v tom, ze dvojka bude vzdy a za kazdych okolnosti poustet jednicku pred 
sebe. Podivej se na ostatni tymy.
 
> > Tam maji rozhodovat vykony a ne nejake politikareni vzadu. 
> Mas pravdu. Vykony rozhoduji, to, zda si ta ktera staj odnese na konci roku 
> mistrovsky titul, rozhoduji vykony tymu. To, ze z depa dostavame minimum 

Mistrovsky titul si odnasi pilot. Pilot musi mit to nadani a talent byt 
rychlejsi nez ostatni. Pilot si urcuje nastaveni vozu, co a proc mu vyhovuje 
lepe. Za pomoci techniku se snazi dosahnout optimalni nastaveni vozu. Pilot 
je v tomto procesu cislo 1. Neni to nekdo, komu daji auto postavene na 
zaklade statistik a reknou mu "jed". Rika se, ze je to prave M Schumacher, 
ktery vytahl Ferrari tam, kde je ted, protoze ma velky cit pro vuz a vi, co 
je kde potreba udelat. Ted, kdyz Barrichello posunul jeho snazeni o kousek 
dal, prijde sef a rekne 'pust ho'. Pilot toho musi zvladnout vic nez kdokoli 
jiny v tymu, protoze na pilotovi lezi rozhodnuti jak nastavenym autem pojede, 
lezi na nem rozhodnuti co udela v konkretnich situacich v zavode.
 
> Mozna by bylo lepe, nechat se mene opijet vnejsi strankou veci a zkusit se 
> podivat k jadru. To, ze tym je mnohem dulezitejsi, nez jezdec, je snadno 
> dokazatelne. Napriklad tak, ze se zeptas, kdo je nahraditelny. Villeneuve by
> na Ferrari jezdil minimalne tak uspesne jako Bari. Ovsem Bari na BAR Honde 
> podle meho skromneho .... vsak to znate....ani kdyby se s kuze vysvlik. 

Nevim proc si myslis, ze Villeneuve by tlacil na Schumachera tak jako to 
predvadi Barrichello a dokonce ho porazel. A nevim proc si myslis, ze 
Barrichello by nedokazal na BAR jezdit tak jako Villeneuve, porazet Panise a 
vytahnout tym o nekolik pricek nahoru. Neni to o silnejsich motorech. Srazis 
ulohu pilotu na minimum. Podle me je uloha pilotu jedna z nejvetsich (ne-li 
nejvetsi) v celem tymu. Tym dopredu vzdycky tahne pilot.

> > Pravdepodobnost, ze Montoya dozene Schumachera, je pri soucasnych vykonech
> > ferrari miziva. 
> Ale tato pravdepodobnost je VYSSI, kdyz mu Bari bude body ubirat, 
> souhlasis ? 

Jiste, ale zaroven se s kazdym zavodem, kdy Schumacher dojede pred Montoyou 
snizuje. A to se da ocekavat a o tom jsem mluvil. K cemu mu bude obrovska 
pravdepodobnost uz v pulce sampionatu, ze bude mit titul, kdyz ho ziska 
takovymto zpusobem? Sampionat bude drive rozhodnuty, posledni zavody budou 
zajimat velmi malo lidi a nakonec se to projevi i v tech penezich od 
sponzoru/fanousku. 

> > Ferrari uz jednou timhle poustenim "momentalne lepsiho" titul ztratilo.
> Mohlo se to stat, jednotlivy pripad, ktery pravdepodobnost jevu nedokazuje.
> Mas pocit, ze kdyz padne v rulete nula, ze musi padnout zas ? 

Ja netvrdil, ze tento jev musi nastat zase, nebo ze nastane. Ja jsem ve vete, 
kterou smazals, rikal, ze by me nemrzelo, kdyby se tak stalo. Bral bych to 
jako zadostiucineni. 

>  Pravdepodobnost, ze Ferrari prijde touto taktikou o titul na konci, je 
> vyrazne NIZSI, nez kdyz tuto taktiku realizovat bude :)))

Ale za jakou cenu. Doporucuju mrknout se ted na clanky na serveru 
formule-1.cz. Nejsem sam, kdo si mysli, ze to bylo nefer at uz vuci 
Barrichellovi, jeho casti tymu nebo fanouskum. Formule 1 dostala, jako 
kralovna motosportu, ranu pod pas a je si toho vedoma spousta lidi. 

> Mam divny pocit, ze Te nepresvedcim. Asi jsem prilis palicaty. Navrhuju 
> diskusi ukoncit, zalezi na Tobe.

Jeste mi to nedalo :)

>           * PORSCHE *

mega

Search the boards